REKLAMA

Najszybsza infolinia bankowa w Santanderze

2021-01-14 10:20
publikacja
2021-01-14 10:20
fot. Darek Golik / FORUM

9 sekund oczekiwania na połączenie z konsultantem na infolinii w Santanderze – to najkrótszy czas wśród zbadanych banków. Nieco dłużej poczekają klienci Banku Pekao oraz Credit Agricole, wynika z badania ARC Rynek i Opinia.

Kilka sekund na połączenie z konsultantem w bankach oraz prawie 3 godziny na odpowiedź za pośrednictwem e-maila lub formularza kontaktowego poczekają klienci Santandera, lidera w  "Badaniu jakości obsługi klienta na infoliniach banków i w kontakcie przez e-mail" przeprowadzonego przez ARC Rynek i Opinia.

9 sekund na podniesienie słuchawki

Najszybszą infolinią dysponuje Santander Bank Polska – klienci muszą poczekać 9 sekund na połączenie z konsultantem, wynika z badania ARC Rynek i Opinia. Kolejne banki w czołówce zestawienia mają tylko kilka minut strat do lidera:

  • Santander Bank Polska – 9 sekund,
  • Bank Pekao – 11 sekund,
  • Credit Agricole – 14 sekund.

Natomiast średni czas oczekiwania na połączenie z konsultantem na infolinii wynosi około 38 sekund, jest o 8 sekund wyższy w porównaniu z poprzednim badaniem. Natomiast znacznie dłuższy jest czas, w jakim banki odpisują na wiadomości przesłane przez klientów za pomocą formularzy kontaktowych oraz e-mailowo:

  • Santander Bank Polska 2 godziny 48 minut,
  • Getin Bank 4 godziny 6 minut,
  • Alior Bank 4 godziny 42 minuty.

"Średni czas oczekiwania na odpowiedź mailową lub przez formularz na stronie www istotnie spadł w porównaniu z poprzednią falą badania z 34,5 godziny (34 godziny 30 minut - przyp.red.) do 7,8 godziny (7 godzin 48 minut - przyp.red.)" - podaje ARC Rynek i Opinia.

Bank Pekao – najlepszy kontakt z klientem

– Analizując szczegółowe wyniki naszego badania wyraźnie widać, że są banki, które nadal próbują sprzedać klientom produkty, które zupełnie nie są dostosowane do ich potrzeb i klienci mają tego świadomość. To bardzo wpływa na ocenę nie tylko infolinii, lecz również samego banku – komentuje Grzegorz Sygnowski, badacz z ARC Rynek i Opinia, autor raportu.

Audytorzy badania ocenili łącznie kontakt z bankiem za pomocą infolinii oraz przy wykorzystaniu dostępnych na stronie formularzy i adresów e-mail. Najlepiej wśród wszystkich instytucji wypadł Bank Pekao:

  • Bank Pekao (90,2 pkt),
  • Bank Millennium (85,2 pkt),
  • Credit Agricole (81,8 pkt),
  • Santander Bank Polska (81,8 pkt).

Badaniem, przeprowadzonym przez audytorów ARC Rynek i Opinia, objęto 10 banków: Alior Bank, BNP Paribas, Credit Agricole, Getin Bank, ING Bank Śląski, mBank, Bank Millennium, Bank Pekao, PKO Bank Polski oraz Santander Bank Polska. W badaniu wykorzystano technikę Mystery Caller oraz Mystery Mailing. Audytorzy kontaktowali się z infoliniami banków, dzwoniąc na numery podane na ich stronach internetowych od października do grudnia pomiędzy godziną 9 a 22 od poniedziałku do piątku w godzinach 9.00-22.00. W drugiej części badania audytorzy wysyłali zapytania do banków przez e-mail lub formularz kontaktowy. Łącznie przeprowadzono 1500 audytów (1000 telefonicznych, 500 e-mailowych).

DF

Źródło:
Tematy
Najlepsze z najtańszych kart kredytowych – styczeń 2021 [Ranking]

Najlepsze z najtańszych kart kredytowych – styczeń 2021 [Ranking]

Komentarze (7)

dodaj komentarz
pavelcio79
Yyyyy, że Credit Agricole?? Jak na bank, który ma już sporą ilość klientów obsługa konsultantów infolinii w dni powszednie tylko do godziny 20:00 to raczej żart... Jako nowy klient zabokowałem sobie dostęp do bankowości mobilnej i internetowej, no to dzwonię do CA. Czekam i czekam ponad 30 minut i... nic. No to postanowiłem Yyyyy, że Credit Agricole?? Jak na bank, który ma już sporą ilość klientów obsługa konsultantów infolinii w dni powszednie tylko do godziny 20:00 to raczej żart... Jako nowy klient zabokowałem sobie dostęp do bankowości mobilnej i internetowej, no to dzwonię do CA. Czekam i czekam ponad 30 minut i... nic. No to postanowiłem przechytrzyć "system" i wdzwoniłem się ponownie wybierając tym razem jako temat rozmowy "zastrzeżenie karty" i co? Niecała minuta czekania i połączenie z pracownikiem. Myślałem, że za cwaniactwo pani oleje moją prośbę o odblokowanie dostępów, ale spotkała mnie miła niespodzianka, bo bez dyskusji pomogła. Na koniec przyznałem się, że to był mój fortel i zapytałem, czy klient w innej sprawie niż zastrzeżenie karty musi tyle czekać uzyskałem dość jasny komunikat, że tak...
demeryt_69
Zdecydowanie najbardziej pro-kliencki jest Millennium.
ertom
Nie wiem skąd wzięli te wyniki. Kilka razy pisałem do Aliora poprzez zakładkę Kontakt (będąc zalogowanym klientem) i czas odpowiedzi to co najmniej kilka dni, a czasem kilkanaście dni.
demeryt_69
Dyspozycje zamknięcia konta złożone w bankowości Alior są ignorowane odkąd PZU zakupiło 32% akcji - przypadek?
HardMetal
Proszę jeszcze podać czas oczekiwania na podniesienie słuchawki w domach maklerskich.
Ciekawe jak u innych ale mBank to ostatnio czekałem ponad 40min xD
Dodam tylko, że to nie był dzień w którym była awaria.
demeryt_69
Zmień ksywkę na Hardcore :)
atx
dobre info jest
akcje w góre!

Powiązane

Polecane

Najnowsze

Popularne

Ważne linki