Bankowość mobilna rozwija się w szybkim tempie i coraz więcej klientów nie wyobraża sobie wykonywania przelewów inaczej niż w aplikacji swojego banku. Operacje zlecane w ten sposób są wygodne, ale ograniczone limitami kwotowymi. W Bankier.pl przyjrzeliśmy się, ile obecnie można przelać przez aplikację w popularnych bankach.


Kiedy chcemy wykonać przelew na wysoką kwotę, np. za samochód czy mieszkanie, najczęściej wykorzystujemy do tego bankowość internetową. Limity transakcji są w niej odpowiednio wysokie, stąd można mieć pewność, że operacja się powiedzie, nawet jeśli bank zadzwoni, aby potwierdzić dyspozycję. W aplikacjach mobilnych sprawa wygląda inaczej, banki bowiem dość mocno ograniczają maksymalne kwoty, które można przesłać przez telefon czy tablet. Stosowane są tu zarówno limity jednorazowej transakcji, jak i limity dzienne i miesięczne. Z naszej analizy wynika, że maksymalna kwota, którą można przelać mobilnie zwykłym przelewem w ciągu dnia, nie jest szczególnie wysoka.
Przelew w aplikacji średnio na 50 tys. zł
Nasze testy wskazują, że najczęściej stosowany przez banki limit dzienny przelewów mobilnych to albo 10 tys. zł, albo 50 tys. zł. Dodajmy przy tym, że dotyczy to standardowych operacji w systemie Elixir wykonywanych w ciągu dnia: limit dla pojedynczych transakcji jest zwykle niższy, dlatego przez zleceniem większego przelewu warto ustalić odpowiednio wysoką kwotę.
Limit w kwocie 200 tys. zł spotkamy w Citi Handlowym, jest to jednak pula wspólna dla operacji zlecanych zarówno mobilnie, jak i internetowo, dodatkowo zaś dotyczy posiadaczy Citikonta; można się zatem spodziewać, że osoby z droższymi rachunkami będą mogli przesłać jeszcze więcej. Najniższy limit mobilny obowiązuje w banku SGB i instytucjach zrzeszonych, jest to tylko 5 tys. zł. mBank pozwala przelać w aplikacji 20 tys. zł, Nest Bank z kolei ustalił maksymalną kwotę na 15 tys. zł.
Maksymalne dzienne limity przelewów w aplikacjach mobilnych |
|
---|---|
Bank |
Limit w aplikacji mobilnej |
Alior Bank |
50 000 zł |
Bank Millennium |
50 000 zł (dotyczy także przelewów na telefon) |
Bank Pocztowy |
10 000 zł |
Bank Pekao |
10 000 zł (można złożyć wniosek online o wyższy limit) |
BNP Paribas |
10 000 zł |
BOŚ Bank |
50 000 zł |
Citi Handlowy |
200 000 zł (limit dla posiadaczy CitiKonta, wspólny dla bankowości internetowej i aplikacji mobilnej) |
Credit Agricole |
brak limitu |
ING Bank Śląski |
50 000 zł |
mBank |
20 000 zł |
Nest Bank |
15 000 zł |
PKO BP |
50 000 zł |
Santander Bank Polska |
10 000 zł |
SGB Bank |
5 000 zł |
VeloBank |
50 000 zł |
Źródło: Bankier.pl na podstawie dokumentów bankowych |
Jedynym bankiem, który nie ogranicza limitu przelewów mobilnych, jest Credit Agricole. Jak sprawdziliśmy, w aplikacji CA24Mobile można ustawić nawet kilkaset złotych dziennie, jedynym warunkiem jest jednak wcześniejsze ustalenie limitu obowiązującego w bankowości internetowej do odpowiedniej wysokości.
Limit mobilny nie zawsze zmienisz w aplikacji
Jeśli zdarzy nam się zapomnieć, do jakiej kwoty możemy wysłać przelew w aplikacji mobilnej, w większości przypadków będziemy go mogli zmienić z poziomu telefonu. Funkcja jest dostępna w Banku Millennium, Banku Pocztowym, Banku Pekao, Credit Agricole, ING, Santander Banku Polska i banków ze Spółdzielczej Grupy Bankowej. mBank umożliwia jedynie zmianę kwoty pojedynczego przelewu, limit dzienny bowiem zwiększymy tylko w serwisie internetowym.
Część banków pozwala użytkownikom swoich aplikacji tylko na sprawdzenie dostępnych limitów, odsyłając do bankowości internetowej osoby, które chcą zmienić obowiązujące kwoty. Należą do nich Alior Bank, BOŚ Bank, Nest Bank, PKO BP oraz VeloBank. W BNP Paribas i Citi Handlowym klient nie ma niestety możliwości ani zweryfikowania maksymalnej kwoty przelewu, ani jej zmiany.
Aplikacje mobilne coraz bardziej popularne
Liczby nie kłamią: Polacy kochają bankować mobilnie. W IV kwartale 2024 r. ponad 26 milionów klientów choć raz zalogowało się do aplikacji swojego banku, z czego 18,8 miliona do obsługi konta korzysta tylko ze smartfona. Z danych Bankier.pl wynika także, że z poziomu aplikacji mobilnych wykonano transakcje na ponad 612 milionów złotych. Same banki idą za ciosem i do bankowości na smartfonach dodają coraz więcej nowości. Wszystko po to, aby korzystanie z konta stało się intuicyjne i wygodne.