21 proc. odrzuconych wniosków w rządowym programie "Mój prąd"

redaktor Bankier.pl

21 proc. ze złożonych wniosków o dotacje w ramach rządowego projektu „Mój prąd” zostało odrzuconych z powodu błędów.

W ramach programu „Mój prąd” wypłacono ponad 22,2 mln zł (stan na 15 listopada). Do Ministerstwa Energii przekazanych zostało 6 324 wniosków na kwotę blisko 31,2 mln zł. Resort zatwierdził 5 128 podań na kwotę powyżej 25,2 mln zł. Uzyskana zielona energia z wypłaconych wniosków to 26 319,48 MWh. Jednak 21 proc. aplikacji o dofinansowanie, czyli 1313 wniosków, zostało odrzuconych. Dlaczego? Z powodu błędów popełnionych przy ich wypełnianiu.

21% odrzuconych wniosków w  programie "Mój Prąd"
21% odrzuconych wniosków w programie "Mój Prąd"

Jakie błędy pojawiają się najczęściej?

Wśród najczęściej pojawiających się błędów w składanych wnioskach, jak przeczytamy na portalu WysokieNapiecie.pl, pojawia się:

  • brak potwierdzenia przyłączenia do Operatora Sieci Dystrybucji (OSD),
  • nieprawidłowa daty,
  • brak podpisu na dokumentach, 
  • niezałączenie wymaganych dodatkowych dokumentów.

W celu pozytywnego rozpatrzenia wniosku do aplikacji, trzeba dołączyć niezbędne załączniki. Zgodę Operatora Sieci Dystrybucji, przykładowo Taurona, o przyłączeniu do sieci należy wysłać razem z podaniem o dotację. Pamiętać trzeba także o dołączeniu klauzuli RODO do aplikacji, jej brak może skutkować wydaniem negatywnej decyzji. 

Wnioskodawcy powinni pamiętać o skontrolowaniu dat, w szczególności na dokumencie potwierdzającym przyłączenie do (OSD) oraz dowodzie zapłaty. Wszystkie daty powinny być po 23 lipca 2019 roku, od momentu kiedy został uruchomiony program. 

„Mój prąd” jak złożyć wniosek? 

„Mój prąd” to rządowy program w ramach którego gospodarstwa domowe mogą otrzymać zwrot do 50 proc. kosztów związanych z zainstalowaniem mikroinstalacji fotowoltaicznej. Kwota dofinansowania nie może przekraczać 5 tys. zł. Projekt obejmuje panele słoneczne wytwarzające moc między 2 a 10 kW. Dofinansowanie dotyczy inwestycji zakończonych po 23 lipca 2019 roku. Udzielana jest tylko na nowe urządzenia wyprodukowane maksymalnie 24 miesiące przed instalacją. Budżet projektu wynosi 1 mld zł. 

Wnioski można osobiście w siedzibie NFOŚiGW przy ul. Konstruktorskiej 1 w Warszawie oraz wysłać pocztą lub kurierem na adres ul. Konstruktorska 1, 02-673 Warszawa. Od 21 października aplikacje o dofinansowanie można składać online. O tym, jak złożyć formularz pisaliśmy tutaj

Wnioski o dofinansowanie w ramach programu „Mój prąd” można składać do 20 grudnia 2019 roku. Drugi nabór rozpocznie się na początku 2020 roku, zapowiada Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej. Najwięcej wniosków złożonych zostało w województwie mazowieckim oraz podkarpackim. Odpowiedzi na najbardziej nurtujące pytania,  wskazówki oraz rady związane z ubieganiem się o dotacje znaleźć można na stronie NFOŚiGW.

Dominika Florek

Źródło:

Newsletter Bankier.pl

Dodałeś komentarz Twój komentarz został zapisany i pojawi się na stronie za kilka minut.

Nowy komentarz

Anuluj
1 1 wektorwg

Urzędy mają mieć porządek w papierach, czego oczywiście Wola y nie pojmują

! Odpowiedz
5 14 damamad

Obraz polskiej administracji. Uwalac jak najwięcej wniosków z powodów z D... zamiast poprosić o korektę danych. Służba za nasze podatki... kundle bezmozgie

! Odpowiedz
Polecane
Najnowsze
Popularne