REKLAMA

Program Antykryzysowy: Wybieramy zaangażowanie

2020-07-23 10:00
publikacja
2020-07-23 10:00
Bankier.tv

W najnowszym odcinku Programu Antykryzysowego porozmawiamy o społecznej odpowiedzialności biznesu, o tym, jak firmy, korporacje radzą sobie z działaniami prospołecznymi. Czy CSR jest dla firm tylko dodatkiem ocieplającym wizerunek? Czy klienci w ogóle doceniają zaangażowanie społeczne marek? Jaki wpływ na to wszystko miała pandemia? I czy firmy w ogóle myślą teraz o wydatkach na cele społeczne? Czy nie jest to przypadkiem obszar działań, na którym postanowiły zaoszczędzić?

- Jeśli chodzi o zaangażowanie społeczne, to my obserwujemy wpływ takich działań na brand equity od dłuższego czasu. Dlatego, że już od 10 lat przeprowadzamy badanie Meaningful Brands, które mierzy bezpośredni wpływ tych benefitów społecznych, makrospołecznych na brand equity. Ale także przeprowadziliśmy takie badanie zupełnie unikalne, Climate Change, które powtórzyliśmy po 10 latach. W 2009 roku była pierwsza edycja i w tym roku je powtórzyliśmy. I okazuje się, że zdecydowana większość Polaków, ponad połowa, jest bardziej skłonna kupować marki zaangażowane społecznie niż te, które nie działają na tym polu w ogóle. Ponad 1/3 Polaków chętniej zapłaci więcej za takie marki. To, co obserwujemy w naszym badaniu Meaningful Brands, to jest fakt, że marki, które są bliskie respondentom, zdecydowanie w sposób konsekwentny i długofalowy angażują się w działania nie tylko środowiskowe, ale również prospołeczne - mówi Alicja Cybulska, szefowa strategii Havas Media.

- Pandemia jest takim sprawdzianem dla marek, ponieważ konsument jest bardzo mocno zajęty swoimi lękami, jest zajęty swoimi osobistymi problemami, więc mniej uwagi skieruje na działania marek, ale również bardziej emocjonalnie podejmuje decyzje. I obserwujemy to dzisiaj, że klient wybiera w takim stanie kryzysu te marki, które są mu bliskie, których wartości rozumie, których wizerunek jest dla niego czytelny i które nigdy go nie zawiodły - dodaje Alicja Cybulska.

Zapraszamy do obejrzenia całej rozmowy z Alicją Cybulską, szefową strategii Havas Media.

Rozmowy można wysłuchać również w wersji podcastowej.

Wszystkie odcinki Podcastu Antykryzysowego znajdziecie na stronie pb.pl/antykryzysowy i w aplikacjach podcastowych, w tym na SoundCloud, Spotify i Apple Podcasts.

JS

Źródło:
Tematy
Zapytaj eksperta o kredyt hipoteczny

Zapytaj eksperta o kredyt hipoteczny

Komentarze (0)

dodaj komentarz

Powiązane: Program Antykryzysowy

Polecane

Najnowsze

Popularne

Ważne linki