Grupa Orlen uważa, że jedynie nieco ponad jedna trzecia obecnej sieci detalicznej Ruchu „ma perspektywę dalszego rozwoju”, a w przypadku usługi Orlen Paczka nie wyklucza partnerstwa strategicznego – podaje portal Wirtualnemedia.pl.


Jak poinformował portal Wirtualnemedia.pl, jesienią 2020 roku, za prezesury Daniela Obajtka, Orlen przejął 65 proc. walorów Ruchu, za które zapłacił 130 mln zł. Z kolei na początku 2021 roku Orlen sfinalizował kupno wydawnictwa Polska Press. Choć początkowo wyceniono je na 220 mln zł, już rok później ich wartość obniżono o 33 mln zł.
Orlen nie chce zajmować się prasą?
Tymczasem nowy zarząd Orlenu zapowiedział już, że firma wycofa się z obszarów, które nie są jej główną działalnością. Wątpliwości co do kwestii wydawania prasy już w maju miał prezes Orlenu, Ireneusz Fąfara. Stwierdził wówczas, że spółka medialna Polska Press jest koncernowi niepotrzebna. Dlatego zamierza szukać inwestora, który będzie w stanie odkupić ją po uczciwej cenie – podał portal Wirtualnemedia.pl.
Poszukiwany inwestor
Orlen poinformował, że na początku lutego otrzymał dwie wstępne oferty firm zainteresowanych kupnem Polska Press, jednak nie były one wiążące. Według nieoficjalnych ustaleń jedną z tych ofert złożyła Grupa ZPR Media, wydająca m.in. "Super Express".
Według biura prasowego Orlenu, wydawanie przez niego prasy jest działalnością poboczną i nie ma uzasadnienia biznesowego.
– Dlatego będziemy restrukturyzować aktywa Polska
Press i przeprowadzimy ich rzetelną wycenę w celu pozyskania inwestora -
przekazało biuro prasowe Orlenu w odpowiedzi na pytania portalu
Wirtualnemedia.pl.
























































