REKLAMA

UOKiK postawił Orange Polska i Play zarzuty ws. pobierania opłat bez zgody klientów

2021-07-28 09:06
publikacja
2021-07-28 09:06
UOKiK postawił Orange Polska i Play zarzuty ws. pobierania opłat bez zgody klientów
UOKiK postawił Orange Polska i Play zarzuty ws. pobierania opłat bez zgody klientów
fot. Maciej Łuczniewski / / FORUM

Prezes UOKiK wszczął postępowania w sprawie naruszenia zbiorowych interesów konsumentów wobec Orange Polska i P4, operatora sieci komórkowej Play - podał urząd. Zarzuty dotyczą pobierania opłat za aktywację usług dodatkowych bez uzyskania ich wyraźnej zgody.

"Konsultanci podczas rozmów sprzedażowych informowali konsumentów jedynie o wysokości abonamentu, nie wspominali o kosztach usług dodatkowych. Pamiętajmy, iż włączenie jakichkolwiek usług musi się odbyć za wyraźną i świadomą zgodą abonenta. Powinno to sprowadzać się choćby do wypowiedzenia przez niego słowa 'tak' lub 'nie'. Wyrażeniem zgody nie jest poinformowanie, że usługa zostanie włączona na jakiś czas za darmo i wskazanie, że konsument będzie mógł zdecydować, czy ją wyłączy" - napisano w komunikacie UOKiK.

"Brak dezaktywacji niechcianych usług nie może być uznany za zgodę na pobieranie płatności" - dodano.

Zdaniem Urzędu, za zgodę nie można również uznać wpisania do regulaminu informacji o włączeniu płatnych usług.

W przypadku Orange Polska chodzi o następujące usługi: „Halo granie”, „Cyber tarcza”, „Nawigacja Orange”, „Orange Smart Care”, „Gdzie jest dziecko”, „Bezpieczny internet” oraz „Internet mobilny z zapasowym pakietem danych”.

W przypadku P4 chodzi o: „Muzyka na czekanie”, „Ochrona internetu”, „Play NOW usługi dodatkowe TV”, „Pakiet 50 min” oraz „50 sms/mms do wszystkich”, „Bezpieczny internet”, „Nielimitowane połączenia na numery stacjonarne”, „Nielimitowane sms/mms do wszystkich sieci”, „100/200 minut do innych sieci komórkowych”.

Wcześniej UOKiK po analogicznych postępowaniach nałożył kary finansowe na T-Mobile Polska i Polkomtel. W pierwszym przypadku było to 15 mln zł, w drugim prawie 40 mln zł. Urząd przypomniał w środowym komunikacie, że w czerwcu 2021 r. Sąd Apelacyjny przyznał mu rację i oddalił apelację T-Mobile Polska. Z kolei w maju Sąd Ochrony Konkurencji i Konsumentów oddalił odwołanie Polkomtela, przyznając Prezesowi UOKiK rację zarówno co do praktyki, jak i co do wysokości nałożonej kary. (PAP Biznes)

kuc/ osz/

Źródło:PAP Biznes
Tematy
Otwórz Konto Firmowe Godne Polecenia i zyskaj nawet 1300 zł premii!

Otwórz Konto Firmowe Godne Polecenia i zyskaj nawet 1300 zł premii!

Advertisement

Komentarze (7)

dodaj komentarz
adamtw
Mnie Orange poinformowal, ze aktywowalem usluge gdzie jest dziecko i jeszcze jedna z dzieckiem, podal daty - tylko drobny szkopul - JA NIE MAM DZIECKA! Jak moglem aktywowac usluge nie majac dziecka i nawet nie podpinajac sprzetu dziecka...
(usunięty)
(wiadomość usunięta przez moderatora)
jasiek2017
UPC dalej okrada w ten sposób klientów.
Ma Pan bezpłatny pakiet bezpieczeństwa na 1 miesiąc. Jeśli Pan nie zrezygnuje do końca 1 miesiąca to od następnego opłata wyniesie 9 pln/mies.
antek10
Orange powinno pismem pisanym długopisem z własnoręcznym podpisem złodzieja ktory naciągnął swoich klientow przeprosić każdego ktorego oszukali. A zwrot pieniążków dla oszukanych a nie do skarbu panstwa bo skarb panstwa nie jest stroną w tym złodziejskim procederze.
zenonn
Kary kto weźmie? Budżet?
Czy poszkodowani dostaną zwrot tych opłat?

demeryt_69
Tak.
Nie.

Jednak nie narzekamy, bo mogło być gorzej :)

pomorzaninm
ciekawe spostrzezenie, punkt dla Pana.
Też mnie to zastanawia dlaczego nie zmuszaja firm do zwracania poszkodowanym lub wliczania w poczet dalszych rozliczeń z operatorami ...

Powiązane

Polecane

Najnowsze

Popularne

Ważne linki