W miniony weekend Bank BGŻ BNP Paribas prowadził proces przepinania klientów byłego BGŻ na system informatyczny BNP Paribas. Czytelnicy Bankier.pl od wczoraj skarżą się na występujące problemy techniczne. Bank zapewnia, że pracuje nad przywróceniem pełnej sprawności systemu.
W ostatni weekend Bank BGŻ BNP Paribas prowadził prace integracyjne systemów bankowości internetowej. Wyłączona została stara bankowość internetowa Banku BGŻ, a klienci zostali przeniesieni do systemu Pl@net banku BNP Paribas. Nie wszystko poszło jednak zgodnie z planem. Od wczoraj czytelnicy Bankier.pl piszą na adres alert@bankier.pl, że występują problemy techniczne i trudności z zalogowaniem się do konta.


- Dzisiaj rano zalogowałem się do systemu. Pomijam fakt, że praca z systemem była uciążliwa (zdarzenia typu biały ekran, komunikaty przeglądarki o niebezpiecznym połączeniu) to finalnie po wylogowaniu nie mogłem się zalogować ponownie – pisze jeden z czytelników.
- Próbowałem dodzwonić się na infolinię, nie jest to łatwe, ale udało mi się. Z rozmowy z konsultantem dowiedziałem się, że integracja jeszcze się nie zakończyła pełnym sukcesem i istnieją problemy, które powinny być rozwiązane w przeciągu kilku godzin – informuje klient BGŻ BNP Paribas.
Podobne wpisy zamieszczają klienci także na facebookowym profilu BGŻ BNP Paribas. Bank przyznaje, że wczoraj występowały przerwy w działaniu bankowości internetowej oraz problemy z systemami kasowymi. Wciąż może występować problem z wyświetlaniem sald na rachunkach. Klienci skarżą się też na brak możliwości dodzwonienia się na przeciążoną infolinię.
W przesłanym do redakcji Bankier.pl stanowisku bank zapewnia, że pracuje nad rozwiązaniem problemów:
"W związku z wprowadzanymi zmianami po zalogowaniu się do bankowości elektronicznej mogą występować przejściowe problemy z prawidłowym wyświetlaniem salda na rachunku w sekcji „Moje finanse” (system Pl@net) lub w liście rachunków (system Biznes Pl@net). Saldo widoczne w historii transakcji jest prawidłowe.
Zapewniamy, że pieniądze naszych klientów są bezpieczne.
Nieustannie pracujemy nad rozwiązaniem problemu. Robimy wszystko, aby w bankowości elektronicznej prezentowane były prawidłowe dane o saldach rachunków.
Bardzo przepraszamy za utrudnienia.
BGŻ BNP Paribas"
Problemy techniczne występujące po fuzji banków są dość częstym zjawiskiem. Pojawiają się z reguły podczas przepinania klientów z jednego systemu bankowości internetowej na drugi. Podobne problemy mieli m.in. klienci Inteligo, kiedy bank PKO BP migrował ich na swój własny system.
[AKTUALIZACJA - 14.11.2016 r.]
W poniedziałek wieczorem Bank BGŻ BNP Paribas przesłał nam oświadczenie:
"Salda na rachunkach klientów Banku BGŻ BNP Paribas obecnie są aktualne. Zarówno w sekcji „Moje finanse” (system Pl@net) czy w liście rachunków (system Biznes Pl@net) klienci widza prawidłowe, zgodne ze stanem faktycznym informacje.
W Banku BGŻ BNP Paribas w miniony weekend została przeprowadzona migracja danych ponad miliona klientów i ujednolicenie systemów bankowości elektronicznej. To bardzo złożona operacja. Z tego względu nie możemy wykluczyć, że mogą pojawiać się w jednostkowych sytuacjach niezgodności w danych widocznych dla klienta. Wszystkie tego typu sytuacje wyjaśniane są indywidualnie i priorytetowo.
Jeszcze raz przepraszamy klientów za utrudnienia."
[AKTUALIZACJA 16.11.2016 r.]
Bank BGŻ BNP