REKLAMA
ZOOM NA SPÓŁKI

Ponad tysiąc taksówek mniej. Kierowcy masowo zawieszają firmy

2023-02-22 06:45
publikacja
2023-02-22 06:45

Taksówkarze rezygnują z pracy. Znikają nie tylko firmy jednoosobowe zajmujące się przewozem, ale także korporacje. Zgodnie z danymi w 2022 roku ponad 1,5 tysiąca osób zmieniło branżę. Trend przybiera na sile.

Ponad tysiąc taksówek mniej. Kierowcy masowo zawieszają firmy
Ponad tysiąc taksówek mniej. Kierowcy masowo zawieszają firmy
fot. FORUM /

"Rzeczpospolita" informuje, że od 2019 r. zniknęła co trzynasta firma taxi, a trend przyspieszyła jeszcze pandemia.

"Eksperci twierdzą, że taksówkarze zawieszają lub likwidują działalność, głównie tę jednoosobową, a także rozwiązują małe lokalne zrzeszenia i masowo przechodzą do platform łączących kierowców z pasażerami, gdzie pracują już na umowach cywilnoprawnych. Analizy wywiadowni Dun & Bradstreet (DNB) wskazują, że w ciągu czterech lat zawiesiło działalność ponad 11 tys. firm z tej branży" – czytamy. Jak zastrzega Tomasz Starzyk z DNB Poland, to głównie mikrofirmy i firmy jednoosobowe.

"Rz" zaznacza, że według ekspertów liczba założonych działalności gospodarczych nie musi korelować z liczbą kierowców. Jedna firma flotowa może zatrudniać 1000 kierowców, a przy tym figurować w systemie jako pojedynczy podmiot, podobnie jak osoba samozatrudniona.

"Fakty są jednak takie, że tylko w 2022 r. z polskiego rynku wyparowało ponad 1,5 tys. firm taxi. Rok do roku to 3-procentowy spadek" – podaje gazeta. Zdaniem Starzyka, "jeśli ten trend utrzyma się w kolejnych miesiącach, to pod koniec bieżącego roku liczba firm tego typu w naszym kraju może spaść poniżej 50 tysięcy".

Dziennik pisze, że jeszcze w 2009 r. takich firm w Polsce było ponad 71 tys. "Ruch jest wyraźny. Wiele osób nie tylko zamyka, ale też zawiesza działalność. To zjawisko nasiliło się od pandemii – w 2020 r. zrobiło tak niemal 2,7 tys. podmiotów, w 2021 r. – ponad 3,1 tys., a w minionym roku już blisko 3,6 tys. Powodów jest kilka – od spadającej opłacalności biznesu po trudną rywalizację z platformami przewozowymi, jak Uber, Bolt, oraz aplikacjami typu iTaxi czy FreeNow" – czytamy.

"Nie bez wpływu na trudną sytuację na rynku taksówek jest działalność tanich globalnych firm taksówkowych, które ceną wygrywają walkę o klienta. W dobie rosnącej inflacji działalność tego rodzaju firm pada na podatny grunt" – tłumaczy Starzyk.(PAP)

agzi/ joz/

Źródło:PAP
Tematy
Orange Nieruchomości
Orange Nieruchomości
Advertisement

Komentarze (28)

dodaj komentarz
marzenajasinska22
Z perspektywy pasażera mogę powiedzieć, że to kwestia ceny. Porównuję sobie koszt kursu, nie wsiadam do pierwszej lepszej taksówki. Zwykle opti taxi wygrywa cenowo a auta mają zadbane.
dolar36
1000x mniej krążących uprzywilejowanych, korkujących drogi samochodów, zawsze to ulga dla asfaltu
andriej_duda
Podobno Uber zamierza połączyć się z Boltem i stworzyć nową markę - Raper
karbinadel
Ciekawe ilu zrezygnuje po tegorocznej podwyżce ZUS?
5th_element
Ale, że nie dotrzymali do wdrożenia i efektów Polskiego Ładu od PISu? Oj... daliśmy 8 lat rządzić ekonomicznym dyletantom, bezczelnym oszustom i złodziejom oraz hipokrytom do potęgi Ntej! Mamy to na co sobie zasłużyliśmy!
grzegorzkubik
Kupujesz Dacie i na Uberze zarobisz:)
(usunięty)
(wiadomość usunięta przez moderatora)
dawid_gmyrek
Zgodnie z danymi w 2022 roku ponad 1,5 tysiąca osób zmieniło branżę - ciekawe na jaką :)
loool
Na taksówkach jeżdzą głównie młodzi emeryci mundurowi i robią to dla zabicia czasu , więc oni mają z czego zyć, 45lat i do końca życia na utrzymaniu reszty podatników

Polecane

Najnowsze

Popularne

Ważne linki