Reperkusje afery spalinowej Volkswagena nie ominęły i Włoch

2015-09-24 16:42
publikacja
2015-09-24 16:42

Reperkusje afery spalinowej Volkswagena nie ominęły i Włoch. Prokuratura w Turynie wszczęła dochodzenie w tej sprawie, które przewiduje kontrole samochodów nie tylko niemieckiego producenta.

Na wniosek prokuratury specjalna jednostka karabinierów do wykrywania nadużyć z zakresu wyżywienia i ochrony środowiska przeprowadza kontrole pojazdów niemieckiego koncernu jeżdżących po włoskich drogach. W drugiej kolejności,skontrolowane zostaną samochody innych producentów.

Następstw skandalu obawiają się zakłady pracujące na potrzeby przemysłu motoryzacyjnego, szczególnie w okolicach Turynu. Samemu Volkswagenowi dostarczają one podzespoły wartości półtora miliarda euro rocznie. Gdyby niemiecki koncern wstrzymał produkcję, byłaby to dla nich katastrofa.

Prezes Fiata John Elkann nie chciał się wypowiedzieć na temat afery spalinowej. Elkann wyraził radość, że papież Franciszek korzysta w Stanach Zjednoczonych z samochodów grupy Fiat Chrysler.

Informacyjna Agencja Radiowa/IAR/Marek Lehnert/Rzym/mg/dyd

Źródło:IAR
Tematy
Tanie konto osobiste z kontem oszczędnościowym.

Tanie konto osobiste z kontem oszczędnościowym.

Advertisement

Komentarze (2)

dodaj komentarz
~polak2
Benzynowe też oszukuja ?pisze 5,8 litra na 100 km-rzeczywiste 8 do 10 litrów.rosnie spalanie to i z tyłu więcej syfu proste.....?
~GGG
Wg norm EU tak (CO2), a wg US nie (NOx). W silnikach ZS problem jest taki, że nie da się precyzyjnie panować nad procesem spalania mieszanki paliwowo powietrznej. Wybierasz pomiędzy większą ilością sadzy (PM), a mniejszą NOx lub odwrotnie (normy US). Teoretycznie proces spalania silników ZI jest o wiele bardziej kontrolowany,Wg norm EU tak (CO2), a wg US nie (NOx). W silnikach ZS problem jest taki, że nie da się precyzyjnie panować nad procesem spalania mieszanki paliwowo powietrznej. Wybierasz pomiędzy większą ilością sadzy (PM), a mniejszą NOx lub odwrotnie (normy US). Teoretycznie proces spalania silników ZI jest o wiele bardziej kontrolowany, więc może być bardziej ekologiczny (normy EU), a samo CO2 jest najbardziej czystym produktem spalania (oczywiście nie samo CO2 leci z silnika benzynowego). Jednak całe to zamieszanie pewnie z ekologią ma mało wspólnego, a więcej z polityką;-)

Powiązane: Dieselgate - afera w Volkswagenie

Polecane

Najnowsze

Popularne

Ważne linki