Rok 2010 obfitował w przełomowe badania naukowe

Rok 2010 obfitował w przełomowe badania naukowe. Do najważniejszych należą odkrycia w dziedzinie genetyki, fizyki kwantowej i archeologii.

W marcu naukowcy poinformowali o odkryciu w syberyjskiej jaskini śladów nieznanego przodka człowieka sprzed około 40 tysięcy lat. Tak zwana kobieta X należała do grupy istniejącej niezależnie od naszego gatunku homo sapiens i ludzi neandertalskich. Amerykańscy fizycy wprowadzili duży obiekt - blaszkę widoczną gołym okiem - w stan drgań i jednoczesnego spoczynku. To tak, jakby znajdowała się ona w dwóch miejscach jednocześnie. Nigdy wcześniej nie udało się tego dokonać z przedmiotem tak dużych rozmiarów. Amerykański genetyk Craig Venter stworzył pierwszy żywy organizm, kontrolowany przez syntetyczne DNA. Naukowcy uznali to za duży krok w kierunku stworzenia sztucznego życia. Istotne były także odkrycia w badaniach nad antymaterią i nieznanymi wcześniej bakteriami. Geologów fascynował wybuch islandzkiego wulkanu Ejafiel, którego oryginalna nazwa jest niemożliwa do wymównienia przez znakomitą większość ludzi na świecie, co pozostaje wyzwaniem dla lingwistów na przyszły rok.

Informacyjna Agencja Radiowa
Źródło: IAR

Newsletter Bankier.pl

Dodałeś komentarz Twój komentarz został zapisany i pojawi się na stronie za kilka minut.

Jeszcze nikt nie skomentował tego artykułu - Twój komentarz może być pierwszy.

Nowy komentarz