Czytelnicy Bankier.pl donoszą o problemach z wnioskowaniem o ustawowe wakacje kredytowe. W niektórych instytucjach systemy bankowości internetowej działają powoli lub nie umożliwiają zakończenia składania dyspozycji.


Od dziś kredytobiorcy hipoteczni mogą składać wnioski o odroczenie spłaty rat w ramach tzw. ustawowych wakacji kredytowych. Banki zostały zobowiązane ustawą do umożliwienia składania deklaracji w postaci elektronicznej. Kredytodawcy w większości udostępnili już odpowiednie opcje w systemach bankowości internetowej, o czym więcej w poniższym artykule:
Przeczytaj także
Jak donoszą czytelnicy Bankier.pl, napływ użytkowników składających wnioski sprawił, że pojawiły się problemy z korzystaniem z tej funkcji. W PKO Banku Polskim system działa wolno, a niektórym z klientów nie udaje się złożyć aplikacji. Wyświetlany jest komunikat o błędzie lub utraceniu połączenia z serwerem.
"Serwis transakcyjny iPKO działa bez zakłóceń. Chwilowe utrudnienia dotyczą wyłącznie możliwości złożenia wniosku o rządowe wakacje kredytowe. Wynika to z bardzo dużego zainteresowania klientów. Pracujemy intensywnie nad jak najszybszym przywróceniem pełnego dostępu do tej usługi. Jest to jeden ze scenariuszy, który braliśmy pod uwagę dlatego jutro, w sobotę, wszystkie oddziały banku będą czynne w godz. 9.00-12.00. Przypominamy jednocześnie, że wniosek złożony w iPKO od razu skutkuje zawieszeniem raty, tak więc osoby które płacą ratę np. 1 sierpnia i chcą żeby została ona zawieszona mają jeszcze trzy dni na złożenie wniosku" - informuje biuro prasowe PKO BP.
O podobnych problemach informują klienci Alior Banku, którym nie udało się złożyć dyspozycji. W ING Banku Śląskim użytkownicy napotykają komunikat "nie udało się pobrać danych" przy pobieraniu wniosku.
MK