REKLAMA
TYLKO U NAS

W '13 reklama w TV spadnie o 10 proc., w prasie o 15 proc. - Mindshare Polska

2013-02-19 18:59
publikacja
2013-02-19 18:59

W 2013 roku reklama telewizyjna może zanotować spadek o ok. 10 proc., a blisko 15 proc. spadku może zanotować reklama w prasie - poinformowała PAP Dagmara Robak, partner w domu mediowym Mindshare Polska. Dodała, że jedynym medium, które nie powinno zanotować strat jest internet.

"Szacujemy, że w 2013 roku większość segmentów reklamowych odnotuje znaczne spadki. Na największy cios powinni przygotować się wydawcy prasowi. Według naszych szacunków rynek prasy skurczy się o ok. 15 proc. Słaba kondycja tego medium to efekt przede wszystkim nieatrakcyjnych kosztów dotarcia do konsumentów, z powodu których reklamodawcy poszukują kanałów bardziej efektywnych cenowo. W podobnym stopniu kryzys wpłynie na rynek reklamy zewnętrznej (OOH), na którym spodziewamy się recesji na poziomie ok. 10-15 proc." - powiedziała PAP Robak.

"Prognozujemy ograniczenie nakładów reklamowych także w radiu i telewizji, gdzie spodziewamy się spadków na poziomie ok. 10 proc. Rynek reklamy telewizyjnej będzie cechowało większe zróżnicowanie, niż w przypadku pozostałych mediów. Spadki zanotują kanały ogólnopolskie" - dodała.

Zdaniem Dagmary Robak kosztem głównych kanałów telewizyjnych wzrost wpływów reklamowych powinny zanotować kanały tematyczne.

"Ich kosztem urosną natomiast stacje tematyczne, które w wyniku nasycania rynku telewizją kablową i satelitarną oraz postępującą cyfryzacją, konsekwentnie zyskują coraz większe grono widzów. Wiele stacji tematycznych otrzyma zasięg ogólnopolski, co przełoży się także na dynamiczny wzrost oglądalności, a co za tym idzie zwiększenie przychodów reklamowych" - powiedziała.

Dodała, że jedynym medium, które w 2013 roku nie powinno zanotować strat jest internet.

"Jedynym medium, które uchroni się przed recesją będzie internet. Nie należy się jednak spodziewać istotnego wzrostu tego medium. Prognozujemy, że w 2013 r. internet po raz pierwszy od lat będzie musiał stawić czoło stagnacji" - powiedziała.

Mindshare Polska jest oddziałem globalnego domu mediowego Mindshare z siedzibą w Londynie. (PAP)

kam/ osz/

Źródło:PAP Biznes
Tematy
Najtańsze konta firmowe z premią za korzystanie
Najtańsze konta firmowe z premią za korzystanie

Komentarze (1)

dodaj komentarz
~stop reklamom
ja przez reklamy w tv jej poprostu od lat nie oglądam prócz wiadomości i teleekspresu :( czasem coś tam rano jak jest o przyerodzie ... ale jak mi reklama wchodzi to wyłączam od razu i włączam internet. tam mniej tego badziewia.
dziwię się luudziom że jeszcze to tolerują... cóż.. polski naród od zawsze był jakiś inny. wszędzie
ja przez reklamy w tv jej poprostu od lat nie oglądam prócz wiadomości i teleekspresu :( czasem coś tam rano jak jest o przyerodzie ... ale jak mi reklama wchodzi to wyłączam od razu i włączam internet. tam mniej tego badziewia.
dziwię się luudziom że jeszcze to tolerują... cóż.. polski naród od zawsze był jakiś inny. wszędzie się dziwią że u nas tyle reklam i ludzie to oglądają... :/ to samo z radiami .. już od dawna nie słucham radia bo się po prostu nie da słuchać. co 10 min. reklamy . a jak nie reklamy to gadanie przerywane muzyką.. :/ i to jeszcze najczęściej hiciorem sprzed 200 lat ... :/ żałosne i do niczego... tak media schodzą na psya wsyzstko przez chciwość, pazerność na kasę

Powiązane: Telewizja

Polecane

Najnowsze

Popularne

Ważne linki