Platforma streamingowa Viaplay planuje zamknąć, sprzedać lub znaleźć partnera dla działalności w Polsce - podała Viaplay Group w prezentacji.


Viaplay informował wcześniej, że w trzecim kwartale 2022 roku liczba klientów w Polsce przekroczyła 1 mln od momentu uruchomienia w sierpniu 2021 roku.
Komunikat nie jest zaskoczeniem. W czerwcu pisaliśmy, że grupa Viaplay ogłosiła obniżenie krótkoterminowych perspektyw na rok 2023, które są związane z pogorszeniem warunków biznesowych oraz przedłużającym się programem cięcia kosztów. Spółka wycofała się też ze swoich celów operacyjnych i finansowych, które obejmowały horyzont do 2025 r. Dotychczasowy prezes złożył przy tym rezygnację ze stanowiska. Wtedy też kurs spółki wyznaczył nowe historyczne dno.
🚨 OFICJALNIE: Viaplay dzisiaj rano potwierdził, że wycofuje się między innymi z polskiego rynku w ramach programu naprawczego. Będzie duży wstrząs. pic.twitter.com/wKlJ7QthE0
— Paweł Machitko (@PawelMachitko) July 20, 2023
Na początku lipca informowaliśmy też o dużych zwolnieniach zapowiedzianych przez firmę.
Zgodnie z opublikowanymi danymi sprzedaż Viaplay Group wzrosła w II kwartale 2023 roku o 16 proc. do 4,59 mld koron, ale strata netto sięgnęła 5,89 mld koron w związku z 6,3 mld koron odpisów i rezerwami związanymi z m.in z obniżeniem wartości posiadanych treści.
Grupa, która na koniec drugiego kwartału br. miała ponad 6,5 mln klientów, chce zwiększyć ich liczbę do 7-7,2 mln na koniec 2023 roku.
Viaplay to serwis streamingowy, oferujący filmy, seriale i transmisje sportowe. Grupa ma m.in prawa do Formuły 1, piłkarskiej Bundesligi, Premier League oraz Ligi Europy.
Przeczytaj także
(PAP Biznes)
epo/ gor/