REKLAMA
TYDZIEŃ Z KRYPTO

Polacy pokochali sklepy „wszystko po pięć złotych”. Branża rośnie jak na drożdżach

Alan Bartman2022-11-22 06:00redaktor Bankier.pl
publikacja
2022-11-22 06:00

Branża dyskontów niespożywczych liczy w Polsce blisko 2200 sklepów. Liczba placówek takich sieci jak Pepco, Action czy Kik stale rośnie, a cały sektor na przestrzeni ostatnich kilku lat niemal podwoił ten współczynnik. I nie powiedział jeszcze ostatniego słowa.

Na przestrzeni ostatnich pięciu lat branża dyskontów niespożywczych w naszym kraju znacznie się rozrosła. Na polskim rynku zadebiutowały w tym czasie holenderska sieć Action, brytyjski Deelz oraz niemiecki Tedi. Dołączyły tym samym do Pepco, będącego w Polsce już od 2004 r. oraz do sieci Kik, która otworzyła swój pierwszy sklep w 2012 r.

Łączna liczba placówek pięciu największych sieci sektora wynosi 2157 sklepów. A to jeszcze nie koniec. Pomimo widma nadchodzącego spowolnienia gospodarczego, marki oferujące tani asortyment nadal chcą podtrzymać tempo rozwoju.

Pepco i Kik. Znają je wszyscy

Największą siecią spośród dyskontów niespożywczych w Polsce jest zdecydowanie Pepco. Marka ma blisko 50 proc. udziału w branży za sprawą 1200 sklepów. Na drugim miejscu pod względem liczby placówek jest sieć Kik, która latem bieżącego roku otworzyła 430 placówkę. Jednak na tym nie kończy się udział marek w rynku. Brytyjski Deelz, liczący już 170 sklepów w Polsce, jest zarządzany przez koncern Pepco Group. Natomiast Tedi jest w rękach właściciela sieci Kik.

Ostatnie pięć lat dla branży to czas nieustającego rozwoju. Poza debiutami Deelza i Tediego w 2018 r. rok wcześniej swoją pierwszą placówkę otworzyła holenderska sieć Action. Od tego czasu marka ma już 220 sklepów w Polsce i zatrudnia łącznie 3 tys. pracowników.

– To oczywiście nie koniec. Planujemy utrzymać tempo rozwoju na poziomie około 70 nowych lokalizacji rocznie. Jednocześnie chcemy utrzymać obecne tempo zatrudnienia na poziomie około 1000 nowych pracowników rocznie – poinformowało redakcję Bankier.pl biuro prasowe sieci.

Jeden nowy sklep dziennie

Podobne plany zapowiedziały inne sieci. Deelz w 2023 r. planuje podwoić liczbę sklepów oraz otworzyć pierwsze centrum dystrybucyjne w Polsce. Pepco, poza polskim rynkiem, działa jeszcze w 17 krajach europejskich. Jak wyjaśnia biuro prasowe sieci, średnio jeden sklep dziennie otwiera się na europejskim rynku.

Sieć Kik ogłosiła chęć otworzenia w Polsce 650. sklepu. Choć na dziś do tej liczby brakuje jej 120 placówek, tak patrząc po tempie ostatnich lat – w 2015 r. Kik miał w naszym kraju 100 sklepów, a już w 2019 r. 300 – cel może zostać osiągnięty za 12 miesięcy.

Branża handlu wydaje się nie zwalniać, pomimo odczuwalnych już dla polskiej gospodarki perturbacji. Nie tak dawno informowaliśmy o planach Lidl Polska na 2023 r., który zamierza utworzyć ok. 1,4 tys. miejsc pracy w 2023 r. O pracowników zabiegają również Biedronka oraz Kaufland, które prześcigają się w kwotach przeznaczanych na premie i podwyżki dla pracowników.

Alan Bartman

Źródło:
Załóż konto osobiste w apce Moje ING i zgarnij do 600 zł w promocjach od ING
Załóż konto osobiste w apce Moje ING i zgarnij do 600 zł w promocjach od ING

Komentarze (0)

dodaj komentarz

Polecane

Najnowsze

Popularne

Ważne linki