REKLAMA

Merlin.pl: będziemy działać tylko online

2016-05-19 15:05
publikacja
2016-05-19 15:05

Jedna z najbardziej znanych marek polskiego rynku e-commerce, od niedawna prowadzona przez spółkę Topmall, wraca do gry. Po kilku miesiącach przerwy sklep internetowy na nowo uruchamia sprzedaż i liczy na odbudowę dobrego imienia.

O zapowiedzi powrotu Merlin.pl pisaliśmy już w artykule: Merlin.pl wróci w przyszłym roku. Odda klientom pieniądze? Łukasz Szczepański, prezes zarządu Topmall zapowiadał wtedy rekompensaty dla klientów, którzy nie doczekali się realizacji swoich zamówień. Tym razem w rozmowie z Bankier.pl odpowiada na pytania o pomysły na odświeżenie marki i najbliższe plany dotyczące rozwoju.

Łukasz Szczepański, prezes Topmallu / Merlin.pl

Mateusz Gawin, Bankier.pl: Czy do budowy nowego Merlina skorzystaliście państwo z doświadczenia poprzednich pracowników, czy jest to zupełnie nowy zespół?

Łukasz Szczepański, prezes zarządu Topmall: Oczywiście korzystamy z doświadczeń "starego" Merlina - przejęliśmy kilka kluczowych osób oraz jesteśmy w stałym kontakcie z zarządem spółki Magus SA (dawniej Merlin.pl SA). Spędziliśmy sporo czasu, analizując historię Merlina, aby wyciągnąć z niej to co najlepsze i poprawić niedoskonałości.

Jakie są wnioski?

Nie planujemy znaczących inwestycji, w szczególności budowania własnego magazynu ani otwierania własnych punktów odbioru. Zwracamy wielką uwagę na koszty prowadzonej działalności. Nasz zespół liczy mniej niż 50 osób.

Czyli nie ma szans na powrót popularnych stacjonarnych punktów odbioru?

Aktualnie nie planujemy uruchamiać własnych punktów odbioru w klasycznym wydaniu. Polski rynek usług logistycznych oferuje duży wybór licznych oraz efektywnych kosztowo form dostawy do punktów odbioru, więc rachunek ekonomiczny nie uzasadnia decyzji o budowie własnych.

A sklepy stacjonarne? Nie chcą państwo konkurować z Empikiem?

Zajmujemy się sprzedażą wyłącznie przez internet i tak pozostanie. Empik to firma łącząca sprzedaż offline i online. My jesteśmy graczem wyłącznie internetowym i w tym szybko rosnącym obszarze jest wystarczająco dużo miejsca dla kilku uczestników rynku.

Jesteśmy niewielką, kilkudziesięcioosobową firmą o płaskiej strukturze i taką chcemy pozostać. Naszą siłą jest szybkie podejmowanie odważnych decyzji i równie szybkie ich wdrażanie. To bardzo pomaga, gdy konkuruje się z dużo większymi przedsiębiorstwami o rozbudowanej strukturze.

I jak będzie w internecie funkcjonował nowy Merlin?

Sklep został uruchomiony od zera na nowej platformie informatycznej, więc całkowicie nowy jest interfejs użytkownika, nowy zespół obsługi klienta, całkowicie nowy magazyn zbudowała i prowadzi dla nas firma Raben. Stawiamy na krótki czas dostawy, dzisiaj wszystkie dostępne towary wysyłamy najpóźniej w kolejnym dniu roboczym od złożenia zamówienia i jeszcze w tym roku planujemy uruchomienie dostawy tego samego dnia w największych polskich aglomeracjach.

Co więc będzie główną wartością dodaną dla klientów?

Niewielka, sprawna organizacja szybko podejmująca decyzje przekłada się na ciągłe polepszanie oferty dla klientów, czyli coraz większy wybór starannie dobranych towarów, innowacyjny marketing, ciągłą optymalizację interfejsu użytkownika oraz atrakcyjne ceny.  

Jaki jest wasz pomysł na sukces marki?

Silna marka, szeroki, ale starannie wyselekcjonowany asortyment w atrakcyjnej cenie, szybka dostawa oraz bardzo dobra obsługa klienta będą naszym punktem wyjścia do tegorocznego sezonu.

Celem jest zbudowanie pozycji lidera opinii oraz sklepu pierwszego wyboru dla produktów kojarzonych ze spędzaniem wolnego czasu. Chcemy być dla naszych klientów źródłem rekomendacji, co warto przeczytać, co obejrzeć, jak spędzić jesienny wieczór z przyjaciółmi i co kupić mamie na prezent. O dalszych planach poinformujemy jesienią.

Rozmawiał Mateusz Gawin

Źródło:
Tematy
Załóż Konto Przekorzystne na selfie

Załóż Konto Przekorzystne na selfie

Advertisement

Komentarze (14)

dodaj komentarz
~wola
zobaczymy co z tego wyniknie. póki co jestem fanką i użytkowniczką platformy arena.pl. fajnie, ze kupując, przy okazji, zbieram punkty. a te mogę wymienić np na bilety do kina. miły dodatek :)
~ala
Raz utraconą renomę ciężko jest odbudować. Ale życzę powodzenia, bo to był fajny sklep.
~ecommerce
ich finanse to jakiś dramat - w wywiadzie o to nie zapytano (?), nie będzie oferty bo nie będzie finansowania bo nikt nie da im kredytów kto to weryfikuje oczywiście...
~Czerowna_Torebka
Kiedy wypłacicie pracownikom zaległe pensje i odprawy?!
~pracownik234
Merlin to już historia.
~niepelnosprawny_org
dawniej to było cos zamiawiać tam
~noo99
skad ten facet sie urwal :d bye bye merlin
~Znawca
ja zamawiam w empiku i płace przy odbiorze w salonie bez kosztów wysyłki. Merlin nic nie oferuje będzie kolejnym średniakiem jakich wielu. A jak wejdzie Amazon do sprzedaży w Polsce to empik bardziej się będzie starał o klienta ;-)
~niepelnosprawny_org
50/50 z tym amazonem, na razie nawet nie pozwala sie rejestrować polakom na technical turk
(usunięty)
(wiadomość usunięta przez moderatora)

Powiązane

Polecane

Najnowsze

Popularne

Ważne linki