REKLAMA
QUIZ

PKP Cargo weszło w spór zbiorowy. Koszt postulatów związków zawodowych to 120 mln zł

2015-07-08 14:51
publikacja
2015-07-08 14:51
PKP Cargo weszło w spór zbiorowy. Koszt postulatów związków zawodowych to 120 mln zł
PKP Cargo weszło w spór zbiorowy. Koszt postulatów związków zawodowych to 120 mln zł
/ materiały dla mediów

PKP Cargo weszło w spór zbiorowy z działającymi w spółce organizacjami związkowymi - poinformowało PKP Cargo w komunikacie. Zarząd spółki ocenia, że roczny koszt postulatów strony związkowej to ok. 120 mln zł.

(materiały dla mediów)

"Postulaty sformułowane przez związki zawodowe w piśmie z 2 lipca 2015 r. dotyczą: wprowadzenia podwyżki wynagrodzeń od dnia 01.07.2015 r. w uposażeniu zasadniczym w wysokości 250 zł dla wszystkich pracowników wynagradzanych zgodnie z Zakładowym Układem Zbiorowym Pracy zatrudnionych w PKP Cargo na dzień 01.07.2015 r.; dla pracowników PKP Cargo wynagradzanych wskaźnikowo według uchwały zarządu, zmiany podstawy wskaźnika na IV kwartał 2014 r." - napisano.

Na przełomie stycznia i lutego 2015 r. w ramach programu dobrowolnych odejść (PDO) firmę opuściło 3041 pracowników. Koszt tego programu wyniósł ponad 266 mln zł. Z kolei 30 czerwca br. odeszły z PKP Cargo 874 osoby również w ramach PDO. W tym przypadku na wypłatę odpraw zostanie przeznaczonych 64,6 mln zł.

PKP Cargo poinformowało na początku lipca, że dzięki programom dobrowolnych odejść zrealizowanemu w 2015 r. uzyska 120 mln zł oszczędności rocznie. (PAP)

mj/ jtt/

Źródło:PAP Biznes
Tematy
Wyjątkowa Wyprzedaż Forda. Hybrydowe SUVy już od 88 900 zł.
Wyjątkowa Wyprzedaż Forda. Hybrydowe SUVy już od 88 900 zł.

Komentarze (4)

dodaj komentarz
~aa
(wiadomość usunięta przez moderatora)
~Mir
Na głupoty to mają pieniądze, a ludzią to żałują,
~BELFER
Mówisz prawdę, bo powinni takim "ludzią" jak ty zafundować słowniki ortograficzne abyście nie kompromitowali zawodu kolejarza !
~Zdziwiony
Czyli od razu zaoszczędzone pieniądze związki chcą wydać ?! A może te podwyżki rozłożyć w czasie i wysokości aby te oszczędności przyniosły korzyść PKP CARGO SA oraz kolejarzom, którzy nieraz muszą zastąpić kolegów co odeszli ? Niezbędny jest umiar z obu stron aby nie doszło do sytuacji podobnej do JSW i ponad 90% spadku wartości Czyli od razu zaoszczędzone pieniądze związki chcą wydać ?! A może te podwyżki rozłożyć w czasie i wysokości aby te oszczędności przyniosły korzyść PKP CARGO SA oraz kolejarzom, którzy nieraz muszą zastąpić kolegów co odeszli ? Niezbędny jest umiar z obu stron aby nie doszło do sytuacji podobnej do JSW i ponad 90% spadku wartości akcji firmy - w części tylko uzależnionego od działań związków i dyrekcji. UMIAR, UMIAR I JESZCZE RAZ UMIAR obu Stron !

Polecane

Najnowsze

Popularne

Ważne linki