REKLAMA

PRCH: Klienci wracają do centrów handlowych

2022-05-19 14:22
publikacja
2022-05-19 14:22

W kwietniu br. odwiedzalność centrów handlowych była o 2,5 proc. wyższa niż w kwietniu 2019 r. Obroty w marcu 2022 r. były wyższe o 1,1 proc. niż w marcu 2019 r. Umacnia się trend powrotu klientów do centrów handlowych - ocenia Polska Rada Centrów Handlowych.

PRCH: Klienci wracają do centrów handlowych
PRCH: Klienci wracają do centrów handlowych
fot. Andrzej Hulimka / / FORUM

"Najnowsze dane o obrotach i odwiedzalności centrów handlowych w Polsce pokazują, że wyniki przebiły poziomy sprzed pandemii" - poinformowała w czwartek Polska Rada Centrów Handlowych (PRCH).

Odwiedzalność liczona w oparciu o Footfall Density Index (wskaźnik otrzymywany przez liczenie klientów systemem kamer - PAP) w kwietniu br. była 2,5 proc. wyższa niż w kwietniu 2019 r. Jak przekazała PRCH "najszybciej rosła w dużych miastach, np. Wrocławiu i Trójmieście".

Wraz z odwiedzalnością wzrosły także obroty w centrach handlowych, które w marcu br. były o 1,1 proc. wyższe niż w marcu 2019 r. "W podziale na kategorie najlepsze wyniki notowały żywność, wyposażenie domu z RTV i AGD oraz gastronomia. Ich obroty wzrosły odpowiednio o 56,7 proc., 19,3 proc. i 18,2 proc., porównując do marca 2019 r." - wylicza PRCH.

"Za wzrost obrotów w marcu odpowiadają zwiększone zakupy robione przez Polaków, w tym również dla ukraińskich uchodźców oraz bezpośrednio przez klientów z Ukrainy. Stąd bardzo wysoki, 56,7 proc. wzrost obrotów w kategorii żywność" - uważa PRCH.

Wyniki obrotów i odwiedzalności, wskazują, że "umacnia się trend powrotu klientów do centrów handlowych, a najemcy osiągają coraz lepsze wyniki obrotowe" - stwierdzono w informacji prasowej.

Polska Rada Centrów Handlowych (PRCH) jest stowarzyszeniem not-for-profit, zrzeszającym blisko 200 firm działających w branży miejsc handlu i usług. To wiodąca organizacja pozarządowa, działająca na rzecz rozwoju branży, wspierająca i reprezentująca członków w środowisku biznesowym, politycznym i społecznym w celu tworzenia nowoczesnych miejsc handlu, usług, kultury i unikatowych doświadczeń konsumenckich. (PAP)

autorka: Ewa Nehring

neh/ drag/

Źródło:PAP
Tematy
Konta bez drenowania firmowego budżetu? Sprawdź, gdzie przedsiębiorca płaci najmniej
Konta bez drenowania firmowego budżetu? Sprawdź, gdzie przedsiębiorca płaci najmniej

Komentarze (1)

dodaj komentarz
szprotkafinansjery
Skąd majom pinionszki, inflacja 12%, zaraz mieszkanka będą wyprzedawać, a jeszcze kupujom! :)

Powiązane: Zakupy

Polecane

Najnowsze

Popularne

Ważne linki