|
Filmiki reklamowe w różnych formach - m.in. w wersji bannerowej - pojawiły się na największych polskich portalach, np.: Wirtualnej Polsce, Interii, Onecie i Gazecie.pl oraz w komunikatorach internetowych. Kampania 'Play fair'ma również swoją stronę internetową, na której każdy może zamieszczać swoje materiały - hasło konkursowe oraz własne filmy, pobrać interesujące dodatki, np. tapety i materiały video oraz wziąć udział w konkursie: dokończyć zdanie "Jestem fair, bo&" i upić oryginalny system Windows w promocyjnej cenie, żeby móc wygrać atrakcyjne nagrody.
Kampania została poprzedzona badaniami, które na zlecenie Microsoftu przeprowadziła firma Gemius. Okazał się w nich, że o ile aż 81% Polaków ocenia jako zachowanie naganne kupowanie towarów, co do których istnieje podejrzenie, że pochodzą z kradzieży, o tyle jedynie 44% ankietowanych za naganne uznało korzystanie z nieoryginalnego oprogramowania. Jednocześnie 18% ankietowanych odpowiedziało, że ma w swoim komputerze legalny system Windows, natomiast najczęściej podawanym przez respondentów powodem posiadania nielegalnej wersji oprogramowania jest jego wysoka cena (73%). Użytkownicy posiadający oryginalny system, jako powód wyboru legalnego oprogramowania najczęściej podają chęć bycia uczciwym (32%), bezpieczeństwo systemu (30%) oraz niechęć do łamania prawa (26%).
Kampania 'Play fair' rozpoczęła się 15 maja i potrwa do 30 lipca. Partnerem akcji jest firma AutoMapa.
Więcej informacji: Microsoft
km


























































