Sklepy i twórcy, którzy wdrożą YetiPay mogą liczyć na opłacalną sprzedaż już od 2 groszy za transakcję. Integracja systemu jest prosta i darmowa. YetiPay ma umożliwić czerpanie zysków przez serwisy oferujące muzykę, artykuły czy wirtualne dobra.
„Losy mikropłatności w Polsce zależą przede wszystkim od sprzedawców, nie od kupujących. Na tym etapie najważniejsza jest infrastruktura, miejsca w których można dokonać groszowych transakcji. Dlatego stawki i prowizje za te transakcje powinny być niskie, dostosowane do lokalnej siły nabywczej, tak by sprzedawcy uwierzyli w opłacalność tego rozwiązania. Dopiero wówczas, będziemy mogli sprawdzić popularność tego rozwiązania wśród internautów. Tutaj głównym konkurentem będą płatności sms, które są szybkie i dla wielu niezastąpione” - mówi Krzysztof Bartnik z portalu eKomercyjnie.pl.
Autorzy systemu przywiązali również dużo uwagi do sprawnego procesu zakupu. Tradycyjne e-płatności zmniejszały prawdopodobieństwo sprzedaży, ponieważ odrywały użytkowników od głównej czynności (np. grania czy słuchania muzyki).
Zobacz także
YetiPay nie wymaga logowania się w oddzielnej zakładce, lecz w specjalnym okienku na stronie sprzedawcy, a dwa kliknięcia myszką realizują zakup.
„Naszą ambicją jest popularyzacja mikropłatności w Polsce. Chcemy by sprzedawcy mogli zaoferować treści i dobra po cenach dostosowanych do oczekiwań kupujących, innymi słowy by obie strony spotkały się w pół drogi. „Dzisiaj wielu produktów nie ma w sieci, bo nie ma jak ich zmonetyzować. Może internauta chętniej zostawi pieniądze sprzedawcy, który umożliwi mu kupienie artykułu ulubionego autora, pozwoli pogrubić słowo w ogłoszeniu, czy zasilić ulubionego bloggera 9 groszami. YetiPay pozwala to wszystko zrobić przy zachowaniu rentowności zbliżonej do kosztów e-przelewów, czy transakcji kartą kredytową, a nie do sms premium, które w praktyce są jedyną stosowaną dzisiaj metodą płatności” – mówi Piotr Żychliński, szef YetiPay
Jak to działa
YetiPay działa jak elektroniczny portfel, aby z niego korzystać należy zasilić ją przelewem elektronicznym, tradycyjnym lub kartą kredytową. System zapewnia użytkownikom anonimowość – informacje finansowe i dane użytkownika nie są przekazywane na zewnątrz.
Podstawowe funkcjonalności systemu
- Y płatność za towary lub usługi
- E przesyłanie środków finansowych pomiędzy użytkownikami
- T darowizny dla organizacji non profit
- I ochrona rodzicielska przed niekontrolowanym wypływem pieniędzy z konta
Jan Petersen
