Nieprawidłowe salda i znikające kredyty. Problemy klientów po fuzji BGŻ BNP Paribas

analityk Bankier.pl

W miniony weekend Bank BGŻ BNP Paribas prowadził proces przepinania klientów byłego BGŻ na system informatyczny BNP Paribas. Czytelnicy Bankier.pl od wczoraj skarżą się na występujące problemy techniczne. Bank zapewnia, że pracuje nad przywróceniem pełnej sprawności systemu.

W ostatni weekend Bank BGŻ BNP Paribas prowadził prace integracyjne systemów bankowości internetowej. Wyłączona została stara bankowość internetowa Banku BGŻ, a klienci zostali przeniesieni do systemu Pl@net banku BNP Paribas. Nie wszystko poszło jednak zgodnie z planem. Od wczoraj czytelnicy Bankier.pl piszą na adres alert@bankier.pl, że występują problemy techniczne i trudności z zalogowaniem się do konta.

Nieprawidłowe salda i znikające kredyty. Problemy klientów po fuzji BGŻ BNP Paribas
Nieprawidłowe salda i znikające kredyty. Problemy klientów po fuzji BGŻ BNP Paribas (YAY Foto)

- Dzisiaj rano zalogowałem się do systemu. Pomijam fakt, że praca z systemem była uciążliwa (zdarzenia typu biały ekran, komunikaty przeglądarki o niebezpiecznym połączeniu) to finalnie po wylogowaniu nie mogłem się zalogować ponownie – pisze jeden z czytelników.

- Próbowałem dodzwonić się na infolinię, nie jest to łatwe, ale udało mi się. Z rozmowy z konsultantem dowiedziałem się, że integracja jeszcze się nie zakończyła pełnym sukcesem i istnieją problemy, które powinny być rozwiązane w przeciągu kilku godzin – informuje klient BGŻ BNP Paribas.

Podobne wpisy zamieszczają klienci także na facebookowym profilu BGŻ BNP Paribas. Bank przyznaje, że wczoraj występowały przerwy w działaniu bankowości internetowej oraz problemy z systemami kasowymi. Wciąż może występować problem z wyświetlaniem sald na rachunkach. Klienci skarżą się też na brak możliwości dodzwonienia się na przeciążoną infolinię.

W przesłanym do redakcji Bankier.pl stanowisku bank zapewnia, że pracuje nad rozwiązaniem problemów:

"W związku z wprowadzanymi zmianami po zalogowaniu się do bankowości elektronicznej mogą występować przejściowe problemy z prawidłowym wyświetlaniem  salda na rachunku w sekcji „Moje finanse” (system Pl@net) lub w liście rachunków (system Biznes Pl@net). Saldo widoczne w historii transakcji jest prawidłowe.

Zapewniamy, że pieniądze naszych klientów są bezpieczne.

Nieustannie pracujemy nad rozwiązaniem problemu. Robimy wszystko, aby w bankowości elektronicznej prezentowane były prawidłowe dane o saldach rachunków.

Bardzo przepraszamy za utrudnienia.

BGŻ BNP Paribas"

Problemy techniczne występujące po fuzji banków są dość częstym zjawiskiem. Pojawiają się z reguły podczas przepinania klientów z jednego systemu bankowości internetowej na drugi. Podobne problemy mieli m.in. klienci Inteligo, kiedy bank PKO BP migrował ich na swój własny system.

[AKTUALIZACJA - 14.11.2016 r.]

W poniedziałek wieczorem Bank BGŻ BNP Paribas przesłał nam oświadczenie:

"Salda na rachunkach klientów Banku BGŻ BNP Paribas obecnie są aktualne. Zarówno w sekcji „Moje finanse” (system Pl@net) czy w liście rachunków (system Biznes Pl@net) klienci widza prawidłowe, zgodne ze stanem faktycznym  informacje.

W Banku BGŻ BNP Paribas w miniony weekend została przeprowadzona migracja danych ponad miliona klientów i ujednolicenie systemów bankowości elektronicznej. To bardzo złożona operacja. Z tego względu nie możemy wykluczyć, że mogą pojawiać się w jednostkowych sytuacjach niezgodności w danych widocznych dla klienta. Wszystkie tego typu sytuacje wyjaśniane są indywidualnie i priorytetowo.  

Jeszcze raz przepraszamy klientów za utrudnienia."

[AKTUALIZACJA 16.11.2016 r.]

Bank BGŻ BNP

 

Wojciech Boczoń

Źródło:

Newsletter Bankier.pl

Dodałeś komentarz Twój komentarz został zapisany i pojawi się na stronie za kilka minut.

Nowy komentarz

Anuluj
0 0 ~dar

Ja dziś trzeci raz dzwoniłem z pytaniem dlaczego nie mogę zalogować się do serwisu. Nie zgadniecie co usłyszałem... że nie mam dostępu i musze udać się do banku i wydać dyspozycję przywracającą dostęp.... Dodam że dostęp przed migracją miałem i 9 robiłem przelew. Ogólnie masakra. Na infolinii zwodzą i nic nie robią. Dziś złożyłem reklamację. Zobaczymy co z tego będzie ale nie wróżę nic dobrego. Z tego co czytam to nie jest mój jedyny przypadek.

Pokaż cały komentarz ! Odpowiedz
0 0 ~Poszkodowany

Coś tak cicho w mediach o tej spektakularnej zmianie w polskiej bankowości. Piękna fuzja, tylko piersi do orderów wypinać.
Widać setki reklam się opłaciły, teraz żadna większa stacja telewizyjna czy radiowa tematem problemów klientów z BGŻ BNP się nie zajmie. A tu mija 2. tydzień od "integracji", a po zalogowaniu się do Pl@net widzę tylko brak jakichkolwiek rachunków czy kart.

Pokaż cały komentarz ! Odpowiedz
1 2 ~jeszcze_klient

U mnie podobnie, saldo dostępne na minusie mimo braku kredytów itp. Saldo księgowe się zgadza, ale przelewu nie można wykonać. Jak tylko wszystko wróci do normy podziękuje im. Lepiej niech się zareklamują: system Pl@net – kosmiczna przeprawa

! Odpowiedz
0 4 ~1957

Minął tydzień od zmiany systemu ... Mogę zalogować się na moje konto ale mam saldo zerowe, wychodzi na to, że nie mam żadnej karty, nie mogę dokonać przelewu na moje konto ani z mojego konta. Przebywam teraz za granicą, do tej pory robiłam opłaty przez internet, zbliża się termin opłat a tu ... kupa. Dzisiaj po raz trzeci przyjęto moje zgłoszenie o problemie!!! Gdybym była w Polsce podziękowałabym za wieloletnią współpracę ...

Pokaż cały komentarz ! Odpowiedz
0 3 ~Zenek

To są kpiny z ludzi do dzisiaj nie można się zalogować do Banku - BŁĄD LOGOWANIA!
System wysyła smsy z kodem na komórkę a następnie je nie przyjmuje wyświetlając błąd logowania, po kilku próbach blokuje konto a do Banku nie można sie dodzwonić! Próbowałem dzisiaj może na konto zony sie uda? To samo błąd logowania! Juz boje się dalej próbować. Kpiny z ludzi, o systemie bankowym i procedurach juz nic nie dodam

Pokaż cały komentarz ! Odpowiedz
9 1 ~byly_BNPowiec

Widac, ze wypowiadaja sie to głównie pieniacze nie majacy zbytniego pojecia o pracy w banku, a tym bardziej o przeprowadzaniu integracji takiej jak teraz miala miejsce.
Pracowałem w BNP kilka ladnych lat, bralem udzial w kilku integracjach i wiem, ze zawsze jakies problemy beda. Nie da się wszystkiego przewidziec, zebyscie nie wiem jak szczegolowo planowali i nie dotyczy to tylko tego banku, ale kazdej innej instytucji.

A dawnych znajomych z BNP podzrawiam. Domyslam sie jaki mieliscie zapiernicz w ostatnich tygodniach i ze JP musial Was niezle batem poganiac w ostatnich dniach, jak te problemy sie pojawily.

Pokaż cały komentarz ! Odpowiedz
0 1 ~bankowiec

Widać ten JP to pierwszej wody menedżer, świetnie planujący zadania i motywujący pracowników. Tylko winszować takiego podejścia.

Swoją drogą "pieniacze" mają rację, że się pienią. To nie ich rolą jest prawidłowe przygotowanie integracji. Mają prawo mieć dostęp do swoich pieniędzy. Małe opóźnienie może się zdarzyć, ale jeśli po 2 tygodniach nadal jest kicha, to powinien zacząć się tym interesować nadzór finansowy i NBP.
3 dni temu zadzwoniła do mnie pracownica banku i powiedziała, że wszystko jest już naprawione, a dodatkowo mogę (!) dostać odpowiedź na moją reklamację. Nie mogłem tego zweryfikować od razu, ale po kilku godzinach okazało się, że status mojego dostępu do kont przez internet nie zmienił się nawet na jotę (i tak trwa do teraz). To już nie jest kwestia trudności technicznych, to jest kompletny bałagan (dziewczyny z Archeo w Seksmisji ujęłyby to dosadniej).

Pokaż cały komentarz ! Odpowiedz
0 0 ~Obecny_klient_BGZ

Po to się przeprowadza szczgółowe testy zanim aplikacja trafi do produkcji, żeby tych problemów uniknąć. Jeśli ktoś z takim podejściem do tematu integracji systemów informatycznych jak Pan brał w nich udział to się nie dziwię, że zawsze pojawiały się problemy przy tych integracjach. Zamiast się skupiać na szczegółoym zaplanowaniu i realizacji projektu, był Pan pewnie bardziej zainteresowany wchodzeniem w tyłek przełożonym i stąd te problemy. A obwinianie klientów za ich niewiedzę jest po prostu nieodpowiedzialne. To jest w ogóle jakaś kpina co Pan tu wypisuje.

Pokaż cały komentarz ! Odpowiedz
0 3 ~abc

Sprawdzajcie opłaty. Mi naliczyli już 15 zł dodatkowych opłat i prowizji, na infolinii mówią że takie problemy mogą występować.
Miałem bezprowizyjne bankomaty - teraz nagle płatne.

! Odpowiedz
0 3 ~lee

piszę 18/11/2016 Nie moge się zalogować. Biała strona po wpisaniu hasła i nic. Odświeżam i komunikat błąd logowania. Czy ktoś ma podobnie?

Zaczyna mnie denerwować ten bank.

! Odpowiedz
Polecane
Najnowsze
Popularne