REKLAMA
TYDZIEŃ Z KRYPTO

Spółki transportowe boją się "Polskiego ładu" i uciekają do Niemiec, by zaoszczędzić

2022-02-08 06:43
publikacja
2022-02-08 06:43

Spółki transportowe boją się "Polskiego ładu". W Niemczech zarejestrowano już kilkaset firm z Polski - pisze wtorkowa "Rzeczpospolita". Firmy mogą tam więcej zaoszczędzić na kosztach pracowniczych, a pracownicy dostają na rękę tyle samo, a nawet więcej – wyjaśnia gazeta.

Spółki transportowe boją się "Polskiego ładu" i uciekają do Niemiec, by zaoszczędzić
Spółki transportowe boją się "Polskiego ładu" i uciekają do Niemiec, by zaoszczędzić
fot. Marcin Jóźwiak / / Pexels

"Unijny pakiet mobilności oraz Polski ład wyganiają nas do Niemiec" – mówi "Rz" Arkadiusz Burkowski, właściciel firmy Carter Logistic. Gazeta podaje, że "liczba przedsiębiorców, którzy zdecydowali się założyć spółkę w Niemczech i przenoszą tam działalność, rosła od 2020 r., ale teraz w szybszym tempie".

"Rz" przytacza informacje "Deutsche Welle" o tym, że do rejestru handlowego we Frankfurcie nad Odrą co kilka dni wpływa wniosek o rejestrację firmy spedycyjnej, której właścicielami są Polacy. Jak ustaliła "Rz", w całych Niemczech zatwierdzono już kilkaset takich wniosków.

"To pozwala działać tam bez ograniczeń narzucanych zagranicznym firmom przez regulacje pakietu mobilności, przy kosztach nie wyższych od wprowadzanych Polskim ładem nad Wisłą. Zyskują też kierowcy – na niemieckim ubezpieczeniu i zasiłkach rodzinnych przewyższających 500+" - wyjaśnia gazeta.

"Zatrudnianie pracowników w transporcie drogowym w Niemczech zaczyna być bardziej opłacalne niż w Polsce. Przy tych samych warunkach płacowych w przeliczeniu złotego na euro, pracodawca może więcej zaoszczędzić na kosztach pracowniczych, a jego pracownik dostaje na rękę tyle samo, a nawet więcej" – twierdzi cytowana przez dziennik Agnieszka Bollmann, szefowa firmy doradczej Bollmann und Partner, która obecnie obsługuje ok. 25 polskich firm spedycyjnych, uruchamiających działalność w Niemczech.

Zdaniem Macieja Wrońskiego, prezesa organizacji pracodawców Transport i Logistyka Polska - z którym rozmawiała "Rz" takiego rozwoju sytuacji należało się spodziewać. "Z perspektywy przewoźników zajmujących się kabotażem przeniesienie do Niemiec otwiera dostęp do tamtejszego rynku, który pod względem wartości jest porównywalny do całego rynku przewozów międzynarodowych w UE" – wyjaśnia Wroński.

krz/ pat/

Źródło:PAP
Tematy
Światłowód z usługami bezpiecznego internetu
Światłowód z usługami bezpiecznego internetu
Advertisement

Komentarze (46)

dodaj komentarz
lipsk
Każdy kij ma dwa końce. W niemczech pracownika (kierowce) się nie wydyma tak jak u nas łatwo a kary są naprawdę karami a nie jak u nas tylko kosztem małoistotnym prowadzenia biznesu.
next3
"KACZY WAŁ" to podsumowanie 6 letnich rządów podłej zmiany. Pisanie ustaw w nocy, na kolanie, wielokrotne poprawki i nowelizacje dały w sumie "polski burd...l" jakiego od czasów zaborów nie było. Wstyd i hańba!
pstrzezek
Spółki transportowe boją się "Polskiego ładu" - a czy jest ktoś oprócz rządu, kto się go nie boi? Bo trolle na forum mają opłacone by go chwalić. Cała reszta trzęsie portkami, myśli o ucieczce albo już to zrobiła
men24a
"Dług całego państwa wciąż szybko rośnie i na koniec 2021 r. mógł być o 80–90 mld zł wyższy niż rok wcześniej – szacują ekonomiści. To największy przyrost, pomijając kryzysowy pandemiczny 2020 r., od 2016 roku."
Ale jeśli porównać to zadłużenie do wartości produktu krajowego brutto, to rząd będzie się mógł pochwalić
"Dług całego państwa wciąż szybko rośnie i na koniec 2021 r. mógł być o 80–90 mld zł wyższy niż rok wcześniej – szacują ekonomiści. To największy przyrost, pomijając kryzysowy pandemiczny 2020 r., od 2016 roku."
Ale jeśli porównać to zadłużenie do wartości produktu krajowego brutto, to rząd będzie się mógł pochwalić spadkiem, i to sporym – z 57,4 proc. PKB w 2020 r. do ok. 55 proc. w 2021 r. i nawet 51–52 proc. w tym roku.
Zadłużenie państwa spada w relacji do PKB. Nie do końca jest to jednak zdrowy spadek, bo mniej więcej w połowie wynika z rosnących cen w gospodarce. Zapłacimy też za to wyższymi kosztami obsługi długu.
Rentowności polskich papierów dłużnych zaczęły gwałtownie rosnąć od połowy zeszłego roku. W przypadku dziesięcioletnich obligacji skarbowych to obecnie 3,87 proc., czyli ponad trzy razy więcej niż w lutym 2021 r. – Przy szybkiej ścieżce podwyżek stóp procentowych do 4,5 proc. można się spodziewać, że rentowność dziesięcioletnich papierów wzrośnie nawet do 5–6 proc. – wylicza Karol Pogorzelski, ekonomista Banku Pekao
men24a
Kiedyś mnie uszy bolały od chwalenia się kogo to my doganiamy czy przeganiamy, Holecka w TVP dzień w dzień z zachwytu podskakiwała a wystarczyło 7 tłustych lat, ściągnięcia 500 mld od złodziei, dania społeczeństwu 770 mld w nowym ładzie i nastał czas że długi się ukrywa gdzie tylko popadnie a o doganianiu Grecji czy Portugalii zapadła Kiedyś mnie uszy bolały od chwalenia się kogo to my doganiamy czy przeganiamy, Holecka w TVP dzień w dzień z zachwytu podskakiwała a wystarczyło 7 tłustych lat, ściągnięcia 500 mld od złodziei, dania społeczeństwu 770 mld w nowym ładzie i nastał czas że długi się ukrywa gdzie tylko popadnie a o doganianiu Grecji czy Portugalii zapadła cisza grobowa. Teraz firmy z tego eldorado dają kopa. Zawsze rządy populistów tak samo się kończyły, upadkiem całego kraju.
samsza
Nie narzekajcie, przecież za to unię kochacie, że zabierze wam firmy, elektrownie, mięso, itd.
pstrzezek
Czy może nam też zabrać starego karalucha? Możemy nawet dopłacić
marok
Jak zwykle wypełzła na forum fala propagandystów lewackich i powtarza brednie propagandowe napisane przez polskojęzyczne media ,że to polski ład stoi za tymi przenosinami.
A prawda jest taka ,że to unijny pakiet mobilności uderza w polskie firmy przewozowe, które wydarły znaczną część rynku przewozowego na zachodzie, więc "szlachetna
Jak zwykle wypełzła na forum fala propagandystów lewackich i powtarza brednie propagandowe napisane przez polskojęzyczne media ,że to polski ład stoi za tymi przenosinami.
A prawda jest taka ,że to unijny pakiet mobilności uderza w polskie firmy przewozowe, które wydarły znaczną część rynku przewozowego na zachodzie, więc "szlachetna Unia" musiała z tą silną polską konkurencją zrobić porządek.
antek10
Które to przepisy Polskiego Ładu pomagają polskim przedsiębiorcom? Są jakieś? ŻADNE. Polski Wał to nowe podatki na zgnębienie polskich przedsiębiorców.
tomkooo
hie hie, kolejny sukces pis na arenie miedzynarodowej :)
btw. polski wal juz wygania firmy bo na zachodzie taniej firme prowadzic niz w bolandii :)

Powiązane: Polski ład - Niskie podatki

Polecane

Najnowsze

Popularne

Ważne linki