REKLAMA
PROMOCJA CITI I BANKIER.PL

Od stycznia na metkach pojawi się więcej informacji. Klienci łatwiej porównają ceny

Michał Litorowicz2023-01-01 12:00redaktor Bankier.pl
publikacja
2023-01-01 12:00

Obowiązek uwidaczniania, obok ceny i ceny jednostkowej, również informacji o obniżonej cenie towaru lub usługi zakłada rozporządzenie ministra rozwoju i technologii dotyczące uwidaczniania cen towarów i usług - przekazał PAP resort. Rozporządzenie wchodzi w życie 1 stycznia 2023 r. - dodano.

Od stycznia na metkach pojawi się więcej informacji. Klienci łatwiej porównają ceny
Od stycznia na metkach pojawi się więcej informacji. Klienci łatwiej porównają ceny
fot. hxdbzxy / / Shutterstock

Jak wskazało ministerstwo, rozporządzenie ministra rozwoju i technologii dotyczące uwidaczniania cen towarów i usług, zakłada lepszą informację dla konsumentów i łatwiejsze porównywanie cen w sklepach.

"Świadomy konsument chce podejmować decyzje w oparciu o jasną i przejrzystą informację. Rozporządzenie wydane przez MRiT określa obowiązek uwidaczniania, obok ceny i ceny jednostkowej, również informacji o obniżonej cenie towaru lub usługi. Takie rozwiązanie ułatwi nam wszystkim porównanie cen produktów, a tym samym dokonywanie świadomych wyborów konsumenckich" - wskazał minister rozwoju i technologii Waldemar Buda.

Zgodnie z przepisami rozporządzenia "cenę, cenę jednostkową lub informację o obniżonej cenie uwidacznia się na danym towarze, bezpośrednio przy towarze lub w bliskości towaru, którego dotyczy cena, w miejscu ogólnodostępnym i dobrze widocznym dla konsumentów". "Obowiązek ten może być realizowany np. poprzez informację na wywieszce, w cenniku czy postaci nadruku na towarze" - wskazano.

Jak wyjaśnia serwis prawo.pl, w każdym przypadku informowania o obniżce obok informacji o niższej cenie uwidoczniona musi być również informacja o najniższej cenie usługi lub towaru, która obowiązywała w okresie 30 dni przed wprowadzeniem promocji. Na portalu czytamy też, że podawanie najniższej ceny sprzed obniżki będzie konieczne nie tylko w sklepach stacjonarnych, ale i tych internetowych, a także w reklamach.

Resort rozwoju przekazał, że rozporządzenie wchodzi w życie 1 stycznia 2023 r., razem z ustawą z 1 grudnia 2022 r. o zmianie ustawy o prawach konsumenta oraz niektórych innych ustaw. Ministerstwo podkreśliło, że są to rozwiązania, które wdrażają do polskiego systemu prawnego dyrektywę Parlamentu Europejskiego i Rady 2019/2161. "Celem całego pakietu zmian jest wzmocnienie skuteczności obowiązujących przepisów konsumenckich oraz unowocześnienie i ulepszenie niektórych instrumentów ochrony interesów konsumentów w kontekście dynamicznie postępującej cyfryzacji gospodarki"- podkreślono.

Podpisana w grudniu przez prezydenta Andrzeja Dudę nowela wprowadza zmiany także w ustawie z 9 maja 2014 r. o informowaniu o cenach towarów i usług. Doprecyzowano sposób uwidaczniania cen w przypadku zastosowania ich obniżek oraz uzupełniono przesłanki, które należy uwzględnić przy nakładaniu kary na przedsiębiorcę naruszającego przepisy dotyczące uwidaczniania cen. (PAP)

PAP/ML

Źródło:Bankier24
Michał Litorowicz
Michał Litorowicz
redaktor Bankier.pl

Redaktor działu newsroom, absolwent politologii na Uniwersytecie Warszawskim. Wcześniej związany z portalami Gazeta.pl i Warszawa.naszemiasto.pl. Telefon: 71 748 95 08

Tematy
Załóż konto osobiste w apce Moje ING i zgarnij do 600 zł w promocjach od ING
Załóż konto osobiste w apce Moje ING i zgarnij do 600 zł w promocjach od ING

Komentarze (0)

dodaj komentarz

Powiązane: Zakupy

Polecane

Najnowsze

Popularne

Ważne linki