Od marca ub.r. do lutego 2023 r. właściciele psów i kotów wydali na karmę dla swoich pupili ponad 731 mln zł - wynika z danych pochodzących z Panelu Gospodarstw Domowych GfK Polonia. Pożywienie psa rocznie średnio kosztuje 292 zł, a kotów 393 zł - dodano.


Jak zauważa GfK Polonia, z każdym rokiem rośnie rynek karmy dla psów i kotów.
"W efekcie wartość rynku tej kategorii produktowej w okresie marzec 2022-luty 2023 wyniosła już ponad 731 mln złotych" - wskazał, cytowany w piątkowej informacji dot. badania Jakub Dubniak z w Panelu Gospodarstw Domowych GfK Polonia.
Z danych GfK wynika, że przeciętny właściciel psa wydaje rocznie średnio 292 złote na jedzenie dla swojego pupila. Nieco więcej przeznacza na karmę suchą niż mokrą i najchętniej zaopatruje się w opakowania poniżej 5 kg, choć w ostatnim czasie na popularności zyskują także większe opakowania. Wśród listy 10 najczęściej kupowanych marek dominują marki własne topowych sieci handlowych.
"Na karmę dla kotów nabywcy wydają więcej niż w przypadku żywności dla psów. Właściciele mruczków wydają na ich jedzenie średnio 393 złote w ciągu roku. Zdecydowanie dominuje tu karma mokra, głównie w opakowaniach typu saszetki czy puszki" - podano.
Wiodącym kanałem zakupów zarówno w przypadku karmy dla kotów, jak i dla psów, są dyskonty. Jeśli chodzi o internet, konsumenci kupują więcej produktów premium.
autorka: Aneta Oksiuta