REKLAMA

Warszawskie Aleje Jerozolimskie będą zamknięte na czas modernizacji kolejowej średnicy

2020-12-19 09:02
publikacja
2020-12-19 09:02

Warszawskie Aleje Jerozolimskie będą odcinkami zamkniętymi na czas modernizacji warszawskiej kolejowej linii - wynika z odpowiedzi na poselską interpelację. Rozpoczęcie modernizacji linii średnicowej jest planowane w pierwszym kwartale 2023 r., a jej zakończenie w czwartym kwartale 2027 r.

Warszawskie Aleje Jerozolimskie będą zamknięte na czas modernizacji kolejowej średnicy
Warszawskie Aleje Jerozolimskie będą zamknięte na czas modernizacji kolejowej średnicy
fot. Robert Neumann / / FORUM

“W czasie prowadzenia prac budowlanych wyłączona z ruchu kolejowego zostanie najpierw linia dalekobieżna, a następnie po zakończeniu przebudowy – linia podmiejska. Wyłączone z ruchu drogowego zostaną Aleje Jerozolimskie (odcinkami) z utrzymaniem komunikacji autobusowej w największym możliwym zakresie” - czytamy w odpowiedzi na interpelację.

W ramach modernizacji linii średnicowej jest planowana budowa dwóch przystanków kolejowych w rejonie ronda de Gaulle’a oraz pomiędzy ul. Solec i Wybrzeże Gdańskie. Przystanek de Gaulle’a (nazwa robocza) będzie zintegrowany z komunikacją miejską – tramwajową i autobusową.

Planowana jest również budowa łącznika dla pieszych pod układem torowym pomiędzy dworcem Warszawa Centralna, stacją Warszawa Śródmieście i dalej w kierunku stacji metra Centrum. Zaznaczono jednocześnie, że w związku z brakiem zainteresowania Urzędu m. st. Warszawy przedłużeniem łącznika do antresoli Metra, zostanie on zakończony wcześniej z wyjściem na poziom terenu przed stacją.

Zarządca kolejowej infrastruktury, czyli spółka PKP PLK nadal nie otrzymały jasnej deklaracji od stołecznego ratusza, czy miasto zamierza uczestniczyć w przebudowie linii średnicowej, tak aby poprawić komunikację w obrębie Warszawy.

Już w marcu 2019 roku spółka PKP PLK wystąpiła do samorządu Warszawy z kilkoma propozycjami. Chodzi m.in. o budowę pieszego podziemnego połączenia między stacją Warszawa Śródmieście a warszawskim metrem lub wydłużenie linii Warszawskiej Kolei Dojazdowej do stacji Warszawa Śródmieście. Obecnie linia WKD kończy się przed dworcem Warszawa Centralna.

W trakcie przebudowy tuneli linia nie zostanie zamknięta. Prace będą trwały na przemian po jednym torze linii dalekobieżnej i podmiejskiej, tak aby można było prowadzić ruch po pozostałych dwóch. Warszawska linia średnicowa składa się z dwóch linii (dalekobieżnej i podmiejskiej) po dwa tory każda.(PAP)

autor: Łukasz Pawłowski

pif/ skr/

Źródło:PAP
Tematy
Plan dla firm z nielimitowanym internetem i drugą kartą SIM za 0 zł. Sprawdź przez 3 miesiące za 0 zł z kodem FLEXBIZ.
Plan dla firm z nielimitowanym internetem i drugą kartą SIM za 0 zł. Sprawdź przez 3 miesiące za 0 zł z kodem FLEXBIZ.
Advertisement

Komentarze (6)

dodaj komentarz
skaurus
Aż mnie ciary przechodzą jak pomyślę ile jest stopni na słońcu w Alejach, cień też niewiele pomaga, kierowcy dbają o to. Straszne miejsce.
grzegorzkubik
Co jak co ale PIS inwestuje w PKP i za to ludzie im podziękują. Cała Polska jest placem remontów i budów przystanków PKP. Powstają nowe połączenia PKP a stare są w renowacji. Przywraca się wiele połączeń. W końcu w trzeciej dekadzie XXI wieku Polacy będą mieli dostęp do kolei. Wcześniej połączenia były likwidowane no ale wtedy rządzili Co jak co ale PIS inwestuje w PKP i za to ludzie im podziękują. Cała Polska jest placem remontów i budów przystanków PKP. Powstają nowe połączenia PKP a stare są w renowacji. Przywraca się wiele połączeń. W końcu w trzeciej dekadzie XXI wieku Polacy będą mieli dostęp do kolei. Wcześniej połączenia były likwidowane no ale wtedy rządzili nowocześni liberałowie.
specjalnie_zarejestrowany2
pis-pap fake news i wszystko jasne
_xyz
„Zaznaczono jednocześnie, że w związku z brakiem zainteresowania Urzędu m. st. Warszawy przedłużeniem łącznika do antresoli Metra, zostanie on zakończony wcześniej z wyjściem na poziom terenu przed stacją.”

Tak to się u nas buduje. Inwestycja na dziesiątki lat, a czaskoś i banda w ogóle nie są
„Zaznaczono jednocześnie, że w związku z brakiem zainteresowania Urzędu m. st. Warszawy przedłużeniem łącznika do antresoli Metra, zostanie on zakończony wcześniej z wyjściem na poziom terenu przed stacją.”

Tak to się u nas buduje. Inwestycja na dziesiątki lat, a czaskoś i banda w ogóle nie są zainteresowani.
wwojtekw
Oglądając jak wygląda od dłuższego czasu koordynacja prac (a raczej jej brak) pomiędzy PKP a miastem Kraków to dochodzę do wniosku, że chyba albo PKP ma gdzieś wszystko i wszystkich albo dla miasta Kraków nic nie stanowi problemu. Przebudowy trwające po kilka lat, rozpoczynane jednocześnie w kilku miejscach i blokujące ruch całych Oglądając jak wygląda od dłuższego czasu koordynacja prac (a raczej jej brak) pomiędzy PKP a miastem Kraków to dochodzę do wniosku, że chyba albo PKP ma gdzieś wszystko i wszystkich albo dla miasta Kraków nic nie stanowi problemu. Przebudowy trwające po kilka lat, rozpoczynane jednocześnie w kilku miejscach i blokujące ruch całych dzielnic (bo nie da się skoordynować), realizacje uniemożliwiające późniejszą rozbudowę infrastruktury drogowej (pomimo kompleksowej przebudowy lub budowy nowych obiektów) albo zwyczajnie bezsensowne (np. ścieżka rowerowa wzdłuż torów kończąca się schodami). Czekam aż to wszystko się skończy licząc na to, że będzie można po mieście poruszać się PKP jako alternatywa do MPK.

Powiązane: Budowa dróg i autostrad

Polecane

Najnowsze

Popularne

Ważne linki