REKLAMA
TYLKO U NAS

SDK Kinect dla Windows

2011-06-19 08:00
publikacja
2011-06-19 08:00
Microsoft zaprezentował narzędzie dla programistów, które pozwala tworzyć aplikacje sterowane kontrolerem ruchowym Kinect. Pierwszy pakiet SDK stworzony jest głównie z myślą o badaczach i entuzjastach. Bezpłatna wersja Kinect for Windows przeznaczona jest do zastosowań niekomercyjnych.

 

Pakiet SDK zaprojektowano z myślą o rosnącej społeczności deweloperów, badaczy akademickich i entuzjastów, którzy chcą zaznać nowych doświadczeń, oferujących wyczuwanie głębi, śledzenie ruchów ludzi oraz rozpoznawanie głosu i obiektów, z wykorzystaniem technologii Kinect w systemie Windows 7. Wykorzystując nowy zestaw narzędzi i szeroką gamę możliwości sprzętu, deweloperzy będą mieli możliwość budowania aplikacji koncepcyjnych na użytek różnorodnych dziedzin życia, w tym służby zdrowia, nauki i edukacji.

Pakiet SDK Kinect dla Windows otwiera niezliczone możliwości przed deweloperami, którzy chcą wykorzystać potencjał technologii Kinect w systemie Windows. Jesteśmy ciekawi efektów ich pracy, która z wykorzystaniem naszej technologii, pozwoli zbudować bardziej naturalne, intuicyjne rozwiązania” - powiedział Anoop Gupta, naukowiec z Microsoft Research.

W skład pakietu SDK Kinect dla Windows, który działa w systemie operacyjnym Windows 7, wchodzą sterowniki, bogate interfejsy API, udostępniające strumienie nieprzetworzonych danych z czujników, naturalne interfejsy użytkownika, dokumenty instalacyjne i materiały referencyjne. Pakiet oferuje możliwości technologii Kinect deweloperom tworzącym aplikacje w językach C++, C# lub Visual Basic w środowisku Microsoft Visual Studio 2010.

Główne cechy pakietu SDK


Strumienie nieprzetworzonych danych z czujników. Deweloperzy mają bezpośredni dostęp do danych z czujnika głębi, kolorowej kamery oraz czteroelementowej macierzy mikrofonów. Pozwala im to wykorzystać niskopoziomowe strumienie danych generowane przez Kinect.
  • Śledzenie szkieletowe. SDK umożliwia śledzenie szkieletowych obrazów jednej lub dwóch osób, które poruszają się w polu widzenia Kinect, a zatem tworzenie aplikacji sterowanych gestami.
  • Zaawansowane funkcje audio. Funkcje przetwarzania dźwięku obejmują zaawansowane tłumienie szumów i eliminowanie echa, tworzenie wiązki w celu zidentyfikowania bieżącego źródła dźwięku oraz rozpoznawanie mowy.
  • Łatwość instalacji. SDK instaluje się w standardowy sposób w systemie Windows 7, nie wymaga skomplikowanej konfiguracji i zajmuje mniej niż 100 MB. Deweloperzy mogą przystąpić do pracy w ciągu kilku minut, korzystając ze standardowego czujnika Kinect.
    • Obszerna dokumentacja. SDK zawiera ponad 100 stron dokumentacji technicznej wysokiej jakości. Oprócz wbudowanych plików pomocy dokumentacja zawiera szczegółowe opisy większości przykładów dołączonych do SDK.

    W przyszłości Microsoft zamierza wydać komercyjną wersję SDK.


    Jan Petersen/Microsoft

    Źródło:
    Tematy
    Najlepsze konta premium – wrzesień 2025 r.
    Najlepsze konta premium – wrzesień 2025 r.
    Advertisement

    Komentarze (0)

    dodaj komentarz

    Powiązane: Nowe technologie

    Polecane

    Najnowsze

    Popularne

    Ważne linki