Vectra podpisała przedwstępną umowę z Polskim Światłowodem Otwartym (PŚO) na sprzedaż 100 proc. udziałów w swojej spółce zależnej Elsat - przekazała w piątek Vectra. PŚO oznajmił, że w rezultacie rozszerzy swoją sieć otwartego dostępu o ok. 670 tys. nowych gospodarstw domowych w ponad 80 miastach.


Zgodnie z komunikatem Vectry, transakcja ma objąć sieć docierającą do około 2,3 mln domostw, głównie w technologii HFC (Hybrid Fiber-Coaxial) i FTTH (Fiber To The Home). Dodano, że transakcja jest uwarunkowana spełnieniem określonych warunków. jednym z nich jest uzyskanie Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów (UOKiK).
"W ramach porozumienia Vectra sprzeda PŚO 100 proc. udziałów w swojej spółce zależnej Elsat, która jest właścicielem lokalnej dostępowej infrastruktury szerokopasmowej w tych miastach i miejscowościach, w których już działa PŚO" - podała Vectra. Polski Światłowód Otwarty dodał z kolei, że w rezultacie rozszerzy swoją sieć otwartego dostępu o ok. 670 tys. nowych gospodarstw domowych w ponad 80 miastach.
W komunikacie Vectry zaznaczono, że spółka po finalizacji transakcji skoncentruje swoje zasoby i działania na rozwoju infrastruktury Grupy Vectra – obejmującej połowę dotychczasowego zasięgu, ogólnokrajową sieć szkieletową o zasięgu 10 tys. km, a także infrastrukturę obsługującą biznes.
"Co ważne dla naszych klientów nic się nie zmieni, będą oni mogli dalej korzystać z usług Vectry dostępnych na części sieci, której dotyczy transakcja. W efekcie umożliwi nam to spełnienie naszego celu strategicznego – dotarcie do ponad 10 milionów gospodarstw domowych w całym kraju" - podkreślił, cytowany w komunikacie, prezes Vectry Paweł Dlouchy.
Grupa Vectra oferuje usługi internetu światłowodowego, telewizji cyfrowej, VOD, OTT, telefonii mobilnej i stacjonarnej. Informuje ona, że obecnie z usług Vectry korzysta ponad 1,5 mln klientów, a w zasięgu sieci operatora znajduje się 8,1 mln gospodarstw domowych.
PŚO informuje na swojej stronie internetowej, że jego udziałowcami są Plug Finco Sarl, spółka w całości należąca do InfraVia V Invest Sarl, podmiotu zarządzanego przez InfraVia Capital Partners oraz P4 sp. z o.o., wchodząca w skład Grupy iliad. P4 jest właścicielem marki Play. Sieć PŚO obecnie obejmuje zasięgiem 4,1 mln gospodarstw domowych w Polsce. (PAP)
fos/ mick/