REKLAMA
TYDZIEŃ Z KRYPTO

Prezes PKO BP: Nie możemy oddać pola konkurencji

2024-06-26 07:39
publikacja
2024-06-26 07:39

Chcę, żebyśmy przestali myśleć w starym schemacie, że "bank sprzedaje kredyty, po które ktoś musi przyjść". W nowej bankowości kluczowy jest sam proces zakupów, a finansowanie będzie w tle – mówi środowej "Rzeczpospolitej" Szymon Midera, prezes PKO BP.

Prezes PKO BP: Nie możemy oddać pola konkurencji
Prezes PKO BP: Nie możemy oddać pola konkurencji
fot. Karolis Kavolelis / / Shutterstock

W wywiadzie dla "Rp" Midera został zapytany m.in. o sprzątanie po poprzednikach i zarysy nowej strategii PKO BP. Jak podkreślił, jego "głównym zadaniem jest zajęcie się wzrostem i rozwojem grupy kapitałowej PKO Banku Polskiego". "Ale faktycznie codziennej pracy menedżerskiej jest dużo. Siła grupy PKO Banku Polskiego jest zbudowana na fundamencie m.in. profesjonalnego zespołu 25 tys. pracowników oraz olbrzymiej sieci ok. 1000 oddziałów. Jest więc czym zarządzać. Ale przede wszystkim chcemy bazować na kontakcie z 12 mln klientów, wśród których jest 8 mln takich, którzy bankują z nami na co dzień" - powiedział.

Dodał, że myśli o rozwoju PKO BP i "wzroście wartości w kategoriach biznesowych". "Więc jeśli miałbym coś wskazać, to naszej organizacji brakuje nie sprzątania, ale większej synergii między przewagami konkurencyjnymi, które wymieniłem, lepszego ich dostrojenia" - ocenił prezes.

Dopytywany o rozliczenia z przeszłością, Midera poinformował, że "jest przygotowywany tzw. raport otwarcia". "Intensywnie działamy, pracując z szeregiem firm wyspecjalizowanych w audytach i kancelariami prawnymi" - zapewnił.

Poinformował, że PKO BP jest "przed etapem zamknięcia audytów". "Pracujemy nad tym, by stało się to jak najszybciej. Jesteśmy nie tylko bankiem o znaczeniu systemowym, ale spółką publiczną o dużym wpływie na indeksy giełdowe oraz jedną z kluczowych spółek dla polskiej gospodarki. Będziemy więc działać na podstawie procedur i faktów. Audyty trwają i chcemy je niezwłocznie doprowadzić do końca" - zapewnił prezes banku.

Midera zwrócił także uwagę, że jego celem jest, "żebyśmy w ramach nowej bankowości przestali myśleć w starym schemacie, że +bank sprzedaje kredyty, po które ktoś musi przyjść+". "W nowej bankowości kluczowy jest sam proces zakupów i doświadczenie naszego klienta z tym związane, a finansowanie będzie w tle. To pokoleniowa zmiana, odchodzimy od sprzedaży produktu bankowego, przechodzimy do myślenia o potrzebach klienta. To duża zmiana, ale musimy wyjść ze skorupy, do której się przyzwyczailiśmy i w której było nam dobrze, bo rosły +słupki+. Mamy być tam, gdzie klient nas potrzebuje, i być jego preferowanym partnerem, naturalnym i pierwszym wyborem" - podsumował. (PAP)

dap/ mark/

Źródło:PAP
Tematy
Konta firmowe bez ukrytych opłat. Sprawdź najnowszy ranking
Konta firmowe bez ukrytych opłat. Sprawdź najnowszy ranking

Komentarze (1)

dodaj komentarz
tomitomi
Towarzyszu Prezesie , zapamiętajcie ; po pierwsze klient !

Powiązane: Sektor bankowy

Polecane

Najnowsze

Popularne

Ważne linki