REKLAMA

Ruszyła budowa ostatniego odcinka trasy Via Baltica na Mazurach

2020-10-14 13:44
publikacja
2020-10-14 13:44

686 mln zł będzie kosztowała budowa blisko 23-kilometrowego odcinka trasy Via Baltica Ełk Południe - Wysokie (warmińsko-mazurskie). Wykonawca rozpoczął w środę prace przygotowawcze inwestycji, która potrwa do 2022 roku.

Ruszyła budowa ostatniego odcinka trasy Via Baltica na Mazurach
Ruszyła budowa ostatniego odcinka trasy Via Baltica na Mazurach
/ GDDKiA

Budowę drogi ekspresowej S61 w województwie warmińsko-mazurskim, pomiędzy miejscowościami Szczuczyn i Raczki drogowcy podzielili na trzy odcinki realizacyjne. Na wszystkich toczą się już prace budowlane. Odcinek od Szczuczyna do węzła Ełk Południe to 23,3 km, węzeł Ełk Południe - węzeł Wysokie to 22,9 km, w tym 4-kilometrowe połączenie z obwodnicą Ełku oraz odcinek węzeł Wysokie - Raczki 20,2 km długości. To daje w sumie 66 km trasy Via Baltica na Mazurach.

„Dotrzymujemy słowa. Ogłosiliśmy przetargi i podpisaliśmy umowy z wykonawcami wszystkich trzech warmińsko-mazurskich odcinków drogi ekspresowej S61. Dziś, po zakończeniu prac projektowych, rozpoczynają się roboty budowlane na odcinku Ełk - Wysokie. Trasa Via Baltica to jeden z najważniejszych szlaków tranzytowych łączących kraje nadbałtyckie z siecią dróg szybkiego ruchu w Polsce“ – powiedział w środę na konferencji prasowej w okolicy miejscowości Wysokie wiceminister infrastruktury Rafał Weber.

fot. / / GDDKiA

Wiceminister dodał, że epidemia koronawirusa nie zakłóciła kontraktów drogowych i kolejowych. „Rząd Prawa i Sprawiedliwości jest zdeterminowany, aby też w tym trudnym czasie, nie tylko jesiennym, ale też epidemicznym prowadzić bez żadnych komplikacji wszystkie inwestycje infrastrukturalne“ - powiedział Weber.

W ramach budowy zakontraktowanego odcinka S61 Ełk Południe - Wysokie powstanie dwujezdniowa droga ekspresowa, wraz z łącznikiem do obwodnicy Ełku. Ponadto zostanie wykonany remont dróg lokalnych oraz budowa urządzeń ochrony środowiska. W ramach inwestycji powstaną 24 obiekty inżynierskie oraz węzeł Ełk Wschód. Konstrukcja drogi zostanie wykonana z betonu cementowego.

Wykonawcą zadania jest konsorcjum firma Trakcja?PRKiI SA, Mostostal Warszawa SA oraz Przedsiębiorstwo Eksploatacji Ulic i Mostów Sp. z o.o. Wartość kontraktu to 686 mln zł.

Trzy warmińsko-mazurskie fragmenty to część trasy Via Baltica, która będzie prowadzić od drogi krajowej S8 w okolicach Ostrowi Mazowieckiej do granicy z Litwą w Budzisku. Zakończenie prac na odcinkach Wysokie - Raczki oraz Szczuczyn - Ełk Południe planowane jest w drugiej połowie 2021 roku. Odcinek Ełk Południe - Wysokie w 2022 roku.

Wiceminister Weber powiedział, że Via Baltica to jeden z ważniejszych szlaków komunikacyjnych Polski. Dodał, że szlak ten dla województwa warmińsko-mazurskiego oraz podlaskiego usprawni dojazd drogowy, ale także podniesie potencjał gospodarczy i turystyczny tych regionów.

Trasa Via Baltica ma mieć 241 km i bedzie powadziła z Warszawy do krajów nadbałtyckich. Po stronie polskiej ma być gotowa w 2022 roku. Jej budowa jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach Instrumentu „Łącząc Europę” (Connecting Europe Facility - CEF).(PAP)

autor: Jacek Buraczewski

bur/ drag/

Źródło:PAP
Tematy
Plan dla firm z nielimitowanym internetem i drugą kartą SIM za 0 zł. Sprawdź przez 3 miesiące za 0 zł z kodem FLEXBIZ.
Plan dla firm z nielimitowanym internetem i drugą kartą SIM za 0 zł. Sprawdź przez 3 miesiące za 0 zł z kodem FLEXBIZ.
Advertisement

Komentarze (7)

dodaj komentarz
ajwaj
PISa swietuje kilka km asfaltu po polu-piachu,
jakby ryli Tunel Gotthard 2.0. Tylko ze tam skala twardsza niz beton, wiertla zmieniali-chlodzili 7/24

""Najdłuższy tunel na świecie.
Po dwudziestu latach prac Szwajcaria ukończyła budowę 57-kilometrowego tunelu, który przebiega pod Alpami. Gotthard połączył dziś
PISa swietuje kilka km asfaltu po polu-piachu,
jakby ryli Tunel Gotthard 2.0. Tylko ze tam skala twardsza niz beton, wiertla zmieniali-chlodzili 7/24

""Najdłuższy tunel na świecie.
Po dwudziestu latach prac Szwajcaria ukończyła budowę 57-kilometrowego tunelu, który przebiega pod Alpami. Gotthard połączył dziś północ i południe Europy nitką szybkiej podziemnej kolei.""

https://www.newsweek.pl/swiat/najdluzszy-tunel-w-europie-wielkie-otwarcie-z-polityka-w-tle/ezzgqtq
artureg
A jak tam w twojej Rosji? Załataliście już dziury w wychodkach na zimę?
ajwaj odpowiada artureg
Załataliście już dziury w wychodkach na zimę
ajwaj odpowiada artureg
Rejestrujesz sie na portalu finansowym o wychodkach pogadac
Pewnie w g...robisz
grab
A kto sfinansuje te drogi jak Polska wyjdzie z UE?
artureg
Drogi są jedynie współfinansowane przez różne europejskie fundusze strukturalne. Ale jest to jedynie procent (najczęściej od 20 do 50%) całości kosztu inwestycji. Resztę pokrywa skarb państwa.

Powiązane: Budowa dróg i autostrad

Polecane

Najnowsze

Popularne

Ważne linki