Premier o umowie na realizację Via Baltica przez Łomżę

Drogowcy mogą ogłaszać przetargi na budowę drogi ekspresowej S61 Ostrów Mazowiecka-Szczuczyn, czyli części trasy Via Baltica - premier Beata Szydło poinformowała w poniedziałek w Łomży o podpisaniu umowy na realizację drogi.

Premier o umowie na realizację Via Baltica przez Łomżę
Premier o umowie na realizację Via Baltica przez Łomżę (fot. Paweł Mamcarz / FORUM)

"Z satysfakcją mogę zaprezentować umowę podpisaną przez pana ministra (infrastruktury i budownictwa) Andrzeja Adamczyka i wiceministra Jerzego Szmita na realizację drogi, o której marzyliście, która jest Łomży potrzebna, która stworzy dla miasta i dla całego regionu ogromną szansę" - mówiła Szydło na spotkaniu z mieszkańcami tego miasta.

Uczestniczący również w tym spotkaniu minister Adamczyk powiedział, że ta umowa to skierowanie do realizacji tej inwestycji. Oznacza to, że ma ona swój harmonogram, a Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad może ogłaszać przetargi, by wyłonić wykonawców.

Droga S61 ma stanowić jedną z polskich części trasy Via Baltica, czyli połączenia krajów nadbałtyckich z południową Europą. W Ostrowi Mazowieckiej ma odbijać na północ w stronę Łomży, Szczuczyna, Ełku i Suwałk, do granicy Polski z Litwą w Budzisku. Tam będzie się łączyć z litewską drogą A5 w stronę Kowna, a stamtąd do Rygi na Łotwie.

MIB: cała trasa Via Baltica zostanie ukończona w 2021 r.

„Międzynarodowa trasa Via Baltica ma istotny charakter tranzytowy i bardzo duże znaczenie dla systemu transportowego Polski i Europy. Dlatego polski rząd podjął decyzję o jak najszybszej budowie całego ciągu. Dziś kierujemy do realizacji ostatni odcinek drogi ekspresowej S61 z Ostrowi Mazowieckiej do Szczuczyna, wraz z obwodnicą Łomży" – powiedział minister infrastruktury i budownictwa Andrzej Adamczyk, cytowany w komunikacie.  

Budowa drogi ekspresowej S61 od obwodnicy Ostrowi Mazowieckiej do obwodnicy Szczuczyna zostanie podzielona na 6 odcinków, które zostaną zrealizowane w systemie "projektuj i buduj":

  • węzeł Podborze (z węzłem) - węzeł Śniadowo (bez węzła) - długość 19,5 km;
  • węzeł Śniadowo (z węzłem) - węzeł Łomża Południe (bez węzła) - długość 17 km;
  • węzeł Łomża Południe (z węzłem) – węzeł Łomża Zachód (bez węzła) - długość 7,2 km;
  • węzeł Łomża Zachód (z węzłem) – węzeł Kolno (bez węzła) - długość 13,35 km;
  • węzeł Kolno (z węzłem) - węzeł Stawiski (bez węzła) - długość 16 km;
  • węzeł Stawiski (bez węzła) - obwodnica Szczuczyna - długość 18 km, podano także.

W ramach realizacji trasy S61 Ostrów Mazowiecka – Szczuczyn wybudowana zostanie również II jezdnia obwodnicy Stawisk.

"Ogłoszenie postępowań przetargowych przewidywane jest na IV kwartał 2016 r. i I kwartał 2017 r." – czytamy dalej.

PAP/ISBNews

Źródło: Bankier24

Newsletter Bankier.pl

Dodałeś komentarz Twój komentarz został zapisany i pojawi się na stronie za kilka minut.

Nowy komentarz

Anuluj
1 1 ~svc

przejezdzajac obwodnica stawisk na ktora kilka lat temu wydano ilesset milionow,zastanawialem sie dlaczego zbudowano tylko jeden pas w kazda strone jesli ta obwodnica bedzie czescia via baltiki?Tetaz kilka lat potem wyda sie kolejne kilkaset milionow aby dobudowac drugi pas drogowy.dodam ze obwodnica zostala osadzona na wysokim nasypie po calej dlugosci,wiec to tanie nie bedzie.Bylem wiele lat w usa I te nowe autostrady zupelnie nie robia na.mnie wrazenia.Sa jak zwylke podmiejskie parkwaye.Autostrada ma minimum 3 pasy w kazda strone.Jeden pas dla tirow,dwa dla osobowych plus dwupasmowe serwisowki z kazdej strony,to powinien byc standard.Wiele z tych "autostrad" juz sie zapycha.

Pokaż cały komentarz ! Odpowiedz
0 0 (usunięty)

(wiadomość usunięta przez moderatora)

! Odpowiedz
2 2 ~satyryk

Szlak Bursztynowy był juz 2 tys lat temu i Polska dalej biedna...".Przyjada inwestorzy "....z Estonii i Słowacji.i bedziemy potega Idiotów.bez fabrjyk ale z drogami.dla jeleni i losi.

! Odpowiedz
2 8 ~Arek

Najpierw PISowcy zamrozili wszystkie nowe kontrakty na budowę dróg. Brakuje kasy na rozdawnictwo polityczne. A teraz odkryli potrzebę odmrożenia kilku kontraktów. Żyjemy w świecie medialnych haseł, komisji, planów, a przede wszystkim nic nie robienia konkretnego.

! Odpowiedz
0 2 (usunięty)

(wiadomość usunięta przez moderatora)

! Odpowiedz
1 3 ~niepelnosprawny_org

zapomina się o rownie ważnej drodze Via Carpathia, Barwinek,Krosno, Rzeszów, Lublin, Bialystok, Litwa

! Odpowiedz
0 2 ~Urjasz

Nie zapominają Kiedy powstanie Via Carpatia to port w Kłajpedzie będzie miał bardzo dobre połączenie z południem przez co stanie się większą konkurencją dla Gdańska, Szczecina. W Polskiej polityce duże wpływy mają politycy z Gdańska i Szczecina tak że będą maksymalnie odwlekać w czasie budowę tej drogi

! Odpowiedz
1 9 ~jarulki64

Via Baltica nie łączy z Południem. Kończy się w Warszawie a zaczyna w Taliinie a przez prom w Helsinkach chociaż planowany jest tunel! Via Carpatia jest połączeniem na południe!

! Odpowiedz
0 0 ~xyz

Problem w tym jak patrzymy czy łączy południe z północą, czy nie. Bo od Warszawy dalej można cisnąć A1 niedokończoną na południe albo dokończoną s8 do Wrocławia i dalej na południe. Jak będzie pobudowana do tego S19 będzie można mówić o połączeniu kompletnym północy z południem :)

! Odpowiedz
3 23 ~ekolog

Minister od zegarków ma już ukraińskie obywatelstwo. Tak się robi biznesy...

! Odpowiedz
Polecane
Najnowsze
Popularne

Wskaźniki makroekonomiczne

Inflacja rdr 2,5% X 2019
PKB rdr 4,4% II kw. 2019
Stopa bezrobocia 5,2% VIII 2019
Przeciętne wynagrodzenie 5 084,56 zł IX 2019
Produkcja przemysłowa rdr 5,6% IX 2019

Znajdź profil