REKLAMA

Najbardziej zaufane marki finansowe w Polsce to PKO BP, Visa i PZU S.A.

2004-04-26 06:24
publikacja
2004-04-26 06:24
Bank - PKO BP, karta płatnicza - Visa, najczęściej Visa PKO BP, firma ubezpieczeniowa PZU S.A. - to odpowiedzi Polaków w największym europejskim badaniu konsumenckim "European Trusted Brands". Respondenci zostali poproszeni o wskazanie marek, które darzą największym zaufaniem. Następnie ocenili je według takich kryteriów jak: jakość, wartość, wizerunek, zrozumienie potrzeb konsumenta. Dla potrzeb sondażu Reader's Digest przebadał 29.132 Europejczyków w tym 1405 Polaków.

PKO PB już po raz czwarty Polacy określili jako bank godny zaufania.
W kategorii firma ubezpieczeniowa po raz trzeci zwyciężyło PZU S.A., zaś
w kategorii karta płatnicza po raz drugi zwyciężyła Visa, w Polsce najczęściej typowana byłą karta Visa banku PKO PB.

Wśród najbardziej zaufanych polskich marek znalazły się m.in.: Amica (sprzęt kuchenny), Orlen (stacja benzynowa), Hortex (soki/napoje/wody), Winiary (produkty żywnościowe), Wedel (słodycze) i Herbapol (preparaty ziołowe). Polacy darzą zaufaniem także zagraniczne brandy, takie jak: Mercedes, IBM, Nokia, Jacobs, Knorr i Sony. W kilkunastu krajach jednocześnie zwyciężyły Nokia, Visa, Nivea i Canon.

Badanie miało także na celu ustalenie zaufania do różnych instytucji życia społecznego, grup zawodowych, polityki rządu i sposobu w jaki badani postrzegają samych siebie. Największym zaufaniem zarówno w Polsce, jak
i w Europie cieszy się instytucja małżeństwa, w dalszej kolejności Polacy wymienili pocztę i radio. Europejczycy największym zaufaniem darzą system edukacji, który najlepsze notowania ma w Finlandii (69%) i opiekę zdrowotną - w Belgii aż 65% respondentów pochwaliło politykę rządu w tej kwestii. Najbardziej zaufanymi grupami zawodowymi są strażacy i piloci.

Pełne wyniki badań, szczegóły dotyczące metodologii i dane z lat ubiegłych dostępne są na specjalnie utworzonej stronie internetowej www.rdtrustedbrands.com

Wybrane wyniki w Polsce

Marki

Za najbardziej godne zaufania polskie marki uważamy m.in.: PZU S.A., Amica, Orlen, Hortex, Winiary, Wedel i Herbapol. Polacy darzą zaufaniem także zagraniczne brandy, takie jak: Mercedes, IBM, Nokia, Jacobs, Knorr i Sony. W kilkunastu krajach jednocześnie zwyciężyły Nokia, Visa, Nivea
i Canon.


Instytucje

Polacy najwyżej cenią sobie instytucję małżeństwa. Opowiedziało się za nią 82% badanych. 72% ankietowanych ufa poczcie, a 71% radiu.

Zawody

Największym zaufaniem Polaków cieszą się strażacy (93%) i piloci (85%),
w dalszej kolejności respondenci wymienili farmaceutów (82%)
i pielęgniarki (75%).

Osobowości

Pewni siebie, uczciwi, rodzinni i antyglobalni - tak określają siebie Polacy. Na tle innych krajów europejskich wyróżniamy się ambicją (56%) i słabym poczuciem wspólnoty.

Wybrane wyniki ogólnoeuropejskie

Instytucje

Największym zaufaniem Europejczyków cieszy się instytucja małżeństwa (73%). Dalej plasuje się radio (72%) i poczta (71%). Najmniejszym zaufaniem obdarzane są prasa (47%) i telewizja (57%).

Marki

Nokia, Visa, Nivea i Canon to najbardziej zaufane marki europejskie. Nokia już po raz czwarty wygrała w tej kategorii - zdobyła pierwsze miejsce we wszystkich 14 krajach.

Zawody

Europejczycy najbardziej ufają strażakom i pilotom. W następnej kolejności wymienili pielęgniarki, farmaceutów i lekarzy. Najgorzej wypadli politycy
i sprzedawcy samochodów.

Osobowości

Uczciwi (82%), rodzinni (68%) i praktyczni (67%) - tak określają siebie mieszkańcy 14 europejskich państw objętych badaniem. Dominują aktywni (51%) i optymiści (54%). Jedynie Czesi określili się jako bardziej praktyczni
i pewni siebie niż uczciwi. Za najbardziej spełnionych uważają się Finowie (58%), Rosjanie są najbardziej zestresowani w porównaniu do innych narodów (45%), a Francuzi są najbardziej otwarci na świat (54%).

Polityka władz

Europejczycy najprzychylniej oceniają systemy edukacji i ochrony środowiska. W następnej kolejności wymieniano systemy emerytalne
i ochrony zdrowia. Najgorzej oceniono politykę emigracyjną.

Trusted Brands 2004 Polska

Marki cieszące się największym zaufaniem Polaków

KategoriaZłota StatuetkaSrebrna Statuetka
SamochodyMercedesBMW
Sprzęt kuchennyAmicaPhilips
Komputer osobistyIBMHP
Telefon komórkowyNokiaSony Ericsson
Kamery/sprzęt videoSonyPhilips
Biura podróżyOrbisNeckerman
BankPKO BPCitibank
Karta płatniczaVisa i Visa PKO BPVisa i Visa PKO BP
Firma ubezpieczeniowaPZU S.A.Allianz
Firma internetowaOnetInteria
Stacja benzynowaOrlenShell
Soki/napoje/wodyHortexNałęczowianka
WitaminyCentrumPlussz
Środek przeciwbólowyApapAspirin Bayer
Leki na przeziębienieAspirin BayerScorbolamid
Pasta do zębówColgateBlend-a-med.
Kosmetyki do pielęgnacji włosówL'OrealOriflame
Kosmetyki zapachowe i koloroweAvonCoty
Kosmetyki do pielęgnacji skóryNiveaVichy
ProszekVizirBonux
Stacja TVTVNCanal+
Stacja radiowaRMF FMRadio Zet
Producent żywnościWiniaryDanone
KawaJacobsMK Cafe
SłodyczeWedelLindt
Przyprawy/sosy/fixyKnorrKamis
Ciasta/desery (w torebce)Dr OetkerDr Oetker
Środki czystościDomestosAjax
Operator sieci komórkowejEraPlus
Preparaty ziołoweHerbapolBoiron
Źródło:
Tematy
Plan dla firm z nielimitowanym internetem i drugą kartą SIM za 0 zł. Sprawdź przez 3 miesiące za 0 zł z kodem FLEXBIZ.
Plan dla firm z nielimitowanym internetem i drugą kartą SIM za 0 zł. Sprawdź przez 3 miesiące za 0 zł z kodem FLEXBIZ.
Advertisement

Komentarze (0)

dodaj komentarz

Polecane

Najnowsze

Popularne

Ważne linki