REKLAMA

Polska ukrytą potęgą motoryzacji

2015-03-18 07:00
publikacja
2015-03-18 07:00
Polska ukrytą potęgą motoryzacji
Polska ukrytą potęgą motoryzacji
fot. ADRIAN SLAZOK/REPORTER / / EastNews

- Dokładnie 13 lat temu, pod koniec kwietnia wyprodukowano ostatni polski samochód. Polonez wyjechał z fabryki na warszawskim Żeraniu. To dla nas niechlubna rocznica, zwłaszcza, że wbrew pozorom, przemysł motoryzacyjny ma się w Polsce całkiem nieźle – ocenia Mikołaj Madziąg, redaktor Bankier.pl.

Polska ukrytą potęgą motoryzacji

Start odtwarzacza ...

Jesteśmy europejskim zagłębiem, jeżeli chodzi o produkcję części samochodowych. Przykładem może być firma Groclin produkująca poszycia, fotele, panele oraz deski rozdzielcze do Skody, Porsche i Volkswagena. Częstochowska firma rodzinna, istniejąca na rynku od ponad 50 lat, dziś dostarcza części samochodowe do cudów motoryzacji jak Maserati i innych, kultowych marek. Możemy też pochwalić się fabrykami Opla i Volkswagena w Gliwicach i Wielkopolsce. - Malkontenci mogą mówić, że to przecież firmy zagraniczne ulokowały w Polsce kapitał w postaci zakładów, ze względu na niskie koszty produkcji. To tylko jeden punkt widzenia, naszej uwadze nie może umknąć fakt pozytywnego wpływu na polską koniunkturę i rozwój motoryzacji. Ministerstwo Gospodarki w swoim komunikacie podało, iż wartość samego eksportu polskiej motoryzacji wyniosła ok.17 mld euro tylko w ubiegłym roku.

Źródło:
Tematy
Konto firmowe z gwarancją 0zł za prowadzenie i najważniejsze usługi w koncie firmowym.  Zyskaj konto firmowe z gwarancją braku opłat przez 2 lata.

Konto firmowe z gwarancją 0zł za prowadzenie i najważniejsze usługi w koncie firmowym. Zyskaj konto firmowe z gwarancją braku opłat przez 2 lata.

Komentarze (16)

dodaj komentarz
~Ania
A czy Gebels sprawdził ile sie produkuje samochodow w Słowacji czy Czechach?
~testujemy
ten portal to w sumie słaby (większość artykułów to żarty), jednak wciąż tu jestem... dlaczego... a już wiem, pozdrawiam forumowiczów :)
~Wojtek
Z całym szacunkiem dla firm produkujących tapicerkę do samochodów, Polska nie jest żadną potęgą motoryzacyjną tylko zagłębiem taniej siły roboczej, której w tym wypadku nie są w stanie zastąpić maszyny, a po 40 latach pracy ta siła robocza wypracuje minimalne emerytury, które nie będą starczały na zakup leków, nie mówiąc już o luksusowych Z całym szacunkiem dla firm produkujących tapicerkę do samochodów, Polska nie jest żadną potęgą motoryzacyjną tylko zagłębiem taniej siły roboczej, której w tym wypadku nie są w stanie zastąpić maszyny, a po 40 latach pracy ta siła robocza wypracuje minimalne emerytury, które nie będą starczały na zakup leków, nie mówiąc już o luksusowych samochodach.
~pierdołaaaa
Buc dziwnym trafem nie wymienił Fiata w Tychach. Widać wyraźnie, że gebelsy mu płacą!
Szkoda czasu na czytanie tych szmatławców.
~gazda
Bardzo mi się podobają wzniosłe hasła o motoryzacji, zwłaszcza polskiej. Dowcip polega na tym , że co lepsze kąski oraz kasę (przypomnijcie sobie co zrobił Fiat zabierając wypromowaną markę z Polski do Włoch) wracają do spółek matek.

Polski przemysł motoryzacyjny to zagraniczne składalnie, dopóki się komuś opłaci dopóty tu
Bardzo mi się podobają wzniosłe hasła o motoryzacji, zwłaszcza polskiej. Dowcip polega na tym , że co lepsze kąski oraz kasę (przypomnijcie sobie co zrobił Fiat zabierając wypromowaną markę z Polski do Włoch) wracają do spółek matek.

Polski przemysł motoryzacyjny to zagraniczne składalnie, dopóki się komuś opłaci dopóty tu będzie, zwłaszcza jak mu się wciska na siłę ulgi podatkowe , na które nie ma co liczyć rodzimy kapitał. Propagandowo można pisać wszystko, zwłaszcza o obcej "potędze" motoryzacji jako o własnej. Megalomani niektórych pismaków nigdy dość.,a rzeczywistość skrzeczy i wiekszość polskich kierowców jeźdź kilkunastoletnimi brykami, popisując się na szosach Europy " potęgą polskiej motoryzacji".

~sawa
W sumie skodę tez może właściciel zamknąć z dnia na dzień. Niemcy planowali już zamknięcie seata. Włosi po zabraniu produkcji z polski sami zobaczyli jak się produkuje we Włoszech. teraz z Włoch zabrali siedzibę i już tak łatwo włoskiemu rządowi nie będzie. Teraz to spółka włosko-amerykańska z siedzibą i rozliczeniami w innych krajach.W sumie skodę tez może właściciel zamknąć z dnia na dzień. Niemcy planowali już zamknięcie seata. Włosi po zabraniu produkcji z polski sami zobaczyli jak się produkuje we Włoszech. teraz z Włoch zabrali siedzibę i już tak łatwo włoskiemu rządowi nie będzie. Teraz to spółka włosko-amerykańska z siedzibą i rozliczeniami w innych krajach. ja mam nadzieję, że śladem Ursusa w Polsce reaktywuje się stara marka samochodowa.
~gazda odpowiada ~sawa
Masz rację , nie zawsze "pycha " popłaca.
Dałem przykład Fiata, bo jaskrawo ukazuje zależność polskiego przemysłu (w tym motoryzacyjnego) nie zawsze od interesu ekonomicznego, a często politycznego - tak jak się stało w przypadku Fiata.
Pozdrawiam
~88
A p..... A jak było wcześniej składaliśmy na zachód polonezy i fiaty 125 ale to były czasy la Ciebie ?. Wtedy to byliśmy czarnuchami Europy. Sami nie kupowaliśmy tylko na zachód wszystko szło. Nawet Warszawa Polska nie była. Historia, poczytaj
~Black24
a ja jestem ukrytym najbogatszym Polakiem
~lll
my we wszystkim jesteśmy "ukrytą" potęgą - a wielu z nas jest zapewne "ukrytymi" miliarderami ... cóż ....

Powiązane: Motoryzacja

Polecane

Najnowsze

Popularne

Ważne linki