Polska ukrytą potęgą motoryzacji

2015-03-18 07:00
publikacja
2015-03-18 07:00
fot. ADRIAN SLAZOK/REPORTER / EastNews

- Dokładnie 13 lat temu, pod koniec kwietnia wyprodukowano ostatni polski samochód. Polonez wyjechał z fabryki na warszawskim Żeraniu. To dla nas niechlubna rocznica, zwłaszcza, że wbrew pozorom, przemysł motoryzacyjny ma się w Polsce całkiem nieźle – ocenia Mikołaj Madziąg, redaktor Bankier.pl.

Polska ukrytą potęgą motoryzacji

Start odtwarzacza ...

Jesteśmy europejskim zagłębiem, jeżeli chodzi o produkcję części samochodowych. Przykładem może być firma Groclin produkująca poszycia, fotele, panele oraz deski rozdzielcze do Skody, Porsche i Volkswagena. Częstochowska firma rodzinna, istniejąca na rynku od ponad 50 lat, dziś dostarcza części samochodowe do cudów motoryzacji jak Maserati i innych, kultowych marek. Możemy też pochwalić się fabrykami Opla i Volkswagena w Gliwicach i Wielkopolsce. - Malkontenci mogą mówić, że to przecież firmy zagraniczne ulokowały w Polsce kapitał w postaci zakładów, ze względu na niskie koszty produkcji. To tylko jeden punkt widzenia, naszej uwadze nie może umknąć fakt pozytywnego wpływu na polską koniunkturę i rozwój motoryzacji. Ministerstwo Gospodarki w swoim komunikacie podało, iż wartość samego eksportu polskiej motoryzacji wyniosła ok.17 mld euro tylko w ubiegłym roku.

Źródło:
Tematy
Zapytaj eksperta o kredyt hipoteczny

Zapytaj eksperta o kredyt hipoteczny

Komentarze (16)

dodaj komentarz
~Ania
A czy Gebels sprawdził ile sie produkuje samochodow w Słowacji czy Czechach?
~testujemy
ten portal to w sumie słaby (większość artykułów to żarty), jednak wciąż tu jestem... dlaczego... a już wiem, pozdrawiam forumowiczów :)
~Wojtek
Z całym szacunkiem dla firm produkujących tapicerkę do samochodów, Polska nie jest żadną potęgą motoryzacyjną tylko zagłębiem taniej siły roboczej, której w tym wypadku nie są w stanie zastąpić maszyny, a po 40 latach pracy ta siła robocza wypracuje minimalne emerytury, które nie będą starczały na zakup leków,Z całym szacunkiem dla firm produkujących tapicerkę do samochodów, Polska nie jest żadną potęgą motoryzacyjną tylko zagłębiem taniej siły roboczej, której w tym wypadku nie są w stanie zastąpić maszyny, a po 40 latach pracy ta siła robocza wypracuje minimalne emerytury, które nie będą starczały na zakup leków, nie mówiąc już o luksusowych samochodach.
~pierdołaaaa
Buc dziwnym trafem nie wymienił Fiata w Tychach. Widać wyraźnie, że gebelsy mu płacą!
Szkoda czasu na czytanie tych szmatławców.
~gazda
Bardzo mi się podobają wzniosłe hasła o motoryzacji, zwłaszcza polskiej. Dowcip polega na tym , że co lepsze kąski oraz kasę (przypomnijcie sobie co zrobił Fiat zabierając wypromowaną markę z Polski do Włoch) wracają do spółek matek.

Polski przemysł motoryzacyjny to zagraniczne składalnie, dopóki się komuś
Bardzo mi się podobają wzniosłe hasła o motoryzacji, zwłaszcza polskiej. Dowcip polega na tym , że co lepsze kąski oraz kasę (przypomnijcie sobie co zrobił Fiat zabierając wypromowaną markę z Polski do Włoch) wracają do spółek matek.

Polski przemysł motoryzacyjny to zagraniczne składalnie, dopóki się komuś opłaci dopóty tu będzie, zwłaszcza jak mu się wciska na siłę ulgi podatkowe , na które nie ma co liczyć rodzimy kapitał. Propagandowo można pisać wszystko, zwłaszcza o obcej "potędze" motoryzacji jako o własnej. Megalomani niektórych pismaków nigdy dość.,a rzeczywistość skrzeczy i wiekszość polskich kierowców jeźdź kilkunastoletnimi brykami, popisując się na szosach Europy " potęgą polskiej motoryzacji".

~sawa
W sumie skodę tez może właściciel zamknąć z dnia na dzień. Niemcy planowali już zamknięcie seata. Włosi po zabraniu produkcji z polski sami zobaczyli jak się produkuje we Włoszech. teraz z Włoch zabrali siedzibę i już tak łatwo włoskiemu rządowi nie będzie. Teraz to spółka włosko-amerykańska z siedzibą i rozliczeniami W sumie skodę tez może właściciel zamknąć z dnia na dzień. Niemcy planowali już zamknięcie seata. Włosi po zabraniu produkcji z polski sami zobaczyli jak się produkuje we Włoszech. teraz z Włoch zabrali siedzibę i już tak łatwo włoskiemu rządowi nie będzie. Teraz to spółka włosko-amerykańska z siedzibą i rozliczeniami w innych krajach. ja mam nadzieję, że śladem Ursusa w Polsce reaktywuje się stara marka samochodowa.
~gazda odpowiada ~sawa
Masz rację , nie zawsze "pycha " popłaca.
Dałem przykład Fiata, bo jaskrawo ukazuje zależność polskiego przemysłu (w tym motoryzacyjnego) nie zawsze od interesu ekonomicznego, a często politycznego - tak jak się stało w przypadku Fiata.
Pozdrawiam
~88
A p..... A jak było wcześniej składaliśmy na zachód polonezy i fiaty 125 ale to były czasy la Ciebie ?. Wtedy to byliśmy czarnuchami Europy. Sami nie kupowaliśmy tylko na zachód wszystko szło. Nawet Warszawa Polska nie była. Historia, poczytaj
~Black24
a ja jestem ukrytym najbogatszym Polakiem
~lll
my we wszystkim jesteśmy "ukrytą" potęgą - a wielu z nas jest zapewne "ukrytymi" miliarderami ... cóż ....

Powiązane: Motoryzacja

Polecane

Najnowsze

Popularne

Ważne linki