Mercator Medical ocenia, że trendy rynkowe zaobserwowane w drugim kwartale utrzymują się - poinformował we wtorek Witold Kruszewski, członek zarządu ds. finansowych.


"Od końca drugiego kwartału nie wydarzyło się nic, co miałoby wpływ na zmianę trendów. Trendy, które widzieliśmy w drugim kwartale, utrzymują się. Wiele zależy od dalszego rozwoju pandemii i od tego jak popyt i podaż będą się kształtować" - powiedział Kruszewski.
Mercator Medical zanotował w pierwszej połowie 2020 roku 231,1 mln zł zysku netto (2,6 mln zł straty przed rokiem) przy przychodach na poziomie 578 mln zł (+124 proc. rdr). W samym drugim kwartale przychody wyniosły 375,2 mln zł (+175 proc. rdr), a zysk netto 210,5 mln zł (0,9 mln zł rok wcześniej).
Wzrost wyników Mercatora jest efektem skokowego wzrostu globalnego zapotrzebowania na jednorazowe rękawice ochronne i medyczne w związku z trwającą pandemią koronawirusa.
"Większość producentów analizuje możliwości rozbudowy obecnych fabryk czy budowy nowych fabryk i my oczywiście również analizujemy różne warianty rozbudowy mocy. Do niektórych z nich jesteśmy bardziej przekonani, ale nie podjęliśmy jeszcze ostatecznej decyzji" - powiedział prezes Wiesław Żyznowski.
"Do zwiększenia globalnych mocy produkcyjnych dojdzie, bo wiele firm nad tym pracuje, ale jest to proces długotrwały. Znaczące efekty tego procesu zobaczymy dopiero za kilkanaście miesięcy" - dodał.
Spółka poinformowała we wtorek, że pracuje nad strategią rozwoju i planuje przeprowadzenie rebrandingu w celu rozszerzenia swojej działalności na sektory niemedyczne.
Na koniec czerwca Mercator Medical miał 154 mln zł gotówki. (PAP Biznes)
sar/ asa/