The Dust, producent gier mobilnych planuje zadebiutować na rynku NewConnect - poinformowano w komunikacie prasowym. W ramach publicznej oferty akcji inwestorzy będą mogli kupić 220.000 akcji, z czego 145.000 to akcje nowej emisji serii C, a kolejne 75.000 istniejące akcje serii B.
Zapisy na akcje w ramach transzy dla inwestorów indywidualnych będą trwały od 22 do 29 sierpnia. Zapisów będzie można dokonać za pośrednictwem Polskiego Domu Maklerskiego, Millennium Domu Maklerskiego oraz Domu Maklerskiego Capital Partners. Oferującym akcje jest Polski Dom Maklerski.
W ramach publicznej oferty akcji inwestorzy będą mogli kupić 220.000 akcji, z czego 145.000 będą stanowiły akcje nowej emisji serii C, a kolejne 75.000 będą stanowiły istniejące akcje serii B. Cena maksymalna, po której będą składane zapisy w transzy inwestorów indywidualnych zostanie podana 22 sierpnia, w dniu rozpoczęcia zapisów na akcje. Inwestorzy indywidualni będą mogli składać zapisy do 29 sierpnia. 30 sierpnia spółka opublikuje cenę emisyjną akcji. W dniach 31 sierpnia i 1 września będą przyjmowane zapisy w transzy dużych inwestorów. Do 8 września planowany jest przydział oferowanych akcji, które w IV kwartale mają zadebiutować na rynku NewConnect.
"(...) Celem emisji jest pozyskanie środków na rozwój spółki, w tym na przyśpieszenie realizacji strategii, która zakłada m.in. dynamiczny rozwój segmentu gier własnych w modelu F2P. Gry mobilne to najszybciej rozwijający się segment rynku gier (...)" – powiedział cytowany w komunikacie Jakub Wolff, prezes The Dust.
Środki pozyskane w ramach emisji mają zostać przeznaczone na rozwój spółki, w tym na ekspansję na rynku gier własnych w modelu F2P. W 2016 r. przychody z tytułu produkcji własnych stanowiły 10 proc. wszystkich przychodów. Plany spółki zakładają ich systematyczny wzrost do 72 proc. w 2019 r., przy jednoczesnym utrzymaniu i rozwoju działalności na zlecenie.
The Dust specjalizuje się w produkcji gier na urządzenia mobilne w dwóch modelach: gry reklamowe na zlecenie (tzw. advergaming) oraz gry własne dystrybuowane w modelu F2P (free-to-play). Na zlecenie klientów korporacyjnych spółka zrealizowała szereg gier reklamowych m.in. dla Grupy Maspex (marki Tymbark i Kubuś) – gry „Kapsel Run!”, „Kapsel Run 2 Challenge” i „Gry Kubusia”. Spółka jest autorem Kings of Cards – pierwszej gry w technologii rozszerzonej rzeczywistości na platformę Microsoft.
Przychody ze sprzedaży The Dust w I półroczu 2017 roku wyniosły 625 tys. zł, co oznacza dwukrotny wzrost w porównaniu z przychodami w całym 2016 roku. Zysk netto w I półroczu 2017 r. wynosił 399 tys. zł i był ponad 5 krotnie wyższy niż w całym 2016 r., kiedy wyniósł 73 tys. zł.(PAP Biznes)
mbl/ ana/


























































