Przetrwać to za mało. Rusza Złoty Bankier 2021

Malwina Wrotniak2021-01-27 06:00redaktor naczelna Bankier.pl
publikacja
2021-01-27 06:00
Shutterstock

Przetrwać miniony rok to był wyczyn. Za mały jednak, żeby w kwietniu sięgnąć po złoto.

Marzec był już nerwowy. Jeszcze procesowaliśmy trzeci, ostatni etap drobiazgowego badania oferty banków, już spodziewając się, że za moment wiele z tego ulegnie zmianie. Na finale zamiast dywanu był dystans, zamiast dociekania szczegółów z przeszłości - pełne obaw uprzedzanie przyszłych zdarzeń. W zamykanych placówkach, na wydłużanych wirtualnych łączach, z tym klientem, który wymaga tu, teraz i przez internet, i z tym pogubionym, któremu nagle zrobiło się dalej do swoich pieniędzy.

Nie mam wątpliwości, że tak jak trudny był ostatni rok, tak interesujące będą wyniki badania działalności banków w dwanaście miesięcy od rozpoczęcia epidemii w Polsce. Jaki krajobraz zastaje dziś klient? Czy odczuwa rzeczywiste zmiany standardów i procesów? To wykażą wyniki 12. edycji badania Złoty Bankier. Projekt właśnie się rozpoczyna, podsumowanie już 22 kwietnia br.

Przypomnijmy: Złoty Bankier to największe badanie sektora bankowego w Polsce, organizowane przez Bankier.pl i "Puls Biznesu". Celem rankingu jest wskazanie instytucji bankowych świadczących najwyższe standardy jakości obsługi, oferujących najlepsze produkty i prowadzących działania wyróżniające na tle konkurencji.

Finałowe wyniki poznajemy w efekcie pracy szerokiego zespołu specjalistów: pracowników ośrodków badawczych, dziennikarzy ekonomicznych i rynkowych ekspertów. Swój udział w głosowaniu mają też klienci banków - ci, których "Złoty Bankier" stawia w centrum zainteresowania.

Szukając bankowości dla każdego (pokolenia)

Podobnie jak w roku ubiegłym 12. edycja ma swój motyw przewodni i są nim pokolenia. To oznacza, że na poszczególnych odcinkach badania analizowana będzie jakość obsługi i oferta kierowana do zróżnicowanych odbiorców. W rolę tajemniczych klientów, którzy pojawią się w placówkach i nawiążą wirtualne kontakty, wcielą się osoby młode, w średnim wieku i seniorzy.

Złoty Bankier 2021 – kategorie konkursowe

Kategoria główna:

Złoty Bank 2021 – Najlepsza wielokanałowa jakość obsługi

Kategorie konkursowe:

Konto osobiste
Karta kredytowa
Kredyt gotówkowy
Kredyt hipoteczny
Spot reklamowy
Bank wrażliwy społecznie
Social media

Kategorie specjalne:

Bezpieczny Bank - Najlepsze praktyki
Innowacja FinTech*

* kategoria, w ramach której rywalizować mogą nie tylko banki, ale też inne firmy mogące pochwalić  udanym wdrożeniem innowacyjnych rozwiązań typu FinTech

Według analogicznego schematu prześwietlana będzie oferta produktowa. Poszukujemy bowiem banku uniwersalnego, dla każdego, serwującego produkty godne polecenia bez względu na szczególne potrzeby klientów w różnym wieku.

Wymuszone przez pandemię zmiany w sposobie obsługi klienta, ale też w parametrach produktów, w różnym stopniu przysłużyły się klientom i w różnym ich dotknęły. Porównanie wyników tegorocznej edycji z rezultatami uzyskanymi 12 miesięcy wcześniej dostarczy bezprecedensowego materiału o ewolucji lub też rewolucji, którą przeszły banki, a razem z nimi - ich klienci.

Analogocznie jak w latach poprzednich ranking Złoty Bankier będzie przebiegał w kilku etapach i będzie opierał się na pracy kilku zespołów.

Złoty Bankier 2021 - kategoria główna

Główną nagrodą jest tytuł Złotego Banku 2021 za najlepszą wielokanałową jakość obsługi. Trafi do tej instytycji, która najlepiej poradzi sobie w badaniu prowadzonym przez partnerów merytorycznych badania - Kantar i Obserwatorium.biz. Żeby zbadać jakość obsługi, tajemniczy klienci złożą bankom 900 wizyt w placówkach i zainicjują 1000 kontaktów zdalnych z doradcami (poprzez telefon, e-mail i czat). W kanałach zdalnych otwarte zostaną 84 rachunki osobiste, a do nich aktywowana bankowość elektroniczna. 90 dni potrwa analiza dostępności systemów transakcyjnych, a 60 - audyt bezpieczeństwa bankowości elektronicznej i mobilnej.

W ramach tak szeroko zakrojonego badania analizowana będzie łatwość i wygoda poszukiwania informacji, porównywania ofert, zakupu i aktywacji produktu, dalej - korzystania z systemów bankowości online, ich ergonomia i dostępność. Działania prowadzone w obszarze systemów bankowości elektronicznej będą podstawą do wskazania zwycięzców w kategorii specjalnej "Bezpieczny Bank - Najlepsze praktyki".

Topowe produkty

Stałą częścią rankingu Złoty Bankier są cztery kategorie dotyczące rynkowej oferty. Dziennikarze Bankier.pl, na co dzień specjalizujący się w tematyce bankowości, przez cały I kwartał br. będą wnikliwie analizowali cztery kategorie produktów bankowych. Żeby ustalić, które banki oferują najlepsze:

  • konto osobiste
  • kartę kredytową
  • kredyt gotówkowy
  • kredyt hipoteczny

prześwietlą propozycje banków dla klientów reprezentujących różne generacje - od młodych aż po seniorów. Najlepsze oferty to nie tylko te najtańsze, ale reprezentujące najlepszą relację oferty względem zgłaszanych potrzeb. Dlatego pod lupę wzięte zostaną nie tylko czynniki cenowe, ale i jakościowe.

Wybór klientów

Jak co roku również i w tym głos oddamy także klientom banków. Czytelników Bankier.pl i "Pulsu Biznesu" zaprosimy do wskazywania najlepszych w katerogiach:

  • spot reklamowy
  • bank wrażliwy społecznie  
  • social media

Uzyskane w ten sposób noty zdecydują o wygranej wspólnie z głosami oddanych przez Zespół Ekspertów - przedstawicieli NowyMarketing.pl, Forum Odpowiedzialnego Biznesu i Sotrender. Internetowe głosowanie potrwa od 1 do 21 marca.

Innowacje

Złoty Bankier to niekoniecznie wyłącznie banki. Tradycją bowiem stało się już, że do kategorii specjalnej Innowacja FinTech zapraszamy również inne firmy z szeroko pojętego sektora finansowego, które w mijającym roku wypuściły na rynek produkty lub usługi oparte o nowe technologie. Zgłoszeń mogą dokonywać m.in. zakłady ubezpieczeń czy fintechy.

Szczegółowe wyniki rankingu Złoty Bankier 2021 zostaną ogłoszone 22 kwietnia br.

Organizatorami badania Złoty Bankier 2021 są Bankier.pl i "Puls Biznesu", partnerami merytorycznymi - Kantar i Obserwatorium.biz. Partnerem strategicznym jest Mastercard. Partnerami wspierającymi są: Securing, Symetria i Monit24.pl. Patronami wydarzenia są: Forum Odpowiedzialnego Biznesu, NowyMarketing.pl i Sotrender. Patroni medialni: prnews.pl, mambiznes.pl, odpowiedzialnybiznes.pl imamstartup.pl. Szczegóły dotyczące rankingu dostępne są na stronie www.zlotybankier.pl.

Źródło:
Malwina Wrotniak
Malwina Wrotniak
redaktor naczelna Bankier.pl

Redaktor naczelna Bankier.pl. Autorka wielu publikacji z zakresu finansów, ukazujących się na łamach serwisu od 2008 roku. W przeszłości dziennikarz specjalizujący się w tematyce ubezpieczeń, doceniona Nagrodą Polskiej Izby Ubezpieczeń dla Środowiska Dziennikarskiego. Autorka emigracyjnych projektów "Tam mieszkam" i "Zawróceni", uhonorowana Nagrodą im. Macieja Płażyńskiego dla dziennikarzy i mediów służących Polonii. W 2016 r. wydała książkę "Tam mieszkam. Życie Polaków za granicą". Absolwentka studiów doktoranckich na Uniwersytecie Ekonomicznym we Wrocławiu.

Tematy
Boom na hipoteki oswoil spoleczenstwo z ubezpieczeniami

Boom na hipoteki oswoil spoleczenstwo z ubezpieczeniami

Komentarze (0)

dodaj komentarz

Powiązane: Złoty Bankier

Polecane

Najnowsze

Popularne

Ważne linki