Grupa Redan w III kwartale 2009 roku osiągnęła przychody ze sprzedaży w wysokości 70,0 mln zł, które są porównywalne do uzyskanych w analogicznym okresie w roku poprzednim. Narastająco sprzedaż po trzech kwartałach 2009 roku jest również na takim samym poziomie jak w roku ubiegłym i wyniosła 208,4 mln zł. Strata na sprzedaży w trzecim kwartale b.r. wyniosła 4,4 mln zł, a strata netto 3,8 mln zł.
Do końca września 2009 r. sprzedaż w sieci Textilmarket, działającej w sektorze dyskontowym, wyniosła 97,8 mln zł, zwiększając się tym samym o 18 procent względem porównywanego okresu z 2008 roku. Marża handlowa osiągnęła poziom 36,7 mln zł, a zysk na sprzedaży wzrósł o 58 procent, z 4,0 mln zł w 2008 r. do 6,3 mln zł w tym samym okresie w 2009 r. Udział sektora dyskontowego, w ogólnej sprzedaży Redan, wzrósł po III kwartale b.r. do 47 procent. Na korzystne wyniki Textilmarket składa się kilka czynników, wśród nich kluczowe to: stałe wprowadzanie zmian w zakresie oferty sieci i dostosowanie asortymentu do potrzeb klientów, wprowadzenie nowych grup produktów, aktywne zarządzanie cenami i skutecznie prowadzone wyprzedaże. Na wzrost efektywności sklepów korzystnie wpłynęło również: ograniczenie kosztów logistycznych, wprowadzenie programu lojalnościowego dla klientów, wdrożenie programu premiowego dla pracowników oraz zasad tworzenia witryn sklepowych. Pozytywne efekty przynosi skuteczny rozwój sieci oraz umiejętne zarządzanie związane z przenoszeniem lub likwidacją najsłabszych sklepów. Textilmarket charakteryzuje się wysoką dynamiką rozwoju - od początku 2009 r. otwarto 18 nowych placówek, a do końca roku Redan ma w planach otwarcie kolejnych 5 sklepów.
W ocenie Spółki wprowadzenie zmiany sposobu sprzedaży marki Troll pozwoli na przywrócenie jej rentowności. Grupa widzi korzystne perspektywy wynikające z wprowadzonych zmian w sieci dystrybucji marki Troll w minionych trzech kwartałach 2009 r. Dalsze funkcjonowanie marki Troll opiera się na franczyzowym modelu biznesu. Zostały zlikwidowane nierentowne sklepy własne (28 z 36 na początku roku) oraz wprowadzono ubrania tej marki do nowej sieci sklepów multibrandowych Top Secret&Friends. Poprawie kondycji marki pomogło również ograniczenie kosztów centrali Troll, które w III kwartale b.r. spadły o 52 procent w porównaniu do roku poprzedniego. Oprócz tych działań Redan zakończy restrukturyzację pozostałych 8 sklepów własnych Troll – docelowo zostanie jeden sklep flagowy. Plan uwzględnia także dalszy rozwój sklepów multibrandowych. Do końca b.r. zostaną otwarte 2 nowe i 4 powstaną poprzez przekształcenie dotychczasowych placówek Top Secret, dzięki czemu marka Troll będzie miała zapewnioną sieć dystrybucji w dużych miastach.
Sprzedaż marki Top Secret działającej w sektorze modowym wzrosła i wyniosła 69,8 mln zł w trzech kwartałach b.r. Odwrotna tendencja dotyczyła marży handlowej, która osiągnęła poziom 44,4%, to jest o prawie 17 punktów procentowych mniej niż rok temu. Na jej spadek wpłynęło przede wszystkim bardzo znaczące i szybkie osłabienie polskiej waluty wobec amerykańskiego dolara oraz prowadzenie agresywnych przecen wynikających z obniżenia się popytu wśród klientów. Receptą Redanu na takie warunki rynkowe były zmiany w produkcie. Dzięki temu w październiku b.r. marża handlowa w Top Secret wróciła do poziomów z lat poprzednich. Pozwala to Grupie Redan oczekiwać, że tendencja ta będzie utrzymana, co zapewni powrót zysków w marce Top Secret. Potwierdzeniem tego są wyniki października b.r., w którym Grupa Redan uzyskała zysk na sprzedaży na poziomie 3,1 mln zł.
źródło: Tauber Public Relations