REKLAMA
ZOOM NA SPÓŁKI

Petryniak: Seniorzy to ogromna szansa biznesowa dla firm

Justyna Smolińska2018-01-22 16:45redaktor Bankier.TV
publikacja
2018-01-22 16:45

Zmiany demograficzne sprawiają, że seniorzy będą w najbliższych latach szczególnie ważną grupą wiekową – zwłaszcza z punktu widzenia polskiej gospodarki. Jak pokazują dane, rola tzw. srebrnej gospodarki będzie wzrastać.

Petryniak: Seniorzy to ogromna szansa biznesowa dla firm
Petryniak: Seniorzy to ogromna szansa biznesowa dla firm
/ Bankier.pl

Do 2050 roku, osoby powyżej sześćdziesiątego roku życia będą stanowić 40 proc. społeczeństwa. I chociaż z raportu Związku Banków Polskich wynika, że portfel polskiego seniora nie jest wyjątkowo okazały, to osoby starsze zazwyczaj umiejętnie zarządzają swoim budżetem - statystycznie dysponują nadwyżką budżetową w wysokości 328 zł miesięcznie.

Firmy jednak nadal nie doceniają potencjału, jaki daje srebrna gospodarka. Jak w takim razie powinno się budować strategię marketingową, by dotarła ona do seniorów? Z okazji obchodzonego Dnia Dziadka rozmawiamy na ten temat z ekspertką ds. komunikacji marketingowej i społecznej i współtwórcą projektu "Głos Seniora" Magdaleną Petryniak.

- Wiele firm ucieka się do komunikatów, które pokazują seniorów w sposób dosyć stereotypowy - osoby nie do końca już aktywne, w pełni sprawne, które oczekują pewnej opieki i wsparcia. My natomiast pokazujemy firmom komercyjnym, że senior w obecnym czasie to osoba bardzo aktywna, często sprawna, często jeszcze pracująca, która ma swoje pasje, podróże i jest to również aktywny i wymagający konsument - mówi Petryniak.

Seniorzy coraz częściej też wolny czas spędzają na zakupach w internecie.

- Statystyki pokazują, że co najmniej 20 proc. seniorów deklaruje, że korzystało już z zakupów online. Około 1 mln seniorów ma swoje konto w serwisach społecznościowych, między innymi na Facebooku. Te media elektroniczne są coraz częstszym kanałem docierania do seniorów - mówi Petryniak i dodaje - Pracując z firmami, często zwracamy im uwagę, że nie doceniają tego rodzącego się, dużego sektora nazywanego srebrną gospodarką, który w tym momencie w Polsce reprezentuje już około 8 mln Polaków, bo to są osoby powyżej sześćdziesiątego roku życia. Za niecałe 10 lat, to będzie już 10 mln obywateli, czyli prawie 1/3 społeczeństwa będzie w tej kategorii osób dojrzałych, bo można już ich w ten sposób nazywać. Trzeba więc już teraz myśleć o tym, jak sprofilować swój produkt do seniorów.

Źródło:
Justyna Smolińska
Justyna Smolińska
redaktor Bankier.TV

Redaktor Bankier.tv. Na co dzień tworzy materiały wideo na portale Bankier.pl i PB.pl. Autorka „Programu Antykryzysowego” w wersji wideo i podcastowej oraz cyklu „Biznes od nowa”, w którym przedstawia pomysły na biznes założycieli małych, średnich i dużych przedsiębiorstw. Właściciele ci dzielą się swoją wiedzą i doświadczeniem z początkującymi przedsiębiorcami, którzy są zainteresowani działaniem w tej samej branży. Wcześniej pracowała w Infostrefie i redakcji „Wiadomości” TVP1.

Tematy
Orange Nieruchomości
Orange Nieruchomości
Advertisement

Komentarze (3)

dodaj komentarz
antonicaracal
Co do nas dopiero przychodzi na zachodzie EU już dawno nastąpiło i rozwija się .
Tak sobie myślę ,że można by wykupić od dewelopera w nowo budowanym domu kilka
mieszkań, a najlepiej całe piętro i stworzyć coś w rodzaju WSPÓLNOTY-SENIOR ...
Główny problem to finansowanie takiego projektu ...
Co o tym myślicie ?
silvio_gesell
Własna kryptowaluta we wspólnocie mieszkaniowej i Buena Vista Social Club :)

Powiązane: Budżet rodziny

Polecane

Najnowsze

Popularne

Ważne linki