Głośnym echem w sieci odbiły się wyniki corocznego "Rankingu najbardziej wpływowych blogerów" Jasona Hunta. W zestawieniu znalazły się dane na temat ekwiwalentów reklamowych polskich twórców internetowych.


Ekwiwalent reklamowy (AVE) to, jak tłumaczy autor raportu, nie wartość blogera, tylko koszt, jaki musiałby on ponieść, gdyby zamiast artykułu o sobie wykupił reklamę o takiej samej powierzchni. W tegorocznym rankingu na czele znalazł się Kamil Pawelski z bloga Ekskluzywny Menel, którego AVE wyniosło ponad 15 milionów złotych. Na kolejnych miejscach znaleźli się tacy autorzy, jak: Anna Skura, Malwina Bakalarz, Janina Bąk czy Kamil Nowak.


Na koniec 2017 r. agencja BLOGmedia przygotowała zestawienie średnich zarobków blogerów. Najpopularniejsi autorzy za post w rozliczeniu barterowym otrzymują nawet równowartość 6000 złotych, a w przypadku tradycyjnego rozliczenia od 3500 do 4500 zł za wpis.
Zarobki blogerów w podziale na wielkość blogów | |||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Średnio | Do 5 tys. PV | 5- 10 tys. PV | 10-20 tys. PV | 20-50 tys. PV | 50-100 tys. PV | 100-150 tys. PV | 150-300 tys. PV | 300-500 tys. PV | 500 tys- 1 mln PV | Pow. 1 mln PV | |
Post w rozliczeniu barterowym | 672 zł | 168 zł | 150 zł | 490 zł | 516 zł | 1090 zł | 859 zł | 2430 zł | 2520 zł | 6000 zł | nie realizują |
Post z wynagrodzeniem | 1853 zł | 241 zł | 462 zł | 913 zł | 1008 zł | 1744 zł | 2232 zł | 4696 zł | 3332 zł | 4581 zł | 3500 zł |
Posty w mediach społecznościowych | 739 zł | 131 zł | 210 zł | 355 zł | 355 zł | 656 zł | 714 zł | 1677 zł | 1563 zł | 1535 zł | 1500 zł |
Źródło: BLOGmedia, wielkość blogów liczona jako liczba PV odsłon/miesiąc |
Najlepiej płatne są wpisy na blogach parentingowych - post za wynagrodzeniem kosztuje średnio 2662 zł, a w przypadku blogów związanych z dbaniem o urodę - można zarobić 613 zł za wpis.
Przeczytaj także
WS