ING wprowadził nową metodę potwierdzania tożsamości w swoich usługach. Klienci indywidualni będą mogli samodzielnie odblokować dostęp do bankowości internetowej bez konieczności kontaktu z bankiem, o ile posiadają aplikację mObywatel.


Z komunikatu prasowego wynika, że wdrożenie mObywatela pozwoli klientom ING Banku Śląskiego na łatwiejsze potwierdzanie swojej tożsamości w takich sytuacjach jak zmiana numeru telefonu do autoryzacji czy odblokowanie dostępu do bankowości elektronicznej. Nowe funkcje odpowiadają na potrzeby osób, dla których liczy się szybkość i wygoda obsługi.
Do tej pory klient, który chciał zmienić numer telefonu autoryzacyjnego, zmuszony był do wizyty w oddziale lub zamówienia Jednorazowego Kodu Autoryzacyjnego (JKA), który bank wysyłał pocztą. Jeśli posiadacz konta osobistego posiada mObywatela, będzie mógł potwierdzić swoją tożsamość mDowodem, skanując kod QR. W podobny sposób nastąpi odblokowanie dostępu do bankowości elektronicznej i zmiana hasła do logowania.
To kolejna w ostatnich tygodniach nowość wprowadzona przez ING Bank Śląski. Klienci tej instytucji mogą aktywować aplikację mobilną, wykorzystując kartę płatniczą. mObywatel do tej pory nie był obecny w usługach ING, ale nie jest wykluczone, że bank wdroży rządową usługę w procesie zakładania konta osobistego.





















































