REKLAMA

Terminal T3 Baltic Hub w Gdańsku, budowany przez konsorcjum z Budimeksem, gotowy w 60 proc.

2024-06-28 09:36
publikacja
2024-06-28 09:36

Nowy terminal kontenerowy T3 Baltic Hub w Gdańsku, budowany przez konsorcjum Budimeksu i Deme Dredging, osiągnął 60 proc. zaawansowania prac - podała spółka w komunikacie prasowym. Zakończenie prac planowane jest na 2025 rok.

Terminal T3 Baltic Hub w Gdańsku, budowany przez konsorcjum z Budimeksem, gotowy w 60 proc.
Terminal T3 Baltic Hub w Gdańsku, budowany przez konsorcjum z Budimeksem, gotowy w 60 proc.
/ Budimex

Jak podano, to kluczowy etap budowy zwiększający możliwości przeładunkowe Baltic Hub o 1,5 mln TEU (jednostka miary odpowiadająca wymiarom kontenera używanego w transporcie) do łącznie 4,5 mln TEU rocznie.

Ponadto wskazano, że inwestycja ma umocnić pozycję Polski na arenie międzynarodowej, jako ważnego węzła transportowego.

W ramach inwestycji, której wartość wynosi 470 mln euro, powstanie nabrzeże głębokowodne o długości 717 m, głębokości 18 m oraz plac o powierzchni 36 ha.

Dodatkowo, w ramach projektu zakupionych zostanie 8 suwnic nabrzeżowych zdolnych do załadunku i rozładunku największych statków oraz 28 półautomatycznych suwnic RMG, które będą zdalnie sterowane przez operatorów na ergonomicznych stanowiskach. Stworzy to znacznie bezpieczniejsze i bardziej komfortowe środowisko pracy przez cały rok.

"T3 to będzie największy terminal kontenerowy w Polsce, oraz jedyny głębokowodny port morski w krajach bałtyckich. (...) Nowy terminal umożliwi przyjmowanie nawet największych kontenerowców i uruchomienie bezpośrednich połączeń z Azją. Powiększy też obszar Polski o ponad 36 hektarów” – powiedział prezes Budimeksu, Artur Popko.

Wskazano, ż aktualnie prace koncentrują się na dwóch kamieniach milowych - przekazaniem Sectional Completion A w czerwcu tego roku, co umożliwi dostawę i montaż suwnic C-ARMG oraz przekazanie Sectional Completion B do końca sierpnia, dotyczy to kompletnego wykonania 4 pierwszych stacków kontenerowych w celu testowania i uruchamiania suwnic C-ARMG. Pozostałe prace obejmują m.in. prace żelbetowe przy oczepie belki odwodnej i odlądowej, montaż szyn pod dźwigi CRMG, prace kubaturowe, roboty branżowe oraz ziemne.

Spółka poinformowała również, że przy budowie terminala T3 zastosowano najnowsze technologie, dzięki czemu środowisko naturalne, w którym budowany jest terminal, pozostanie nienaruszone. Prowadzony jest monitoring stanu środowiska oraz badany jest hałas pod i nad ziemią.

Ponadto do ochrony ssaków morskich wykonawcy stosują specjalne urządzenia odstraszające.

"Dzięki tym działaniom, projekt wpisuje się w politykę zrównoważonego rozwoju i wzbogacenia dziedzictwa naturalnego tego obszaru. Prace rozpoczęły się w listopadzie 2022 roku, a ich zakończenie jest planowane w 2025 roku" - napisano w komunikacie. (PAP Biznes)

mcb/ gor/

Źródło:PAP Biznes
Tematy
Plan dla firm z nielimitowanym internetem i drugą kartą SIM za 0 zł. Sprawdź przez 3 miesiące za 0 zł z kodem FLEXBIZ.
Plan dla firm z nielimitowanym internetem i drugą kartą SIM za 0 zł. Sprawdź przez 3 miesiące za 0 zł z kodem FLEXBIZ.
Advertisement

Komentarze (1)

dodaj komentarz
katzpodola
dziwne że szwab jeszcze tego nie wstrzymał

Polecane

Najnowsze

Popularne

Ważne linki