Samsung Polska przedstawił szczegóły programu wymiany felernych telefonów Samsung Galaxy Note 7. Cały proces rozpocznie się w środę 19 października 2016 r. i obejmie wszystkie egzemplarze, które znajdują się w rękach Polaków – bez względu na to, czy zostały zakupione w Polsce, czy w dystrybucji zagranicznej.
Przedstawiciele polskiego oddziału czebola będą kontaktować się z właścicielami Samsungów Galaxy Note 7 telefonicznie. Do wyboru będą mieli zwrot pieniędzy lub wymianę modelu Galaxy Note 7 na Samsunga Galaxy S7 edge.


Program wymiany jest konsekwencją usterki technicznej, która spowodowała w modelu Note 7 ryzyko wybuchu baterii. Z całego świata docierały do mediów wiadomości i materiały pokazujące samozapłony urządzeń. Samsung w pierwszej kolejności wymieniał wszystkie egzemplarze na nowe, ale okazało się, że i te posiadają tę samą wadę. Ostatecznie koreański producent postanowił zaprzestać produkcji, zebrać wszystkie telefony z rynku i wymazać model z firmowej oferty.
Jak wymienić Samsung Galaxy Note 7?
Konsultanci firmy będą kontaktować się z właścicielami felernego modelu telefonicznie od środy 19 października. Każdy z klientów będzie miał dwie możliwości w zakresie zwrotu telefonu:
- wymiana Galaxy Note 7 na Galaxy S7 edge (różnica w cenie zostanie pokryta voucherem),
- zwrot pieniędzy za Galaxy Note 7 – zwroty będą realizowane przelewem bankowym w ciągu 14 dni roboczych od zgłoszenia.
Należy pamiętać, że w przypadku zakupu urządzenia u dystrybutora kwota zwrotu będzie równa cenie wpisanej na dowodzie zakupu. Samsung Polska jednocześnie informuje, że klienci, którzy nabyli Galaxy Note 7 w ramach umowy abonamentowej u swojego operatora usług komórkowych, otrzymają zwrot równy średniej cenie rynkowej urządzenia na polskim rynku wyliczonej statystycznie przez wyspecjalizowany podmiot.
Jak wymienić Samsung Galaxy Note 7 kupionego za granicą?
Polska spółka Samsunga zajmie się także wymianą urządzeń, które Polacy zakupili za granicą. W tym przypadku klienci mają taki sam wybór. Ten sam proces będzie ich jednak obowiązywał tylko w ramach wymiany urządzenia na model Galaxy S7 edge.
Jeśli telefon został zakupiony w zagranicznej dystrybucji i klient oczekuje zwrotu pieniędzy, musi udać się do miejsca lub skontaktować ze sklepem, w którym go wcześniej zakupił. Prościej mają ci, którym Samsung już wymienił w Polsce Galaxy Note 7 na drugi egzemplarz w ramach pierwszego programu wymiany felernych telefonów. Wtedy zarówno wymiana na Galaxy S7 edge i zwrot pieniędzy będą realizowane w Polsce – kwota zwrotu będzie średnią ceną rynkową na polskim rynku.
Do programu nie będą mogli przystąpić klienci, którzy kupili Samsunga Galaxy Note 7 na własną odpowiedzialność po 11 października 2016, czyli po dniu wstrzymania sprzedaży modelu.
Mateusz Gawin