Nowa Honda Jazz to najbardziej funkcjonalny i wszechstronny mały samochód na rynku. Wyposażona w nowe silniki o pojemności 1,2 i 1,4 l (moc odpowiednio 90 i 100 KM) zapewnia radość prowadzenia i bardzo niskie spalanie.
Cały ten Jazz
Poprzednia wersja Hondy Jazz była jednym z najlepiej skomponowanych miejskich samochodów. Nowy model, choć pozornie niewiele różni się od poprzednika, przerasta go jednak pod każdym względem. Bardziej opływowe nadwozie, większe obręcze kół (15- lub 16-calowe) oraz kilka naprawdę atrakcyjnych rozwiązań sprawia, że Nowy Jazz prezentuje się nowocześnie, świeżo i bezpretensjonalnie.
Duży mały Jazz
Nadwozie auta jest dłuższe i szersze, co w zestawieniu z większym rozstawem osi w stosunku do poprzednika jest gwarantem przestronnego wnętrza. Zajmowanie miejsca w kabinie ułatwiają szeroko otwierające się drzwi. A co czeka nas w środku? Przede wszystkim sporo miejsca, co docenią szczególnie pasażerowie tylnej kanapy.
Jednym z wielu wyróżników jest tu bagażnik o pojemności 375 l. Gdy sytuacja wymaga przewiezienia dużych przedmiotów, wystarczy złożyć tylną kanapę, a przestrzeń bagażowa zwiększy się nawet do 1329 l. Podłoga po rozłożeniu kanapy jest plaska jak stół i długa na ponad 1,7 metra. W takim ustawieniu można przewieźć wewnątrz nawet trzy rowery górskie bez konieczności odkręcania przednich kół. Jeśli dodatkowo przesuniemy maksymalnie przedni prawy fotel i złożymy jego oparcie, bez problemów zmieścimy przedmioty długie na 2,4 metra. Tu Jazz jest liderem, żadne auto tej wielkości nie jest tak pojemne i wszechstronne. Na szczególną uwagę zasługuje swego rodzaju spécialite de la maison Jazza, czyli „magiczna” tylna kanapa. Jej siedzisko składa się pionowo jak kinowe fotele, dzięki czemu przewiezienie z tyłu przedmiotów wysokich na prawie 1,3 metra to drobnostka.
Wszystko pod ręką
Zanim ruszymy w drogę i docenimy poprawione właściwości jezdne – większą stabilność i wyższy komfort, warto rzucić okiem na deskę rozdzielczą. Jest wykonana z wysokiej jakości materiałów, nie brakuje podwójnego schowka, kilku uchwytów na napoje, praktycznych przegródek i innych atrakcyjnych elementów. W bogatym wyposażeniu znajdziemy także np. Bluetooth, gniazdko do iPoda czy nawigację.
Najwyższą wersję wyposażeniową z silnikiem 1.4 wyróżnia szklany dach, który w połączeniu z dużą powierzchnią szyb bocznych sprawia, że nic nie umknie naszej uwadze. Takie rozwiązanie ma niebagatelny wpływ na poprawę widoczności i większe bezpieczeństwo. O nie zresztą inżynierowie Hondy zadbali przede wszystkim. Auto zostało wyposażone w komplet sześciu poduszek, pasy z napinaczami i aktywne zagłówki, konstrukcja została odpowiednio wzmocniona, a przed kolizją chronią dodatkowo systemy ABS i ESP. O pewne właściwości jezdne dba nie tylko dobrze zestrojone zawieszenie, ale również szerszy rozstaw przednich i tylnych kół. Przy czym średnica zawracania Jazza to nadal raptem 9,8 metra.
Jazzowa jazda
Przyjrzyjmy się dwóm dostępnym silnikom (1,2 i 1,4 l), współpracującym standardowo z 5-biegową skrzynią manualną. Pierwszy, o pojemności 1,2 litra i mocy 90 KM sprawia, że auto osiąga setkę w 12,6 sekundy i może pędzić nawet 177 km/h. Drugi silnik o pojemności 1,4 litra oferuje 100 KM, przyspieszenie do 100 km/h w 11,4 sekundy i 182 km/h prędkości maksymalnej. Spalanie w zależności od wybranej wersji wynosi od 5,3 do 5,5 l/100km w cyklu mieszanym, poza miastem to jedynie od 4,5 do 4,8 l/100 km. Ciekawostką jest wskaźnik optymalnego – z punktu widzenia ekonomicznej jazdy – momentu na zmianę biegu. Którykolwiek silnik wybierzemy, i tak rzadko kiedy będziemy go słyszeć. Projektanci Hondy nie szczędzili czasu i pieniędzy na jak najlepsze wyciszenie wnętrza.
Recepta na sukces
Wygląda na to, że recepta Hondy na małe samochody sprawdza się doskonale. Jazz łączy cechy typowych aut segmentu B (niewielkie wymiary) z zaletami minivanów (przestronne i praktyczne wnętrze). Według dziennikarzy magazynu „Car” (najbardziej prestiżowego motoryzacyjnego tytułu na świecie) nowa Honda Jazz pozostaje najbardziej praktycznym i wszechstronnym małym samochodem na rynku.