Bank Pekao poinformował swoich klientów o planowanym wyłączeniu aplikacji Pekao24Makler. Program będzie działał jedynie do końca marca. Bank zaleca klientom przesiadkę na aplikację PeoPay.


O sprawie pierwszy napisał serwis Cashless.pl. Na pytania dziennikarzy o powody wygaszania Pekao24Makler, bank odpowiedział, że chce pozostawić tylko jedną aplikację.
– Chcemy pozostawić klientom jedną natywną aplikację, która w prosty i intuicyjny sposób umożliwia dostęp do wszystkich posiadanych produktów w banku Pekao, zarówno inwestycyjnych, jak i bankowych – odpowiedziało biuro prasowe Pekao.
ReklamaAplikacja Pekao24Makler taką nazwę nosi od 2018 roku. Wcześniej był to standardowy program do obsługi rachunków osobistych. Charakteryzował się unikatowym wyglądem - menu opcji zamieszczono bowiem na tzw. karuzeli. Standardowo aplikacji mobilne wykorzystują bowiem tzw. „hamburgerowe” menu.
Obecnie podstawową aplikacją Banku Pekao jest PeoPay. Za jej pomocą można obsługiwać swoje finanse i dokonywać płatności mobilnych. Z danych Bankier.pl wynika, że PeoPay aktywnie korzysta około 2,5 mln klientów banku. W czwartym kwartale 2022 roku użytkownicy wykonali za pomocą tej apki 118 mln transakcji finansowych.