REKLAMA

Strata netto CCC w I kw. '16 wyniosła 19,5 mln zł wobec konsensusu 6,9 mln zł straty

2016-05-12 07:42
publikacja
2016-05-12 07:42
materiały dla mediów

Strata netto grupy CCC, przypisana akcjonariuszom jednostki dominującej, wyniosła w pierwszym kwartale 2016 roku 19,5 mln zł wobec 6,4 mln zł zysku rok wcześniej - podała spółka w raporcie kwartalnym. Konsensus PAP zakładał 6,9 mln zł straty netto.

Oczekiwania analityków co do wyniku netto wahały się od 44,4 mln zł straty do 9,1 mln zł zysku netto.

Strata operacyjna CCC wyniosła 4,8 mln zł wobec 10,4 mln zł zysku rok wcześniej. Analitycy oczekiwali tymczasem 6,8 mln zł straty EBIT.

Z wyliczeń PAP wynika, że EBITDA grupy wyniosła w pierwszym kwartale 11,4 mln zł. Konsensus zakładał 10 mln zł EBITDA.

Przychody grupy w okresie styczeń-marzec ukształtowały się na poziomie 534,6 mln zł wobec 431,9 mln zł rok wcześniej (wzrost o prawie 24 proc. rdr) i były zgodne z oczekiwaniami analityków.

Zysk brutto na sprzedaży wzrósł do 269,4 mln zł z 233,2 mln zł rok wcześniej.

Spółka podała w raporcie, że na wyniki finansowe I kwartału wpłynęły niesprzyjające warunki pogodowe w marcu, które opóźniły start sprzedaży kolekcji wiosennej.

1Q2016        wyniki  kons.  różnica     r/r     q/q

Przychody 534,6 530,1 0,8% 23,8% 31,2% EBITDA 11,4 10,0 14,3% -52,7% -91,5% EBIT -4,8 -6,8 -29,5% - - Zysk netto -19,5 -6,9 184,1% - -

marża EBITDA 2,1% 1,9% 0,25 -3,45 -30,76 marża EBIT -0,9% -1,3% 0,38 -3,31 -29,94 marża netto -3,6% -1,3% -2,36 -5,13 -29,47

Miniony kwartał stał pod znakiem dalszej ekspansji na zagranicznych rynkach. Spółka otworzyła 7 salonów w Niemczech, 4 salony w Chorwacji, 3 w Austrii, 2 na Węgrzech, po 1 w Czechach, Rumunii i Słowenii.

Na koniec marca 2016 roku sieć sprzedaży grupy CCC obejmowała 792 placówki.

Powierzchnia sprzedaży grupy wzrosła o 19,8 tys. m kw (w stosunku do stanu na koniec 2015 r.), na co złożyły się otwarcia i powiększenia sklepów +20,6 tys. m kw i zamknięcia - 0,8 tys. m kw.

Powierzchnia sprzedaży w placówkach własnych sieci CCC wzrosła o 5,9 proc. i wynosiła na koniec marca 359,3 tys. m kw (w tym: 192,7 tys. m kw w Polsce) w stosunku do 339,4 tys. m kw na koniec grudnia 2015 roku (w tym 186,8 tys. m kw w Polsce). Powierzchnia sprzedaży w placówkach franczyzowych wzrosła o 2,1 proc. do 31,1 tys. m kw w stosunku do 30,4 tys. m kw na koniec grudnia.

W I kwartale CCC sfinalizowało transakcję nabycia 74,99 proc. akcji spółki eobuwie. pl.

Przy kursie USD/PLN poniżej 4 zł marża brutto CCC spadnie o 1 pkt proc. w '16

Przy kursie USD/PLN poniżej 4 zł marża brutto CCC spadnie o 1 pkt proc. w '16 - poinformowali na konferencji przedstawiciele CCC.

"Czujemy komfort z dolarem na poziomie do 4 złotych, jeśli taki kurs by się utrzymał, to wtedy cel spadku marży o jeden punkt procentowy zostanie zrealizowany" - powiedział podczas konferencji Piotr Nowjalis, wiceprezes spółki.

W 2015 r. marża brutto ze sprzedaży spółki wyniosła 55 proc.

Spółka chce utrzymać politykę dywidendową w kolejnych latach.

"Podtrzymujemy chęć dzielenia się zyskiem z akcjonariuszami w przyszłości. Nie po to uchwalaliśmy politykę dywidendową, by przy niej potem eksperymentować"- podał wiceprezes.

W kwietniu CCC poinformowało, że dywidenda za 2015 r. ma wynieść 2,24 zł na akcję.

CCC chce otworzyć sklepy franczyzowe na nowych rynkach zagranicznych w '17

CCC po utworzeniu spółki dystrybucyjnej w Serbii nie planuje w najbliższych czasie podobnych działań w innych krajach. Myśli natomiast o sprzedaży franczyzowej na nowych rynkach zagranicznych. Otwarcia pierwszych sklepów planuje na wiosnę 2017 r. - poinformował Piotr Nowjalis, wiceprezes CCC.

"Nie ma takiego rynku w Europie, o którym nie myślelibyśmy poważnie, natomiast w najbliższej przyszłości nie planujemy utworzyć spółki dystrybucyjnej w nowym kraju (po tym, jak podmiot taki powstanie w tym roku w Serbii - przyp. PAP). Jeśli już, to będzie to franczyza" - powiedział podczas konferencji Nowjalis.

Pierwsze sklepy franczyzowe w nowych krajach mogą się pojawić wiosną przyszłego roku.

"Mówimy o kilku krajach, ale o +wysokich+ kilku - 7-8 krajach - gdzie będziemy się przymierzali do franczyzy w roku 2017. Chodzi raczej o kraje byłego Związku Radzieckiego niż Bliski Wschód. Tam jest zapotrzebowanie na taki asortyment w takich cenach" - powiedział Nowjalis.

"W tym roku chcemy przeprowadzić dokładną selekcję, tak by pierwsze sklepy pojawiły się na wiosnę roku 2017" - dodał.

Na koniec marca 2016 r. CCC miało 792 sklepy, w tym 718 sklepów własnych i agencyjnych, 67 sklepów franczyzowych i 7 innych.

Obecne sklepy franczyzowe działają w Rosji, Kazachstanie, Rumunii, na Ukrainie, Litwie i Łotwie.

Zarząd CCC poinformował kilka dni temu, że zdecydował o utworzeniu spółki CCC Shoes & Bags z siedzibą w Belgradzie w Serbii.

"Spółkę serbską założymy w ciągu najbliższych tygodni, pierwsze sklepy pojawią się pod koniec tego roku" - powiedział Nowjalis.

CCC podtrzymało, że chce w 2016 r. zwiększyć powierzchnię handlową o nie mniej niż 100 tys. m kw. netto, co oznacza wzrost o ok. 27 proc. rdr. Inwestycje w środki trwałe mają przekroczyć 140 mln zł.

Spółka zakłada, że około 77 tys. m kw. netto otwartych zostanie za granicą (110 sklepów), a około 23 tys. m kw. (40 sklepów) w kraju.

Największy przyrost powierzchni grupa odnotować ma w Polsce, Niemczech, Austrii i Rumunii.

"Zmierzamy nieuchronnie do modelu, gdzie zagranica będzie stanowiła więcej niż 50 proc. w naszych obrotach, ale spodziewamy się, że nastąpi to dopiero w roku 2017" - poinformował na konferencji Nowjalis.

Spółka podtrzymuje, że na koniec 2017 roku w Europie Środkowej, w Niemczech i Austrii chce mieć łącznie 560,5 tys. m kw. powierzchni handlowej.

"Myślę, że już w sierpniu przedstawimy plany wzrostu powierzchni handlowej w roku 2017" - powiedział wiceprezes.

W I kwartale 2016 r. strata netto grupy CCC, przypisana akcjonariuszom jednostki dominującej, wyniosła 19,5 mln zł wobec 6,4 mln zł zysku rok wcześniej. Strata operacyjna CCC sięgnęła 4,8 mln zł w stosunku do 10,4 mln zł zysku przed rokiem. Z kolei przychody grupy w okresie styczeń-marzec ukształtowały się na poziomie 534,6 mln zł wobec 431,9 mln zł rok wcześniej.

(PAP)

jow/ jtt/pud/ ana/ pel/


CCC po utworzeniu spółki dystrybucyjnej w Serbii nie planuje w najbliższych czasie podobnych działań w innych krajach. Myśli natomiast o sprzedaży franczyzowej na nowych rynkach zagranicznych. Otwarcia pierwszych sklepów planuje na wiosnę 2017 r. - poinformował Piotr Nowjalis, wiceprezes CCC.

"Nie ma takiego rynku w Europie, o którym nie myślelibyśmy poważnie, natomiast w najbliższej przyszłości nie planujemy utworzyć spółki dystrybucyjnej w nowym kraju (po tym, jak podmiot taki powstanie w tym roku w Serbii - przyp. PAP). Jeśli już, to będzie to franczyza" - powiedział podczas konferencji Nowjalis.

Pierwsze sklepy franczyzowe w nowych krajach mogą się pojawić wiosną przyszłego roku.

"Mówimy o kilku krajach, ale o +wysokich+ kilku - 7-8 krajach - gdzie będziemy się przymierzali do franczyzy w roku 2017. Chodzi raczej o kraje byłego Związku Radzieckiego niż Bliski Wschód. Tam jest zapotrzebowanie na taki asortyment w takich cenach" - powiedział Nowjalis.

"W tym roku chcemy przeprowadzić dokładną selekcję, tak by pierwsze sklepy pojawiły się na wiosnę roku 2017" - dodał.

Na koniec marca 2016 r. CCC miało 792 sklepy, w tym 718 sklepów własnych i agencyjnych, 67 sklepów franczyzowych i 7 innych.

Obecne sklepy franczyzowe działają w Rosji, Kazachstanie, Rumunii, na Ukrainie, Litwie i Łotwie.

Zarząd CCC poinformował kilka dni temu, że zdecydował o utworzeniu spółki CCC Shoes & Bags z siedzibą w Belgradzie w Serbii.

"Spółkę serbską założymy w ciągu najbliższych tygodni, pierwsze sklepy pojawią się pod koniec tego roku" - powiedział Nowjalis.

CCC podtrzymało, że chce w 2016 r. zwiększyć powierzchnię handlową o nie mniej niż 100 tys. m kw. netto, co oznacza wzrost o ok. 27 proc. rdr. Inwestycje w środki trwałe mają przekroczyć 140 mln zł.

Spółka zakłada, że około 77 tys. m kw. netto otwartych zostanie za granicą (110 sklepów), a około 23 tys. m kw. (40 sklepów) w kraju.

Największy przyrost powierzchni grupa odnotować ma w Polsce, Niemczech, Austrii i Rumunii.

"Zmierzamy nieuchronnie do modelu, gdzie zagranica będzie stanowiła więcej niż 50 proc. w naszych obrotach, ale spodziewamy się, że nastąpi to dopiero w roku 2017" - poinformował na konferencji Nowjalis.

Spółka podtrzymuje, że na koniec 2017 roku w Europie Środkowej, w Niemczech i Austrii chce mieć łącznie 560,5 tys. m kw. powierzchni handlowej.

"Myślę, że już w sierpniu przedstawimy plany wzrostu powierzchni handlowej w roku 2017" - powiedział wiceprezes.

W I kwartale 2016 r. strata netto grupy CCC, przypisana akcjonariuszom jednostki dominującej, wyniosła 19,5 mln zł wobec 6,4 mln zł zysku rok wcześniej. Strata operacyjna CCC sięgnęła 4,8 mln zł w stosunku do 10,4 mln zł zysku przed rokiem. Z kolei przychody grupy w okresie styczeń-marzec ukształtowały się na poziomie 534,6 mln zł wobec 431,9 mln zł rok wcześniej.
Źródło:PAP Biznes
Tematy
Otwórz Konto w aplikacji mobilnej GOmobile.

Otwórz Konto w aplikacji mobilnej GOmobile.

Advertisement

Komentarze (4)

dodaj komentarz
~HandSome
Komentuja sami experci....heh. Chłopcy czytajcie ze zrozumienim bilans jak w ogole to potraficie. A tak przy okazji na ile wycenia was...rynek pracy? Trocjhe dogryzam ale sami się o to prosicie.
polecam załozyc własna działalność może rzeczywiście w branży obuwniczej i udowodnicie wszystkim jakie to jakościowe swietne
Komentuja sami experci....heh. Chłopcy czytajcie ze zrozumienim bilans jak w ogole to potraficie. A tak przy okazji na ile wycenia was...rynek pracy? Trocjhe dogryzam ale sami się o to prosicie.
polecam załozyc własna działalność może rzeczywiście w branży obuwniczej i udowodnicie wszystkim jakie to jakościowe swietne buciki sprzedajecie i jakie to ogromne zyski do was same trafiają. Typowe Polaczkowe myslenie
~pytanie
a ilez mozna nakupic chińskiego rozsypującego sie po kilku miesiacach a czasami wcześniej badziewia niech właściciel CCC sam sobie chodzi w swoich butkach
~Mak
zrob se buty na 20 lat i se w nich chodz...
~wer
tak wyglada przewinwestowanie w polaczeniu marna jakosc produktow :-) CCC to taka obuwnicza Biedronka

Powiązane: Prognozy i wyniki finansowe

Polecane

Najnowsze

Popularne

Ważne linki