REKLAMA

Odświeżony Caliber

2010-04-29 13:29
publikacja
2010-04-29 13:29

Do polskich salonów trafił zmodernizowany Dodge Caliber, który otrzymał m.in. odświeżone wnętrze i ekologiczny silnik, spełniający normę Euro 5. Cena podstawowej wersji wynosi 68 tys. Zł.

Historia Calibra rozpoczęła się w 2006 roku, kiedy na rynku pojawiło się dość oryginalne, kompaktowe auto z cechami SUV-a. Co ciekawe, był to pierwszy po II wojnie światowej samochód marki z logo przedstawiającym muflona (gatunek dzikiej owcy), sprzedawany w Polsce. Od momentu jego premiery sprzedano ponad 1 200 sztuk, co czyni z Calibra najchętniej kupowany model Dodge’a w naszym kraju.



Odświeżony Caliber wykorzystuje dotychczas używaną płytę podłogową i posiada wszystkie cechy typowego modelu spod znaku muflona: muskularną sylwetkę, sportową stylizację nadwozia i mocny silnik.

Właśnie jeżeli chodzi o jednostkę napędową – zmiany są największe. Zrezygnowano z benzynowego silnika 1,8 l o mocy 150 KM i zastąpiono go bardziej wydajną 2-litrową, także benzynową, jednostką rozwijającą moc 156 KM, skonstruowaną we współpracy z Hyundaiem i Mitsubishi. Silnik posiada zmienne fazy rozrządu i spełnia normę Euro 5. Umożliwia rozpędzenie Dodga do 100 km/h w 11,2 sekundy i jazdę z maksymalną prędkością 198 km/h, spalając przy tym średnio od 7,4 l/100 km. Na razie będzie to jedyny silnik oferowany w tym modelu. W standardowej wersji będzie on współpracował z 5-stopniową, manualną skrzynią biegów, natomiast w opcji istnieje możliwość zamówienia automatycznej, bezstopniowej przekładni CVT2.



Wnętrze pojazdu to jeden z najsłabszych punktów samochodów amerykańskich. Twarde, nieprzyjemne w dotyku plastiki i deska rozdzielcza, której wykończenie zachwyca jedynie na zdjęciach w folderach prasowych, to była niemal norma do której zdążyliśmy się przyzwyczaić. Na szczęście nowy Caliber odchodzi od tej „tradycji”. W kabinie znajdziemy teraz lepszej jakości materiały, miękkie w dotyku wykończenie poszycia drzwi i konsoli wraz z podłokietnikiem. Zmianie uległa też centralna cześć deski rozdzielczej. Nowy panel środkowy z radioodtwarzaczem, automatyczną klimatyzacją i dźwignią zmiany biegów wygląda elegancko, a pozytywne wrażenia potęgują chromowane elementy nawiewów, zegarów i pokręteł do regulacji klimatyzacji.



Cena podstawowej wersji SE wynosi 68 tys. zł. (za bogatszą odmianę SXT trzeba zapłacić 74 900 zł), co nie jest mało, jak na auto kompaktowe. Trzeba wziąć jednak pod uwagę bogate wyposażenie standardowe, które zawiera m.in. ESP, poduszki powietrzne przednie, kurtyny, automatyczną klimatyzację, radioodtwarzacz CD z MP3, elektrycznie sterowane wszystkie szyby i boczne lusterka, centralny zamek oraz 17 calowe felgi.

Jego najwięksi konkurenci to Hyundai i30 2,0 l/143 (cena od 77 200) i Nissan Qashqai 2.,0 l/150 KM (75 400 zł).

Autor: Tomasz Szmandra

Źródło:

Do pobrania

dodge3jpgdodge3jpgdodge3jpgdodge3jpg
Tematy
Orange Nieruchomości
Orange Nieruchomości
Advertisement

Komentarze (0)

dodaj komentarz

Polecane

Najnowsze

Popularne

Ważne linki