REKLAMA

PepsiCo zachęca do zdrowego trybu życia

2010-04-09 19:48
publikacja
2010-04-09 19:48
PepsiCo, producent żywności i napojów, przedstawił globalny program w zakresie żywienia, ekologii i rozwoju środowiska pracy. Cele te są elementem strategii „Performance with Purpose”.

Aby zachęcić konsumentów do zdrowszego trybu życia i odpowiedzieć na rosnące potrzeby w zakresie zdrowia, PepsiCo planuje istotne zmiany w formułach produktów w swoich wiodących markach żywności i napojów sprzedawanych na największych rynkach. Koncern zobowiązuje się m.in. do:

- zwiększenia liczby produktów pełnoziarnistych, owoców i warzyw, orzechów, ziaren i posiłków niskotłuszczowych,
- zredukowania o 25% przeciętnej zawartości sodu w porcji w wiodących markach żywności do 2015 r.,
- zmniejszenia o 25% przeciętnej zawartość cukru w porcji w wiodących markach napojów do 2020 r.,
- zmniejszenia o 15% przeciętnej zawartości kwasów tłuszczowych nasyconych w porcji w wiodących markach żywności do 2020 r.
Zobowiązania PepsiCo są już realizowane. W 2010 roku koncern otworzy centrum badawcze warte 20 milionów euro, którego zadaniem będzie opracowywanie nowych receptur przekąsek odpowiadających na potrzeby europejskich konsumentów. Usunie z formuł produktów konserwanty, sztuczne barwniki i sztuczne aromaty.

- Nie reklamujemy i nie sprzedajemy produktów dzieciom poniżej 8 lat - powiedziała Małgorzata Skonieczna, dyrektor External Communications, Europe Division, PepsiCo.

Zobowiązania producentów żywności

PepsiCo jest jednym z 10 wiodących producentów żywności i napojów, którzy podpisali globalne zobowiązanie do działań na rzecz strategii w zakresie diety, aktywności fizycznej i zdrowia. PepsiCo zobowiązało się do informowania o zawartości kalorycznej i składnikach odżywczych na opakowaniach żywności i napojów do 2012 r. i wycofania ze sprzedaży bezpośredniej napojów z zawartością cukru w szkołach podstawowych i średnich, także do 2012 r. W dziedzinie ekologii koncern dąży do zmniejszenia wagi wykorzystywanych opakowań o 160 000 ton, co pozwoli na zmniejszenie liczby składowanych odpadów o 454 000 ton do 2012 r., eliminacji wytwarzania odpadów komunalnych w zakładach produkcyjnych PepsiCo oraz do redukcji emisji gazów cieplarnianych.

Modernizacja zakładu w Polsce

Globalne cele firmy mają ścisłe przełożenie na nasze działania na rynku polskim.

- W 2010 r. zakończymy modernizację zakładu Frito Lay w Grodzisku Mazowieckim. Dzięki modernizacji fabryk ograniczymy ich wpływ na środowisko, będziemy także mogli produkować nowe, doskonalsze produkty, których formuła dostosowana jest do zmieniających się oczekiwań konsumenckich. W lutym wprowadziliśmy chipsy Lay’s Prosto z Pieca o mniejszej o 70% zawartości tłuszczu w porównaniu do smażonych chipsów ziemniaczanych. Te działania pokazują, że firma PepsiCo jest zdeterminowana, aby stale dostarczać lepszą i zdrowszą żywność i napoje swoim konsumentom – powiedziała Małgorzata Skonieczna.

Źródło:
Tematy
Wyjątkowa Wyprzedaż Forda. Hybrydowe SUVy już od 88 900 zł.
Wyjątkowa Wyprzedaż Forda. Hybrydowe SUVy już od 88 900 zł.

Komentarze (0)

dodaj komentarz

Powiązane: Żywność

Polecane

Najnowsze

Popularne

Ważne linki