REKLAMA

Problemy po migracji klientów z T-Mobile Usługi Bankowe do Aliora

Wojciech Boczoń2020-12-02 09:34, akt.2020-12-02 11:38analityk Bankier.pl
publikacja
2020-12-02 09:34
aktualizacja
2020-12-02 11:38
Bankier.pl

W miniony weekend Alior Bank przeprowadził operację migracji klientów T-Mobile Usługi Bankowe na własną platformę. Jak wynika ze zgłoszeń, które otrzymujemy na adres alert@bankier.pl, nie wszystko poszło zgodnie z planem. Część klientów nie może się zalogować do banku i dodzwonić na infolinię.

Alior Bank i T-Mobile podjęły decyzję o likwidacji marki T-Mobile Usługi Bankowe. Klienci korzystający z usług telebanku zostali w miniony weekend przeniesieni na systemy bankowości internetowej i mobilnej Alior Banku. Jak się jednak okazuje, operacja nie przebiegła bezproblemowo.

- Z komentarzy na profilu FB wynika, że wielu użytkowników ma problem z zalogowaniem się do bankowości mobilnej/WWW, nie działają opcje odzyskiwania hasła/numeru Klienta. Na dodatek infolinia jest przeciążona. Integracja usług bankowych w ramach Alior zakończyła się niemal dobę temu, a mimo to występują duże trudności nie tyle, co z możliwością korzystania z usług - na dobrą sprawę można wypłacać środki z bankomatów czy płacić kartą, ale nie ma dostępu np. do przelewów czy innych operacji – wiele tego typu zgłoszeń dostaliśmy na skrzynkę alert@bankier.pl.

I rzeczywiście – pod postem o migracji na Facebooku pojawiło się już ponad tysiąc komentarzy. Część klientów zgłasza problemy z aktywacją usług w Aliorze. Klienci piszą, że nowy system nie przyjmuje numeru CIF, podczas aktywacji odrzucane jest nazwisko panieńskie matki, nie da się zalogować do bankowości internetowej i mobilnej, ani dodzwonić na infolinię. Osoby, które nie zdążyły się zalogować i przejść procesu aktywacji bankowości przed migracją zgłaszają, że mają utrudniony dostęp do systemu - wymagany numer CIF z umowy, albo kilkustopniowa weryfikacja.

- Żadne hasło nie działa do mojego CIFu, obrazek logowania jest błędny, brak możliwości zmiany hasła przez portal. Podaję CIF, który był podany przy instrukcji logowania – pisze jedna z klientek banku.

 

Komentarz Alior Banku

"Wszystkie dane klientów zostały prawidłowo zmigrowane, systemy bankowe również działają prawidłowo. Zmienił się natomiast sposób logowania ze względu na przeniesienie klientów byłego już oddziału T-Mobile Usługi Bankowe do bankowości Alior Banku i jest to podyktowane zmianą systemów informatycznych. 

Schemat logowania dla poszczególnych klientów zależy m.in. od tego, czy klient kiedykolwiek wcześniej korzystał z usług Alior Banku oraz w jaki sposób i jak często korzystał z bankowości T-Mobile Usługi Bankowe lub bankowości Alior Banku. Niemniej większość klientów ma możliwość zalogowania się po raz pierwszy do naszego systemu transakcyjnego bez konieczności wizyty w oddziale czy placówce partnerskiej. Jest to rekomendowane przez nas rozwiązanie. W przypadku wątpliwości zachęcamy do kontaktu z naszymi konsultantami na infolinii, aby wizyta w oddziale była ostatecznością. 

Dokładamy wszelkich starań, aby klienci otrzymali odpowiednie wsparcie w związku z przeprowadzoną migracją. Dlatego też znacznie zwiększyliśmy liczbę naszych konsultantów dostępnych na infolinii banku, którzy udzielają wszelkich informacji związanych z wątpliwościami klientów. Równolegle takie wsparcie otrzymują osoby, które kontaktują się z nami za pośrednictwem kanałów społecznościowych. Dzięki podjętym działaniom obserwujemy zdecydowanie mniejszy ruch na infolinii.

Jednocześnie informujemy, że komunikacja związana z planami migracji systemów do bankowości Alior Banku prowadzona była ze znacznym wyprzedzeniem. Klienci T-Mobile Usługi Bankowe, którzy zostali przeniesieni do Alior Banku, otrzymywali informacje i instrukcje dotyczące połączenia operacyjnego, a większość z nich do tego procesu się przygotowała."

Co robić w przypadku problemów? Alior Bank podpowiada

W przypadku utrudnień związanych z logowaniem do systemu, w sytuacji gdy: 

- Klienci nie wiedzą, którego numeru CIF należy użyć do logowania – https://www.aliorbank.pl/.../najwazniejsze-informacje.html

- Jeżeli klienci nie mogą odzyskać lub nie pamiętają nr CIF – należy zalogować się do aplikacji mobilnej Alior Mobile (daną do logowania jest PESEL).

- W przypadku otrzymania komunikatu, że dostęp klienta jest zablokowany - należy spróbować samodzielnego zdjęcia blokady https://www.aliorbank.pl/.../jak-odblokowac-haslo-do...

- W przypadku otrzymania komunikatu o braku możliwości odblokowania - bank prosi o wizytę w oddziale lub placówce partnerskiej (ze względów bezpieczeństwa nie ma możliwości odblokowania przez naszą infolinię).

- Jeżeli mają trudności w odzyskaniu CIF przez stronę www – najprawdopodobniej jest to związane z kwestiami bezpieczeństwa  i taka opcja może być dla nich niedostępna. Ma to związek m.in. z tym, że wszelkie migracje są obserwowane przez cyberprzestępców, którzy mogą próbować przechwycić dane klientów, dlatego w tej sytuacji niezbędna będzie wizyta w oddziale banku.  

"Nie obserwujemy jednak wzmożonego ruchu w oddziałach, zdecydowaną większość problemów technicznych klientów udaje nam się rozwiązywać za pośrednictwem konsultantów na infolinii. Jeśli jednak taki klient pojawi się w oddziale, w trosce o zdrowie klientów i naszych pracowników w Alior Banku wciąż obowiązują  wprowadzone już wcześniej zasady bezpiecznej obsługi, w tym m.in.: jednocześnie w oddziale może przebywać ograniczona liczba klientów, w naszych oddziałach wymagane jest noszenie maseczki oraz zachowanie bezpiecznej odległości (1,5 metra) od innych klientów i od bankiera." - informuje bank.

Źródło:
Wojciech Boczoń
Wojciech Boczoń
analityk Bankier.pl

Ekspert z zakresu bankowości. Autor komentarzy, poradników, artykułów i raportów o bankowości skierowanych zarówno do branży, jak i jej klientów. Redaktor prowadzący branżowego serwisu PRNews.pl. Autor cyklu raportów "Polska bankowość w liczbach". Dziennikarz Roku 2013 według Kapituły Konkursu IX Kongresu Gospodarki Elektronicznej przy Związku Banków Polskich. Dwukrotnie nominowany do nagrody Dziennikarskiej im. Mariana Krzaka oraz laureat tej nagrody w 2014 r. Finalista Nagrody Dziennikarstwa Ekonomicznego Press Clubu Polska za 2019 r.

Tematy

Otwórz konto w promocjach: 300 zł premii za otwarcie i polecenie konta

Advertisement

Komentarze (6)

dodaj komentarz
kozey
Odebaly to na szybkości, przywrócili mi zamknięte 8 lat temu konto z banku BPH, do obecnego nie mam dostępu... student programista w excelu za okruchy ze stołu tym razem nie podołał
grab
Ale dodzwonić się na Infolinię graniczy z cudem!
Alior na równi pochyłej adekwatnie do rządu!
jackyxx
Totalna klapa, nie mogę się zalogować, próba odzyskania dostępu do konta niemożliwa. Trzeba się wyprowadzać to już jest sasinowy bank. Oni potrafią wszystko spi...lić
po_co
Wygląda to żenująco nieprofesjonalnie.
samsza
Kłopotów nie mają ci mieli wcześniej konto aliorowe i tą drogą się logują do systemu.
konjoo
Niestety, ja miałem problem, a posiadałem wczesniej konto w Aliorze i nadal posiadam w kantorze Aliora, na które cały czas bez problemu mogłem się zalogować. Dopiero wizyta w oddziale pomogła. Na szczęście miałem blisko, ale jak ktoś przebywa za granicą, to nie zazdroszczę. S

Powiązane

Polecane

Najnowsze

Popularne

Ważne linki