Dane z czerwca pokazują, że Netflix wciąż pozostaje liderem wśród platform streamingowych w Polsce i jego udział nadal rośnie. Disney+ też może pochwalić się poprawą wyników, ale Canal+ online i TVP VOD nie mają powodów do radości. Takie wnioski płyną z wyników badań opublikowanych w serwisie Wirtualnemedia.pl.


Jeśli chodzi o Netfliksa, serwis na wszystkich urządzeniach odwiedziło 11,1 mln użytkowników, czyli aż 37,44 proc. internautów w Polsce. Użytkownicy spędzali na tej platformie średnio 5 godzin, 3 minuty i 31 sekund. Łącznie daje to 54,36 proc. udziału w czasie korzystania ze wszystkich streamingowych platform.
Przeczytaj także
Jakie platformy znalazły się na podium?
Blisko 7 proc. udziału należało do Disneya+ (6,97 proc.) i Playera (6,64 proc.). W przypadku pierwszej platformy korzystało z niej 3,84 mln użytkowników, którzy oglądali materiały przez średnio godzinę, 52 minuty i 27 sekund. Drugi serwis może pochwalić się wynikiem 2,56 mln oglądających z przeciętnym czasem oglądania na poziomie 2 godzin, 40 minut i 51 sekund.
Z HBO Max korzystało 2,93 mln użytkowników, którzy spędzili tam przeciętnie 2 godziny i 11 minut. Dało to 6,19 proc. udziału w czasie korzystania z tych platform. TVP VOD to 4,84 proc. udziału. Ten serwis przyciągnął 2,15 mln internautów, którzy spędzili tam średnio 2 godziny, 19 minut i 30 sekund.
Canal+ online osiągnął 4,4 proc. udziału w czasie oglądania i zgromadził przed urządzeniami 2,03 mln użytkowników na średnio 2 godziny, 13 minut i 55 sekund, natomiast Polsat Box Go to 2,2 proc. udziału, 1,24 mln użytkowników oraz godzina, 49 minut i 56 sekund średniego czasu oglądania.
Prime Video to 3,4 proc. udziału w czasie oglądania wszystkich platform i 2 mln odwiedzających. Spędzili oni na oglądaniu materiałów w tym serwisie średnio godzinę, 45 minut i 25 sekund.
Kto zamyka stawkę?
SkyShowtime jest dostępny w Polsce od lutego tego roku, ale i tak przyciągnął sporo oglądających, bo aż 1,86 mln. Dało to 1,28 proc. udziału w czasie oglądania wszystkich platform streamingowych i średni wynik oglądalności na poziomie 42 minut i 41 sekund.
Materiały w serwisie Pilot WP obejrzało 1,55 mln internautów, co dało udział w czasie oglądania wynoszący 1,31 proc. Użytkownicy spędzili tam średnio 52 minuty i 18 sekund. Viaplay znany z transmisji sportowych zgromadził 1,26 mln użytkowników, dzięki czemu zdobył 1,25 proc. udziału przy przeciętnym czasie oglądania wynoszącym 61 minut i 41 sekund.
Żródło: Badanie Mediapanel realizowane przez Gemius i Polskie Badania Internetu, czerwiec 2023, platforma: Internet