Jeszcze w tym roku 260 sklepów, a w przyszłości co najmniej 400 – to plany Kauflandu w Polsce. Jednak w planach są także inwestycje w zupełnie inny sektor niż handel.


Kaufland działa w Polsce od blisko 24 lat. Przez ten czas uruchomił tu 253 markety. W planie jest otwarcie w tym roku jeszcze co najmniej siedmiu sklepów.
Co najmniej 400 marketów?
Jak twierdzi Stefan Hoppe, szef sieci Kaufland w rozmowie z serwisem wiadomoscihandlowe.pl., na polskim rynku jest potencjał dla minimum 400 sklepów tej sieci. Jest ona zainteresowana lokalizacjami o powierzchni 2,5-3,5 tys. mkw. Obecnie najważniejsze jest dla niej zwiększenie rentowności i inwestycji, co ma na celu umocnienie jej pozycji na polskim rynku detalicznym.
Już nie tylko handel?
Okazuje się, że Kaufland zamierza też rozpocząć działalność na rynku nieruchomości. W planach jest budowa co najmniej trzykondygnacyjnego obiektu w Poznaniu, gdzie na parterze zlokalizowane będą magazyny, pomieszczenia techniczne oraz parking, a na pierwszym piętrze - przestrzeń handlowa, usługowa i gastronomiczna. Z kolei na górnych kondygnacjach powstaną mieszkania na wynajem.
Według inwestora takie połączenie funkcji handlowej i mieszkalnej byłoby atrakcyjne dla przyszłych lokatorów. Natomiast dla Kauflandu, to szansa na dywersyfikację działalności.
KW
























































