REKLAMA
WAKACJE NA GIEŁDZIE

W salonach wciąż wyprzedaże rocznika. Te modele objęły największe rabaty

Marcin Kaźmierczak2024-08-02 06:00redaktor Bankier.pl
publikacja
2024-08-02 06:00

Choć mamy już drugą połowę roku, w cennikach producentów aut wciąż można znaleźć wyprzedaże rocznika. Spośród dwudziestu najpopularniejszych modeli niższe ceny można znaleźć w cennikach jedenastu. Rabat rabatowi jednak nierówny.

W salonach wciąż wyprzedaże rocznika. Te modele objęły największe rabaty
W salonach wciąż wyprzedaże rocznika. Te modele objęły największe rabaty
fot. Fahroni / / Shutterstock

Na początku roku klienci chcący kupić nowe samochody mogli korzystać z rabatów, którymi objęte były auta z roku modelowego 2023 r. Obecnie w cennikach producentów można znaleźć obniżki cen aut z roku modelowego 2024 lub starszych wersji tych modeli, które w ostatnim czasie przeszły odświeżenie, czyli tzw. facelifting.

Biorąc pod uwagę dwadzieścia najpopularniejszych modeli aut osobowych rejestrowanych w Polsce, w pierwszej połowie 2024 r. niższe ceny od katalogowych można znaleźć w cennikach jedenastu. To auta sześciu marek. Sześć miesięcy temu rabaty dotyczyły dziewięciu modeli i czterech producentów.

Zamiast rabatów „korzyści”

Obniżki względem cen katalogowych wahają się od 1,5 proc. do nawet 14 proc. O więcej niż 10 proc. przecenione są obecnie: toyota corolla w wersji sedan, toyota c-hr, hyundai i30, volkswagen t-roc oraz nissan qashqai. Nominalnie mowa o rabatach rzędu 1900 – 20 000 zł.

Modele objęte wyprzedażą rocznika lub promocjami spośród TOP20 w I poł. 2024 r.

Model

Cena najtańszej wersji po obniżce [w zł]

Różnica [w zł]

Różnica [w proc.]

toyota corolla (hatchback)

125 000

-1900

-1,5

toyota corolla (sedan)

94 900

-12 000

-11,2

toyota corolla (kombi)

129 000

-1900

-1,5

toyota yaris cross

104 300

-5600

-5,1

toyota rav4

175 200

-13 700

-7,3

toyota yaris

79 900

-5000

-5,9

toyota c-hr

119 900

-20 000

-14,3

kia sportage

124 900

-8000

-6,0

kia x-ceed

107 500

-4000

-3,6

hyundai tucson

146 900

-15 000

-9,3

hyundai i30

88 100

-14 000

-13,7

volkswagen t-roc

111 290

-14 000

-11,2

nissan qashqai

119 000

-17 500

-12,8

suzuki vitara

91 900

-6000

-6,1

suzuki s-cross

107 900

-6000

-5,3

Źródło: Bankier.pl na podstawie cenników producentów (stan na 01.08.2024)

Producenci bardzo często w ostatnim czasie unikają jednak słów „upust” czy „rabat”. Częściej w cennikach można przeczytać o „korzyściach”. Wszystko przez unijne przepisy, które nakazują pokazywać klientom najniższą cenę z ostatnich 30 dni. Biorąc ją pod uwagę, wspomniane rabaty mogą okazać się znacznie mniej okazałe.

Dobrym przykładem mogą być trzy toyoty: corolla (w wersji hatchback i kombi), rav4 oraz yaris, które po obniżce kosztują tyle samo, ile wynosi najniższa cena z ostatnich 30 dni.

Promocja mniej okazała niż się wydaje

Z kolei w przypadku hyundaiów: tucsona oraz i30, cena po obniżce jest nie o 9,3 i 13,7 proc., ale o ok. 2 proc. niższa od najniższej stawki zanotowanej w ciągu ostatnich 30 dni. Mniej okazały rabat znajdziemy także w cenniku volkswagena t-roca, który względem ceny katalogowej przeceniony został o 14 tys. zł (11,2 proc.), z kolei wobec najniższej ceny z ostatnich 30 dni upust wynosi 8000 zł (6,7 proc.).

Przykład wspomnianego Hyundaia pokazuje, że w niższych cenach można znaleźć również modele, które przeszły tzw. facelifting. Taka sytuacja miała miejsce m.in. w przypadku hyundaia tucsona. Mniej zapłacimy za już nieprodukowaną wersję. Dodatkowo, w przypadku najtańszej wersji hybrydowej z silnikiem 1,6 T-GDI otrzymamy auto dysponujące mocą 230 KM, a nie 215 KM, jak w tucsonie po faceliftingu.

Taka sama prawidłowość ma zastosowanie w przypadku przecenionej kii sportage z roku modelowego 2024.

Szukając promocji, warto pamiętać jednak o tym, ze często niższe ceny dotyczą jedynie aut dostępnych z tzw. stoku, czyli już znajdujących się w salonie, co mocno zawęża wybór, jeśli chodzi o wersje wyposażenia.

Źródło:
Marcin Kaźmierczak
Marcin Kaźmierczak
redaktor Bankier.pl

Redaktor Bankier.pl. Zajmuje się tematyką nieruchomości. Przygotowuje raporty dotyczące cen mieszkań, pisze o trendach na tym rynku, monitoruje najciekawsze inwestycje w Polsce i za granicą. Na co dzień śledzi także rynek motoryzacyjny, a swoimi spostrzeżeniami dzieli się w sekcji Moto portalu Bankier.pl. Absolwent politologii na Uniwersytecie Wrocławskim. Tel. 539 672 383.

Tematy
Orange Nieruchomości
Orange Nieruchomości
Advertisement

Komentarze (0)

dodaj komentarz

Powiązane: Rynek motoryzacyjny - raporty

Polecane

Najnowsze

Popularne

Ważne linki