Orlen intensyfikuje rebranding sieci stacji paliw w Niemczech i chce, by na początku 2024 roku ok. 100 stacji funkcjonowało tam pod marką Orlen - poinformował Orlen w komunikacie prasowym.


"Pod marką Orlen działają już wszystkie nasze stacje na Litwie, Węgrzech, Słowacji oraz niemal wszystkie w Czechach. Konsekwentnie przeprowadzamy rebranding na rynkach zagranicznych (...). Naszą ambicją jest, aby na początku 2024 roku około 100 stacji w Niemczech funkcjonowało już pod marką Orlen" - powiedział, cytowany w komunikacie prasowym, prezes Daniel Obajtek.
Należąca do grupy Orlen spółka Orlen Deutschland obsługuje aktualnie 606 stacji paliw działających pod markami Orlen i Star, co plasuje koncern na szóstej pozycji wśród największych operatorów stacji paliw w Niemczech. Ostatnią akwizycją, sfinalizowaną w czerwcu 2023 r., było przejęcie od OMV 17 samoobsługowych punktów tankowania w krajach związkowych: Bawarii (13 lokalizacji), Badenii-Wirtembergii (3) i Hesji (1).
Grupa planuje rozwój stacji i punktów ładowania. Do 2030 roku infrastruktura przeznaczona dla użytkowników aut elektrycznych, głównie w Polsce, Czechach i Niemczech, ma obejmować 10 tysięcy ładowarek. W najbliższych dwóch latach liczba stacji ładowania w Niemczech ma wzrosnąć do ponad 430.
Orlen poinformował, że na koniec drugiego kwartału 2023 r. liczba stacji paliw Orlenu wynosiła 3.157, z czego 1.238 na rynkach zagranicznych. Po finalizacji transakcji i przejęciu austriackiej sieci Turmöl liczba stacji w sieci Orlen wzrośnie o 266, a koncern będzie prowadził sprzedaż detaliczną paliw na siedmiu rynkach europejskich.
doa/ osz/