Konsultanci Communication Partners (do tej firmy należy pracuj.pl) do badania „e-Rekrutacja 2003” wykorzystali 1127 życiorysów. Wszystkie pochodziły od kandydatów aplikujących na jedno z dziesięciu stanowisk: webmaster, przedstawiciel handlowy, specjalista ds. logistyki, ds. finansów, ds. marketingu, inżynier produkcji, główny księgowy, dyrektor ds. marketingu, menedżer ds. szkoleń i dyrektor oddziału.
Wszystkie ogłoszenia umieszczone były w pracuj.pl od 8 stycznia do 7 lutego. Pracodawcy nie powinni narzekać na brak kandydatów – o jeden wakat walczy średnio 113 kandydatów. I robią to szybko. Pierwszych dwóch odpowiada na ogłoszenie jeszcze tego samego dnia, w którym zostanie ono opublikowane. W pierwszym tygodniu zgłasza się siedmiu kandydatów. Kluczowy jest natomiast drugi tydzień: wtedy przychodzi od 50% do 60% aplikacji.
Oprócz ilości, badacze analizowali też jakość aplikacji przychodzących do pracuj.pl. Nie byli w stanie obiektywnie ocenić tzw. miękkich kryteriów, np. jakości zdobytego doświadczenia czy osobowości – po pierwsze nie zawsze wynika to z aplikacji, po drugie każdy z pracodawców ocenia te subiektywne kryteria inaczej. Wyodrębnili więc 4 „twarde” kryteria. Sprawdzali, czy kandydat ma wcześniejsze doświadczenie na podobnym stanowisku, wymagany staż pracy (w latach), odpowiedni kierunek wykształcenia i czy deklaruje znajomość podanego w ogłoszeniu języka obcego.
Z badania wynika, że 62% aplikacji spełniało wszystkie cztery kryteria. Dalsze 22% spełniało trzy z nich. Poniższa tabela przedstawia dokładną analizę aplikacji w zależności od stanowiska. Badacze określili też, kim jest typowy internauta poszukujący pracy za pośrednictwem pracuj.pl. W 69% przypadków jest mężczyzną. W przypadku stanowiska inżyniera produkcji aż 94% aplikacji pochodziło od mężczyzn – to najwyższy odsetek. Panowie najrzadziej aplikowali na funkcję specjalisty ds. finansów – tylko 41% aplikacji.